راه‌اندازی مرکز گل و نهال شهرداری در ایستگاه پایانی

شهردار فریدون‌شهر گفت: نهالستان و مرکز تحقیقات گل و نهال شهرداری فریدون‌شهر به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

ابراهیم باتوانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه فریدون‌شهر سبزتر خواهد شد، اظهار کرد: در سه ماهه گذشته بیش از پنج هزار اصله نهال در سطح شهر کاشته شده است‌.

وی افزود: به زودی نهالستان و مرکز تحقیقات گل و نهال شهرداری فریدون‌شهر با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد تومان راه‌اندازی خواهد شد.

شهردار فریدون‌شهر خاطرنشان کرد: با همکاری وزارت دفاع بیش از چهل هزار اصله نهال از نوع سدروس، کاج نیگرا از شمال کشور به نهالستان فریدون‌شهر انتقال داده شده است تا شهرداری بتواند سال‌های آینده عرصه‌های سبز بیشتری را ایجاد کند.

باتوانی تصریح کرد: در فضاهای سبز شهری فریدون‌شهر نهال‌های کم‌آب و سازگار با اقلیم و طبیعت شهر کاشته خواهد شد که بیشتر این نهال‌ها بومی است و در نهالستانی در استان البرز تکثیر و به شهر بازگردانده شده است.

وی تاکید کرد: شهروندان به ویژه کشاورزان، کسبه، بازاریان و آحاد مردم فریدون‌شهر با مشارکت و همراهی و احساس مسئولیت در حفظ و توسعه فضای سبز نقش‌آفرینی کنند.

شهردار فریدون‌شهر تاکید کرد: در چارچوب قوانین جاری کشور همچون قانون هوای پاک، قانون حفظ و گسترش فضای سبز، دادستانی و شهرداری فریدون‌شهر با برنامه‌ریزی منظم برای حفظ و گسترش فضای سبز شهر و حوزه پیرامونی تلاش خواهند کرد و همراهی شهروندان جز ملزومات اصلی برای رسیدن به نتیجه مطلوب است.

باتوانی اضافه کرد: یکی از ضروری‌ترین نیازها برای حفظ و گسترش فضای سبز شهر، تأمین آب پایدار است که در راستای تحقق این مطالبه اصلی شهروندان، فرمانداری و دادگستری شهرستان و سایر ادارات تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به تلاشی بی‌وقفه شهرداری برای احیا، حفظ و گسترش فضای سبز شهری گفت: ما به اندیشه و دستان و همت شهروندان سرزمین زیبای بام ایران به‌ویژه کشاورزان، باغداران، دوست‌داران محیط زیست، سازمان‌های مردم‌نهاد، متخصصان و متصدیان گلخانه‌ها و صاحبان قلم و اندیشه چشم دوخته‌ایم تا فردایی سبز در انتظار بام ایران فریدون‌شهر زیبا باشد.

شهردار فریدون‌شهر افزود: از زحمات اعضای کمیسیون ماده ۷ شهرداری فریدون‌شهر و مشاوره و همراهی همه مهندسان و کارشناسان فضای سبز قدردانی می‌کنم.

به گزارش ایمنا، فریدون‌شهر مرکز شهرستان فریدون‌شهر و یکی از شهرهای غرب استان اصفهان است. این شهر با ۲۵۳۰ متر ارتفاع از سطح دریا، مرتفع‌ترین شهر ایران است.

کد خبر 669759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.