مجمع نمایندگان دغدغه‌های بازنشستگان را با جدیت پیگیری می‌کند

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: مجمع نمایندگان استان اصفهان دغدغه‌های بازنشستگان را با جدیت پیگیری می‌کند تا بتواند بخشی از مشکلات آنان را در برنامه هفتم با ارائه پیشنهادهایی به دولت رفع کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی امروز _چهارشنبه چهاردهم تیرماه_ در چهل‌وهفتمین جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس یازدهم اظهار کرد: در دوره‌های پیشین و فعلی مجلس شورای اسلامی جلسات متعددی با کانون‌های بازنشستگی داشته‌ایم. قانون‌گذاری نیز در خصوص بازنشستگان انجام شده و اگر کوتاهی صورت گرفته از سوی دولت‌ها بوده است که قانون را اجرا نکرده‌اند.

وی افزود: طبق اصل ۷۵ قانون اساسی مجلس نمی‌تواند در بودجه هزینه‌ای بر هزینه‌های دولت بیفزاید. بر اساس قانون، بازنشستگان باید ۹۰ درصد حقوق شاغلان را دریافت کنند و بر اساس تورم موجود، سالانه به حقوق بازنشستگان اضافه شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان تصریح کرد: تاکنون دولت‌ها افزایش حقوق بازنشستگان را بر اساس تورم محاسبه نکرده‌اند. همین امسال بارها گفته شد با توجه به تورم ۶۰ درصدی، افزایش حقوق باید بیش از این رقم‌ها باشد. اما بسیاری از مسئولان در ابتدا این موضوع را نمی‌پذیرفتند.

وی اضافه کرد: مردم نرخ تورم را با اقلامی که در سفره مصرف آنها است، درک می‌کنند و این در حالی است که نرخ تورم بر اساس تغییرات قیمتی ۳۵۰ قلم کالا محاسبه می‌شود. برخی از اقلام سفره خانوار حتی تا ۳۰۰ درصد نیز افزایش قیمت داشته است.

موسوی‌لارگانی ادامه داد: مجمع نمایندگان استان اصفهان دغدغه‌های بازنشستگان را با جدیت پیگیری می‌کند تا بتواند بخشی از مشکلات آنان را در برنامه هفتم و یا با ارائه پیشنهادهایی به دولت رفع کند.

وی گفت: از اولین سالی که به مجلس رفته‌ام حقوق دریافتی‌ام از یک میلیون تومان به ۲۲ میلیون تومان رسیده است. حتی حاضرم فیش حقوقی خود را منتشر کنم. هزینه‌های جاری و حمل‌ونقل افزایش قابل توجهی داشته است و نباید این موارد را پای حقوق نماینده حساب کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان و نماینده فلاورجان در خانه ملت اضافه کرد: با وجود آن که مقام معظم رهبری تاکنون بارها مجلس فعلی را تأیید کرده‌اند، بسیاری از افراد در فضای مجازی نمایندگان را تخریب می‌کنند و از حقوق‌های ۱۰۰ میلیون تومانی نمایندگان مجلس صحبت می‌کنند.

کد خبر 670449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.