اصفهان یکی از بهترین شهرهای ایران برای تحصیل هوش مصنوعی

براساس اعلام نظام‌ رتبه‌بندی EduRank.org بهترین شهرهای ایران برای تحصیل هوش مصنوعی (AI) براساس تعداد دانشگاه‌ها و رتبه آنها تهران، شیروان، شیراز و اصفهان هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، EduRank.org یک رتبه‌بندی مستقل مبتنی بر متریک است که ۱۴ هزار و ۱۳۱ دانشگاه از ۱۸۳ کشور را ارزیابی می‌کند.

این نظام رتبه‌بندی از پایگاه اختصاصی داده با نمایه ۴۴,۹۰۹,۳۰۰ نشریه علمی و ۱,۲۳۷,۵۴۱,۹۶۰ استناد برای رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در ۲۴۶ موضوع تحقیقاتی استفاده می‌کند. در رتبه‌بندی کلی، شاخص‌های برجستگی غیردانشگاهی و محبوبیت از نظر فارغ‌التحصیلان نیز لحاظ شده است.

در این رتبه‌بندی فهرستی از بهترین دانشگاه‌های جهان که بر اساس عملکرد تحقیقاتی آنها در هوش مصنوعی (AI) رتبه‌بندی شده‌اند، آورده شده است. نموداری از ۳۵.۳ میلیون استناد دریافت شده توسط ۱.۳۶ میلیون مقاله دانشگاهی ساخته شده توسط ۲۷۱۴ دانشگاه در جهان برای محاسبه رتبه‌بندی نشریات استفاده شد که سپس برای تاریخ انتشار تنظیم شد و به نمرات نهایی اضافه شد.

بر اساس این رتبه‌بندی دانشگاه کارنگی ملون از ایالات متحده آمریکا در رده اول قرار دارد. در رتبه‌بندی EduRank.org زیرشاخه‌های علوم کامپیوتر در جهان هم بررسی شده است.

در این نظام رتبه‌بندی از ۵۷ دانشگاه ایران که بر اساس عملکرد تحقیقاتی آن‌ها در زمینه هوش مصنوعی (AI) رتبه‌بندی شده‌اند، نموداری از ۲۱۹ هزار استناد دریافت‌شده توسط ۱۷.۷ هزار مقاله دانشگاهی تهیه شده است.

اصفهان یکی از بهترین شهرهای ایران برای تحصیل هوش مصنوعی

در این نظام رتبه‌بندی دانشگاه صنعتی اصفهان (رتبه ۹)، دانشگاه اصفهان (رتبه ۱۲)، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان (رتبه ۲۱)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (رتبه ۳۱) و دانشگاه کاشان (رتبه ۳۲) جای دارند. براساس اعلام این نظام رتبه‌بندی «بهترین شهرهای ایران برای تحصیل هوش مصنوعی (AI) براساس تعداد دانشگاه‌ها و رتبه آنها تهران، شیروان، شیراز و اصفهان هستند.»

کد خبر 670930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.