ویژه‌برنامه‌های عید غدیر خم در استان اصفهان اعلام شد

همزمان با فرارسیدن عید غدیر خم ویژه برنامه های مختلفی ازسوی مراکز فرهنگی و مذهبی در سرتاسر استان اصفهان برگزار می شود.

به گزارش ایمنا، فهرست مکان و زمان هریک از این برنامه های بدین شرح است:

مسابقه دوچرخه سواری به سمت امامزاده آقاعلی عباس(ع)

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه امامزاده آقاعلی عباس(ع) گفت: به مناسبت عید غدیرخم همایش دوچرخه سواری به سمت آستان مقدس امامزاده آقاعلی عباس وشاهزاده محمد (علیهما السلام) برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا محلوجی اظهار داشت: در این همایش ۷۰ نفر دوچرخه سوار رکاب می زنند و در پایان به تعدادی از شرگت کنندگان نیز جوایزی اهدا می شود.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه امامزاده آقاعلی عباس(ع) ادامه داد: این همایش با همکاری و مشارکت مرکز فرهنگی قرآنی آستان مقدس آقاعلی عباس و شاهزاده محمد (علیهما السلام)، پایگاه بسیج این امامزادگان واجب التکریم و اداره تربیت بدنی شهر بادرود صبح روز شنبه ۱۸ شهریور ماه برگزار می شود.

حرکت کاروان شادی در کاشان

مدیر اجرایی امامزاده ولی بن موسی الکاظم(ع) راوند کاشان گفت: همزمان با روز عید سعید غدیرخم کاروان شادی مردم مومن و ولایتمدار منطقه راوند کاشان به طرف حرم مطهر امامزاده ولی بن موسی الکاظم(ع) راوند کاشان حرکت می کند.

ابراهیم آلوچه ای اظهار داشت: این همایش بعدازظهر جمعه ۱۷ شهریور ماه با حضور خانواده های مومن و ولایتمدار منطقه راوند کاشان در قالب کاروان شادی به سمت حرم مطهر امامزاده ولی بن موسی الکاظم(ع) راوند کاشان حرکت می کند.

وی افزود: مسیر حرکت این کاروان شادی از میدان علامه قطب الدین راوندی به سمت حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان است و علاقمندان برای حضور در این کاروان می توانند ساعت ۱۸ روز جمعه ۱۷ شهریور ماه به این کاروان شادی ملحق شوند.

ویژه برنامه های عید غدیر خم در نجف آباد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد گفت: به مناسب عید سعید غدیرخم ویژه برنامه هایی در قالب طرح ولایت علوی اکمال دین نبوی به مدت دو روز در جوار حرم مطهر امامزاده ساره خاتون(س) شهر جوزدان نجف آباد برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی اظهار داشت: این ویژه برنامه شامل برپایی جشن بزرگ غدیر که در بعدازظهر روز جمعه ۱۷ شهریور ماه اجرا می شود و همچنین اجرای همایش بانوان ولایی که در روز شنبه ۱۸ شهریور ماه در جوار حرم مطهر این امامزاده جلیل القدر برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد ادامه داد: در حاشیه این برنامه ها نیز برپایی نمایشگاه محصولات فرهنگی به همراه ایستگاه صلواتی و اجرای مسابقات فرهنگی و همچنین تجلیل از سادات معزز شهر جوزدان نیز تدارک دیده شده که به همت مرکز فرهنگی قرآنی این امامزاده عظیم الشان اجرا خواهند شد.

مراسم تجلیل از عالمان و مبلغان در آران و بیدگل

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) گفت: در آستانه عید غدیر خم، همایش پاسداشت ۵۰ سال مجاهدت ۷ عالم برجسته دینی شهرستان آران و بیدگل همراه با بزرگداشت ۳۳ شهید روحانی این شهرستان برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین ولی الله روان اظهار داشت: این مراسم، پنج شنبه ۱۶ شهریورماه پس از نماز مغرب و عشا در صحن جنوبی حرم مطهر حضرت محمدهلال ابن علی(ع) با حضور آیت الله قربانعلی درّی نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک برگزار خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل خاطرنشان کرد: در این مراسم از حجج اسلام حبیب الله قاسمی‌راد، مصطفی صمدی‌راد، عباس یوسفیان، سید فضل الله طاهایی، محمد ناصریان، احمد خرم آبادی و سلیمان اقبالی تجلیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه آران و بیدگل از معدود شهرهای به پا خاسته در حمایت از امام راحل در ۱۵ خرداد ۴۲ و دارای سابقه خروش انقلابی در قیام خونین ۱۷ شهریور ۵۷ است، اظهار داشت: این عالمان، از روحانیون مورد وثوق شهرستان هستند که در مبارزات انقلابی مردم آران و بیدگل با رژیم ستم‌شاهی به‌ویژه در این دو قیام و پس از آن تا پیروزی انقلاب اسلامی نقش به‌سزایی داشته‌اند.

کد خبر 318245

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.