پیاده‌روی ۸ کیلومتری عیدالله‌الاکبر در اصفهان؛ از پل شهرستان تا پل مارنان

دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان اصفهان گفت: از چهارشنبه، چهاردهم تیرماه تا جمعه، شانزدهم تیرماه، همزمان با عید ولایت، هر روز عصر با خنک‌تر شدن هوا تا حدود یک ساعت بعد از اذان مغرب و عشا، شاهد پیاده‌روی شهروندان و عاشقان اهل‌بیت از پل شهرستان تا پل مارنان خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام اسماعیل دست‌افکن امروز _شنبه دهم تیرماه_ در نشست خبری دهه امامت و عید غدیر خم اظهار کرد: عید بزرگ غدیر، سرنوشت‌سازترین اتفاق تاریخ و فرصتی مغتنم برای تشریح و ترویج موضوع مهم امامت و ولایت در سطح جامعه و برای اقشار مختلف به‌ویژه نسل جوان است.

وی افزود: غدیر، موعد تثبیت اتحاد و همدلی امیرالمومنین (ع) با پیامبر اکرم (ص) است و به روشنی می‌توان دریافت که منطق قدسی الهی بر استمرار حکومت نبوی در قالب امامت است.

دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان اصفهان با اشاره به «آیه اکمال» آیه سوم سوره مائده تصریح کرد: آیه «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَ رَضِیتُ لَکُمُ الإِسْلاَمَ دِینا» نشان از اهمیت ابلاغ پیام غدیر به حاضران و غایبان آن واقعه مهم تاریخی و دینی دارد.

وی ادامه داد: چند سالی است که عید ولایت، پرشورتر و بابرنامه‌تر از قبل در شهرها و روستاهای مختلف کشورمان برگزار می‌شود اما عظمت و شأن غدیر خم بسیار بزرگ‌تر و بیشتر از این‌ها است و باید باز هم برای غنای بیشتر برنامه‌های این عید فرخنده تلاش کرد و برنامه داشت.

دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان سرآمد شهرها و استان‌های دیگر در برگزاری جشن‌ها و فعالیت‌ها است، اظهار کرد: امروز بنیاد بین‌المللی غدیر در همه استان‌های کشور و کشورهایی از جمله پاکستان، هلند، آلمان، بلژیک، لبنان، سوریه، عراق و چند کشور دیگر نمایندگی دارد و جشن‌ها و برنامه‌هایی در آن کشورها اجرا می‌کند.

وی افزود: رؤسای بنیاد غدیر در شهرستان‌ها، امامان جمعه هستند و هر منطقه یک دبیر شهرستانی در این بخش دارد که برنامه‌هایشان را به مرکز استان اعلام می‌کنند و آن را در طول دهه ولایت اجرا می‌کنند.

حجت الاسلام دست‌افکن با اشاره به برپایی پیاده‌روی ۱۰ کیلومتری عید غدیر، حد فاصل چهارراه ولی‌عصر (عج) تا چهارراه پارک‌وی تهران در سال گذشته و تقدیر رهبر انقلاب از این رویداد، تصریح کرد: امسال پیاده‌روی اصفهان در یک مسیر هشت کیلومتری از پل شهرستان تا پل مارنان برنامه‌ریزی شده است.

به گفته وی، از چهارشنبه، چهاردهم تیرماه تا جمعه، شانزدهم تیرماه همزمان با عید غدیر، هر روز عصر با خنک‌تر شدن هوا تا حدود یک ساعت بعد از اذان مغرب و عشا، شاهد پیاده‌روی هشت کیلومتری شهروندان و عاشقان اهل‌بیت از پل شهرستان تا پل مارنان خواهیم بود.

دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان اصفهان با بیان اینکه ۱۰ موکب در این مسیر برپا خواهد شد، ادامه داد: برنامه‌های متنوع و شادی‌آفرین همراه با پذیرایی از عاشقان اهل بیت در کنار مدیحه‌سرایی و توزیع بسته‌های فرهنگی عمومی و کودک و نوجوان در این سه روز انجام و اجرا خواهد شد.

وی گفت: در شب عید غدیر مراسم عمامه‌گذاری ۳۰۰ نفر از طلاب استان با حضور آیت‌الله طباطبایی و آیت‌الله مظاهری و به همت معاونت تهذیب حوزه علمیه اصفهان برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام دست‌افکن با اشاره به اهمیت اطعام در روز عید غدیر گفت: در این روز بزرگ یک میلیون پُرس غذا در سطح استان و شهرهای مختلف پخت و بین مردم و نیازمندان توزیع خواهد شد. همچنین مراسم جشنی در میدان امام (ره) به همت هیئت بنی‌فاطمه و بنیاد غدیر، سه روز مانده به عید غدیر برگزار می‌شود.

به گفته وی، یکی از موضوعاتی که طی چند سال گذشته دنبال شده تربیت مربیان غدیرشناس بوده است؛ سال گذشته ۴۷۰ مربی غدیرشناسی گواهی‌نامه دریافت کردند و شبهات مربوط به مسئله غدیر را پاسخ می‌دهند.

تداوم دوره‌های غدیرشناسی

وی اظهار کرد: ثبت‌نام برای دوره «غدیرشناسی ۲» با موضوع شرح خطبه غدیر آغاز شده است و تا امروز حدود ۳۰۰ نفر برای شرکت در این دوره ثبت‌نام کرده‌اند.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر استان اصفهان با بیان اینکه در این ایام صد ایستگاه صلواتی در اصفهان برپا شده است، افزود: واقعه غدیر خم امسال در محله عاشق‌آباد نیز به همت بسیج و سپاه بازسازی خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری چندین برنامه متنوع بین جوامع روستایی و عشایری استان به‌ویژه در دو بخش وردشت و پادنای سمیرم گفت: سفره اطعام غدیر با مشارکت اهالی ق در مناطق مختلف روستایی و عشایری گسترانیده خواهد شد و برنامه‌های فرهنگی متنوعی در این مدت برای این گروه‌ها اجرا می‌شود.

به گزارش ایمنا، در این نشست مقرر شد از نشریات، رسانه‌ها و خبرنگارانی که بهترین مطالب، محتواها و نوشته‌ها را با موضوع دهه ولایت و امامت و واقعه غدیر خم منتشر می‌کنند، طی مراسمی تقدیر شود.

کد خبر 670510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.