بهره‌برداری از طرح قطار سریع‌السیر تهران_قم_اصفهان تا ۳ سال آینده

مجری طرح‌های زیربنایی وزارت راه‌ و شهرسازی در استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح قطار سریع‌السیر تهران_قم_اصفهان گفت: با برطرف شدن موانع داخلی و مالی، این طرح در کمتر از سه سال آینده، قابل بهره‌برداری است.

به‌گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا صلواتی امروز _سه‌شنبه ششم تیرماه_ در بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-قم-تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اعتبار اولیه مسیر قطار سریع‌السیر تهران_قم_اصفهان در سال ۸۹ تصویب شد و در حال حاضر در محدوده قم_اصفهان از مسیر حدود ۲۴۵ کیلومتری این پروژه، زیرسازی ۱۵۰ کیلومتر آن به پایان رسیده و آماده انجام روسازی و ریل‌گذاری است.

وی افزود: بخش عمده ۹۵ کیلومتر باقی مانده این طرح نیز انجام شده است و در صورتی که در تأمین اعتبارات و تمدید فاینانس‌ها مشکلی نداشته باشیم تا شش ماه آینده کل زیرسازی مسیر قم_اصفهان تکمیل خواهد شد و شاهد آغاز عملیات روسازی و ریل‌گذاری آن خواهیم بود.

مجری طرح‌های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان تصریح کرد: ۵۰ درصد ساخت ابنیه فنی، ۶۰ درصد تونل‌ها و پل‌های این پروژه انجام شده است.

وی گفت: با برطرف شدن موانع داخلی و مالی، این طرح در کمتر از سه سال آینده، قابل بهره‌برداری است.

صلواتی تمدید اعتبار اسنادی را آخرین مانع برای اجرای این طرح دانست و تاکید کرد: با تمدید اعتبار اسنادی این طرح، پروژه سرعت بیشتری خواهد گرفت.

مجری طرح‌های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان با اشاره به اینکه برآورد مالی برای اجرای این طرح ۳۶ میلیارد ریال بوده است، خاطرنشان کرد: با پیشرفت پروژه، اجرای این طرح در کل کشور در مسیر مشهد، شیراز و تبریز با هزینه‌ای بسیار کمتر و با تکنولوژی بومی‌شده اجرا خواهد شد.

کد خبر 669891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.