امکان حضور گسترده اقوام مختلف در جشنواره فیلم کودک و نوجوان مهیا شود

شهردار اصفهان گفت: یکی از پیشنهادات برای جشنواره امسال فیلم کودک و نوجوان این است که امکان حضور نوجوانان و کودکان از سراسر ایران زمین خاصه با نگاه تنوع اقوامی را در سی‌وپنجمین جشنواره فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه دهم تیرماه_ در دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اظهار کرد: دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری سی‌وپنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان پیرامون روند چگونگی برگزاری جشنواره امسال و پیگیری مصوبات جلسات گذشته برگزار شد.

وی با بیان اینکه ارتباط با کودک و نوجوانان زبان خاص خود را می‌طلبد که یکی از بهترین زبان‌ها، زبان هنر است، افزود: در هر دوره‌ای به اقتضای شرایط، زبان هنر در یک هنر برتر معاصر تجلی می‌کند و امروز این هنر برتر هنر نمایشی و فیلم است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: زمانی کتاب کلیله و دمنه زبان ارتباط با کودک و انتقال تعلیم و تربیت نوجوان محسوب می‌شده است، اما امروز ما باید از ظرفیت زبان هنر نمایشی استفاده بیشتر کنیم که این امر اهمیت برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان را دو چندان می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با تحولی که در نسل امروز شاهد هستیم، اگر از زبان هنر برای برقراری ارتباط غفلت کنیم، دچار خسران خواهیم شد، لذا هر دو حوزه تعلیم و تربیت و عرصه تفریح و سرگرمی کودک و نوجوان، ایجاب می‌کند به هنر بهای بیشتری بدهیم و برگزاری امثال این جشنواره‌ها که از سابقه خوبی برخوردار است و به لحاظ سنی به بلوغ کاملی هم رسیده است، در حکم ظرفیتی است که می‌تواند به ما کمک کند تولیدات و محصولات بیشتری برای غنی‌سازی این دو حوزه یاد شده برای کودکان و نوجوانان داشته باشیم.

‌امروز ما باید از ظرفیت زبان هنر نمایشی استفاده بیشتر کنیم که این امر اهمیت برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان را دو چندان می‌کند.

قاسم‌زاده ادامه داد: قرار است نسبت به افزایش ظرفیت‌های جدید در سی‌وپنجمین دوره جشنواره فیلم کودک و نوجوانان کار ویژه‌ای صورت گیرد؛ در این راستا اختصاص جایزه تعلیم و تربیت متناظر با محتوای فیلم‌ها، پیشنهاد بسیار خوب از سوی بنیاد سینمایی فارابی بود که در لوای این اقدام یک ارزش گذاری صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: از دیگر پیشنهادات برای جشنواره امسال فیلم کودک و نوجوان این است که امکان حضور نوجوانان و کودکانی را از سراسر ایران زمین با نگاه تنوع اقوامی در سی‌وپنجمین جشنواره فراهم کنیم و در صورت امکان، حتی شاهد حضور نوجوانانی از کشورهای خواهر خوانده شهر اصفهان یا دارای اثر (فیلم) در جشنواره باشیم.

شهردار اصفهان تاکید کرد: معتقدم باید بتوانیم زمینه حضور جمع گسترده‌ای از کودکان ایران زمین را از طریق میزبانی ساده و مهربانانه فراهم کنیم و یک فضای کودکانه را در کشور رقم بزنیم.‌

وی افزود: لازم است در این دوره از جشنواره فیلم کودک و نوجوان، مسئولان اجرایی باید نسبت به فراهم‌سازی زمینه حضور علاقه‌مندان به فیلم‌های کودک و نوجوان از سراسر کشور تدبیر کنند و با راه‌اندازی سامانه‌ای نسبت به ثبت نام و ثبت تقاضای افراد دغدغه‌مند مانند فیلم‌سازان کودک اهتمام ورزند.

شهردار اصفهان تاکید کرد: معتقدم باید بتوانیم زمینه حضور جمع گسترده‌ای از کودکان ایران زمین را از طریق میزبانی ساده و مهربانانه فراهم کنیم و یک فضای کودکانه را در کشور رقم بزنیم.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: ستون فقرات جشنواره‌ها، تولید فیلم است؛ در این راستا باید اقداماتی در راستای شتاب‌بخشی در این زمینه برای جشنواره امسال انجام دهیم و تعداد فیلم‌های امسال را به حد قابل قبولی برسانیم.

کد خبر 670595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.