ارتقای توان تهاجمی ارتش با همکاری بیش از ۱۵۰ شرکت دانش بنیان

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: با توجه به تهدیدهای پیش‌رو، استفاده از تجهیزات روزآمدشده در نبردها، کمک بسیار زیادی در پیروزی علیه دشمنان می‌کند، به همین دلیل نیروی زمینی ارتش با بیش از ۱۵۰ شرکت دانش بنیان در زمینه ارتقای توان تهاجمی خود همکاری می‌کند.

به گزارش ایمنا، امیر کیومرث حیدری، در دومین روز از همایش سراسری فرماندهان یگان‌های عمده این نیرو با بیان این که نیروی زمینی ارتش، تحول عظیمی در سالیان اخیر در ساختار خود ایجاد کرده است، اظهار کرد: متناسب با این تحولات، نیروی زمینی دکترین دفاعی و تسلیحات نظامی خود را روزآمد کرده تا بتواند با حداکثر توان در عرصه‌های نبرد احتمالی آینده آماده باشد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش افزود: ارائه تدابیر و منویات فرماندهی معظم کل قوا به فرماندهان یگان‌های عمده نزاجا در یک فضای چهره‌به‌چهره انتقال می‌یابد. هم‌چنین دکترین جدید نیروی زمینی ارتش نیازمند ارائه و تشریح است و فرماندهان در کارگاه‌های تخصصی در این حوزه‌ها تبادل نظر و بحث می‌کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر به‌روزشدن تجهیزات و تسلیحات این نیرو از جمله سلاح‌های پهپادی و جنگال اضافه کرد: تسلیحات نو و به‌روز شده نزاجا شامل موشک‌های دورزن و دقیق‌زن، هوشمند، شبکه‌ای و… در کارگاه‌های تخصصی مربوط به فرماندهان نشان داده شده تا درصورت حضور این تسلیحات در یگان‌ها، آموزش‌های لازم را از قبل دیده باشند.

حیدری وجود این تسلیحات در یگان‌های مرزی را عامل اساسی برای ارتقای توان رزمی و بازدارندگی دانست و تصریح کرد: استفاده از تجربیات فرماندهان کنونی نیروهای مسلح در این همایش به همراه برپایی نمایشگاه دستاوردهای نیروی زمینی ارتش، در راستای عمل به اصل بازدارندگی دفاعی و انجام نقش ارتش در قانون اساسی است.

وی با اشاره به روزآمد کردن تسلیحات قدیمی در کنار تولید و به‌کارگیری تسلیحات جدید، افزود: در نیروی زمینی ارتش می‌توانیم این ادعا را داشته باشیم که تمام تجهیزات قدیمی با بروز و آماده به‌کار شدن، به چرخه تسلیحاتی برمی‌گردند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: با توجه به تهدیدهای پیش‌رو، زمان و قدرت تهاجمی در نبردهای آتی اهمیت زیادی دارد. استفاده از تجهیزات روزآمدشده نیز در این نبردها، کمک بسیار زیادی در پیروزی علیه دشمنان می‌کند، به همین دلیل نیروی زمینی ارتش با بیش از ۱۵۰ شرکت دانش بنیان در زمینه ارتقای توان تهاجمی خود همکاری می‌کند.

منبع: فارس

کد خبر 671057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.