خواهرخواندگی اصفهان با هوشی‌مین/ تأمین بخشی از منابع خرید چهار رام قطار شهری

نمایندگان مردم اصفهان در نودودومین جلسه شورای اسلامی این کلانشهر، مهمترین مسائل، نیازها و مشکلات شهر و شهروندان را مطرح و بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان امروز _یکشنبه چهارم تیرماه_ در نودودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان مباحثی همچون رویکردهای برنامه هفتم توسعه در حوزه مدیریت شهری، استفاده از تمام ظرفیت‌های خطوط اتوبوسرانی اصفهان، تسهیل بوروکراسی در حوزه سرمایه‌گذاری، مجوز انتشار ۱,۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تأمین بخشی از منابع مورد نیاز خرید چهار رام قطار شهری، بررسی و موافقت با انجام مراحل معاهده عقد خواهرخواندگی اصفهان با شهر هوشی‌مین ویتنام، بررسی لایحه مساعدت به سالن ورزشی کانون فرهنگی امام صادق (ع) در خوراسگان، لزوم مدیریت در بازآفرینی مدیران و توجه به استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاران خارجی در پروژه‌های مشارکتی را مطرح کردند.

خواهرخواندگی اصفهان با هوشی‌مین/ تأمین بخشی از منابع خرید چهار رام قطار شهری

واگذاری امور به مردم، بار دولت را کم می‌کند / تدارک برنامه‌های مختلف برای اعیاد قربان و غدیر

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق پیش از دستور نودودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، ضمن تسلیت فرارسیدن شهادت امام محمدباقر (ع) اظهار کرد: در آستانه اعیاد قربان و غدیر برنامه‌های مختلفی در شهر اصفهان تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به برگزاری شانزدهمین جلسه مشترک اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، فرماندار و نمایندگان اصفهان افزود: موضوع این جلسه، برنامه هفتم توسعه بود که به‌تازگی به مجلس ارائه شده است، در این راستا نقاط ضعف و قوت مورد واکاوی قرار گرفت، البته هرچند با یک جلسه کوتاه امکان بررسی کامل طرح نیست، اما معتقدیم رویکرد این برنامه رفع مشکلات و توسعه و پیشرفت کشور است، چراکه در حال حاضر در حوزه‌های مختلف با مشکلاتی روبه‌رو هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تمرکز بیشتری در خصوص رویکردهای برنامه هفتم توسعه در حوزه مدیریت شهری داشتیم، افزود: بی‌توجهی به ظرفیت مدیریت شهری و شوراها در اداره امور شهرها و روستاها را طی سال‌های گذشته شاهد بودیم، البته این روند همچنان نیز وجود دارد؛ این در حالی است که منویات امام راحل در خصوص شوراها که در اصول ده‌گانه قانون اساسی انعکاس پیدا کرده، مربوط به واگذاری امور محلات، بخش‌ها، شهرها و استان‌ها به نمایندگان مردم است.

وی ادامه داد: سیاست‌های کلی همان است که مجلس شورای اسلامی باید تصویب کند و توسط دولت اجرا شود، بنابراین انتظار ورود مدیریت شهری به مسائل کلان کشور نیست، اما استفاده از ظرفیت شوراها برای اداره امور شهر لازم است.

نورصالحی تصریح کرد: مدیریت‌های محلی می‌توانند بسیاری از مشکلات شهر و شهروندان را رفع و رضایتمندی بیشتری در میان مردم ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد محدودیت‌های اجرایی و قانونی برای مدیریت شهری و حرکت به سمت تمرکزگرایی و دولتی کردن مطرح است، در حالی که واگذاری بیشتر امور به مردم بار دولت را کمتر می‌کند، در این راستا کلان‌شهرها می‌توانند اختیارات بیشتری داشته باشند که امیدواریم مسئولان به این مهم توجه داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین فرارسیدن روز عرفه، هفته قوه قضائیه و ایام شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش را گرامی داشت.

خواهرخواندگی اصفهان با هوشی‌مین/ تأمین بخشی از منابع خرید چهار رام قطار شهری

تمام ظرفیت‌های خطوط اتوبوسرانی اصفهان فعال شود / سپر بلای سرمایه‌گذاران هستیم

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق میان دستور نودودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با اشاره به اتفاقات خوب هفته‌های اخیر در سطح کشور اظهار کرد: اتفاقات هفته اخیر نشان داد که هم می‌توان در میدان دیپلماسی و حوزه علمی دستاورد داشت و هم می‌توان ثمره این اقتدار را در معیشت مردم و حرکت بهتر کشور در مسیر چشم‌انداز تمدن اسلامی را شاهد بود.

وی افزود: امیدواریم مسیر پرقدرت دولت مردمی با تبیین به‌موقع دستاوردها ادامه داشته باشد و شاهد تداوم رکوردهایی نظیر کاهش بی‌سابقه تورم طی یک ماه در ادوار دولت‌ها و عبور از میانگین رشد اقتصادی دو برابر طی دو سال اول خدمت دولت سیزدهم نسبت به دولت قبل باشیم و تأثیرات عملی آن را در زندگی مردم و همبستگی اجتماعی نیز مشاهده کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بندهای قانونی مبنی بر اینکه دفتر مجله، روزنامه و شرکت‌های دانش‌بنیان مشمول شرایط مطب‌ها و دفاتر وکالت برای استقرار در ساختمان‌های مسکونی هستند، گفت: در بعضی مناطق با وجود مصوبه تکمیلی شورا، این موضوع رعایت نمی‌شود و تفاسیر متفاوتی از این بند قانونی لحاظ می‌شود، از این‌رو لازم است شهردار نسبت به این نطق و تذکر، اجرایی شدن آن را به مدیران مناطق تاکید کند.

وی درباره تفاهم‌نامه‌ها و مجموعه اقدامات شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان افزود: این اقدامات نگرانی جدی ما را نسبت به تکرار بعضی اتفاقات مشابه، زیان‌های شرکت و بی‌توجهی به محورهای فعالیتی مشخص شده توسط شورا و شهرداری برانگیخته است.

صالحی تصریح کرد: اینگونه شرکت‌ها که سرمایه‌دار اصلی آن مردم هستند، نباید محل آزمون و خطا و ویترین تبلیغاتی برخی افراد شود، چراکه نه تنها مأموریت خود را دنبال نمی‌کنند، بلکه در مسیر مأموریت‌های ابلاغی مدیریت شهری نیز اختلال ایجاد می‌کنند.

وی افزود: ماموریت‌هایی بلاتکلیف و ناتمام در این شرکت وجود دارد که نتوانسته است به آن جامه عمل بپوشاند و در کنار نبود شفافیت موجب انحراف از وظایف شده است؛ علاوه بر این خبر ناترازی و نبود تناسب حجم کار با پرداخت‌های رده مدیریتی این شرکت بر نگرانی‌های ما افزوده است که امیدواریم با تدبیر شهردار، این مجموعه به ریل اصلی فعالیت خود بازگردد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بازدید هفته گذشته از مجموعه سکوی زباله میدان جوان گفت: در این مجموعه، حجم ورودی بازیافت به مجموعه و حجم بازیافت تفکیک نشده در سکو با آمارهای مدنظر شورا فاصله دارد؛ نکته دوم این است که دپو و تفکیک بازیافت این مجموعه در اختیار یکی از شرکت‌های خدماتی تابعه است که اشکالات جدی به عملکرد و نظم مجموعه وارد کرده است و نیاز به تدبیر فوری دارد.

وی با اشاره به لزوم فعال‌شدن تمام ظرفیت‌های خطوط اتوبوسرانی گفت: با توجه به گرمای هوا و ازدحام جمعیت و اینکه مقدمه‌ای برای سال تحصیلی باشد، این اقدام باید در دستور کار قرار گیرد؛ یکی از بی‌سابقه‌ترین اقدامات مدیریت شهری در دوره ششم، خرید ۲۸۵ دستگاه اتوبوس در طول یک سال بود که باید تلاش شود با فعال‌سازی تمام ظرفیت‌های موجود و جدید و در چرخه قرار گرفتن بیش از ۱۵۰ اتوبوس زمین‌گیرشده، مردم طعم شیرین کارآمدی را درک کنند.

صالحی با بیان اینکه به‌رغم قراردادهای کم‌سابقه در حوزه سرمایه‌گذاری شاهد بوروکراسی سخت هستیم، گفت: ما اینجا هستیم تا سپر بلای سرمایه‌گذاران باشیم اما مدیران شهری نیز باید بر این موضوع همت داشته باشند که گاهی بعضی رفتارها و اجتهادهای سلیقه‌ای خود بر این بوروکراسی اضافه می‌کند، لذا انتظار این است که نه‌تنها همه ساختارها باید برای سرمایه‌گذاری جدید تسهیل شود، بلکه برای تعیین تکلیف پروژه‌های قبلی با سرعت و کرامت نیز باید عمل کنیم تا مبادا با بعضی ملاحظات به اسم قانون یا نظریه‌های حقوقی بر بندهای به پای سرمایه‌گذاران بیفزاید و مراجعه‌کنندگان را از مراجعه به شهرداری پشیمان کند.

وی با اشاره به بعضی اتفاقات مثبت ماه‌ها و هفته‌های اخیر گفت: تلاش شورا برای شکل‌گیری اولویت‌بندی آغاز پروژه‌ها در سال جدید، تاکید بر رویکرد بازی و تفریح خانوادگی در برنامه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، آرایش مجموعه شهرداری برای رفع مشکلات قدیمی مردم در قالب بند «ت» تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بازدید معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات از پروژه‌های مدیریت شهری در حوزه توسعه بازارهای روز شهرداری و تبدیل شدن مجموعه میادین به مرکز توزیع بی‌واسطه محصولات گفت: اظهارات معاون وزیر نشان داد که مدیریت شهری ظرفیت خوبی برای کمک به زنجیره تأمین در سبد مصرفی خانوار دارد که امیدواریم با همکاری مدیران شاهد ایجاد دو مرکز توزیع بی‌واسطه مواد پروتئینی و تشکیل شبکه توزیع بی‌واسطه میوه و تره‌بار و روزبازارها باشیم.

موافقت شورای اسلامی شهر با پیوند خواهرخواندگی اصفهان و هوشی‌مین ویتنام

علی صالحی در گفت‌وگوی خبری پس از نودودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز اظهار کرد: ابتدای جلسه امروز با توجه به در پیش‌رو بودن عید غدیر خم، در خدمت مجموعه‌های مردمی که در کنار سازمان تبلیغات اسلامی و شهرداری اصفهان به‌دنبال برگزاری جشن‌های باشکوه این ایام هستند، بودیم، در این راستا توضیحاتی در خصوص کیفیت اقدامات و رویدادهای این روز مطرح شد، لذا امیدواریم همکاری خوبی بین نهادهای مردمی، حاکمیتی و شهرداری اصفهان صورت گیرد تا شاهد روزهای پرنشاط و شادی‌آفرین در این عید بزرگ باشیم.

وی با اشاره به لوایح بررسی شده در صحن امروز افزود: نخستین لایحه، تأمین بخشی از منابع مورد نیاز برای خرید چهار رام قطار شهری شامل لوکوموتیو و واگن‌ها بود که با توجه به اهمیت موضوع، شورا با تلاش شهرداری برای دریافت مجوز انتشار ۱,۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت با تضمین شهرداری موافقت کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بررسی عقد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی با شهر هوشی‌مین ویتنام گفت: با توجه به لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود خواهرخواندگی، با توجه به جایگاه این شهر در معادلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ویتنام و ظرفیت‌های تاریخی این شهر، اعضای شورای اسلامی شهر با انجام مراحل معاهده عقد خواهرخواندگی موافقت کردند.

وی ادامه داد: لایحه نام‌گذاری یک پل و زیرگذر نیز امروز بررسی و در نهایت برای بررسی بیشتر به شورای نام‌گذاری و کمیسیون فرهنگی برگشت داده شد.

صالحی با اشاره به بررسی لایحه مساعدت به سالن ورزشی کانون فرهنگی امام صادق (ع) در خوراسگان گفت: با توجه به اینکه این موضوع مسیر کمیته ساماندهی مساعدت‌ها به بخش غیردولتی را طی نکرده بود، این لایحه به کمیته پیش‌بینی شده در طرح ساماندهی مساعدت‌ها به مراکز غیردولتی برگشت داده شد تا با طی فرایند به طور مجدد شاهد طرح آن در صحن علنی شورا باشیم.

خواهرخواندگی اصفهان با هوشی‌مین/ تأمین بخشی از منابع خرید چهار رام قطار شهری

لزوم بازآفرینی مدیران شهری / مدیران بی‌انگیزه و ناکارآمد باید تغییر کنند

محمدرضا فلاح، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق میان دستور نودودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تسلیت فرارسیدن شهادت امام محمد باقر (ع) با ذکر حدیثی از این امام بزرگوار اظهار کرد: یکی از راه‌های افزایش روزی، خیررسانی به دیگران است، لذا امیدواریم در این روزها که مردم مشکلات معیشتی دارند، همه آن‌هایی که از توان مالی برخوردار هستند، از دیگران دستگیری کنند تا خداوند هم روزی آن‌ها را افزایش دهد.

وی با اشاره به لزوم مدیریت در بازآفرینی مدیران ادامه داد: ویژگی بافت‌های فرسوده ناپایداری است که هر جایی باشد مانند دمل چرکینی است که اگر به آن توجه نشود، آسیب‌های آن به دیگر نقاط سرایت می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: اهمیت مدیریت در کشور، دست کمی از بافت‌های فرسوده ندارد و همان‌گونه که ناپایداری در بافت‌های فرسوده آسیب جدی به محل و شهر وارد می‌کند، به مراتب ناپایداری و نبود تعادل در تصمیم‌گیری‌ها آسیب‌هایی به کشور و شهر وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه همان‌گونه که نفوذناپذیری در بافت‌های فرسوده، خدمت‌رسانی مطلوب و مناسب را به شهروندان دچار مشکل می‌کند، نبود انعطاف و تصمیم به‌جا نیز می‌تواند خدمت‌رسانی به شهروندان را با مشکل جدی روبه‌رو سازد و نارضایتی را در جامعه ایجاد کند، تصریح کرد: همان‌گونه که ریزدانگی در بافت‌های فرسوده، آسیب‌های جدی فرهنگی، اجتماعی، محیط زیستی، اقتصادی و حتی بصری به محله و شهر وارد می‌کند، اگر افراد کوتوله با تفکری منجمد، افراد ترسو و بزدل با مغزهای زنگ‌زده پست‌های مدیریتی را تصاحب کنند، آن‌ها هم آسیب‌های جدی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به جامعه وارد می‌کنند.

فلاح ادامه داد: همان‌گونه که بافت‌های فرسوده باید احیا شود، مدیران بی‌انگیزه و ناکارآمد هم باید تغییر کنند تا مردم با حضور مدیران قوی و پرانرژی لذت خدمت‌رسانی را بچشند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با طرح چند سوال گفت: آیا همه مدیران شهری در این دوره اثربخشی و کارایی دارند و به‌روز و کارآمد هستند؟ آیا همه مدیران و مسئولان شهری پاسخگوی نیاز شهروندان در ابعاد مختلف بودند؟ آیا همه مدیران منبع انرژی و آرامش برای سیستم اداری هستند یا منشأ استرس و اضطراب برای جامعه ایجاد می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بازآفرینی مدیران یک امر مدیریتی است که در پویایی و سلامت جامعه اثرگذار است؛ رئیس‌جمهور در کشور و شهردار در شهر به بازآفرینی مدیران توجه داشته باشند تا امید و اعتماد به جامعه تزریق شود.

خواهرخواندگی اصفهان با هوشی‌مین/ تأمین بخشی از منابع خرید چهار رام قطار شهری

بستر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های شهری اصفهان فراهم شود

عباس حاج‌رسولی‌ها، رئیس کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق میان دستور نودودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر لزوم بازآفرینی و بهسازی بافت‌های فرسوده اظهار کرد: اصفهان از میزان قابل توجهی بافت فرسوده برخوردار است که برای بازآفرینی آن باید اقدامات جدی انجام شود.

وی با اشاره به مشارکت مردم در خصوص پروژه‌های شهری افزود: شهرداری باید مدلی را تعریف کند که بر اساس آن از ظرفیت شهروندان استفاده مناسب شود، زیرا سرمایه‌گذاران بسیاری هستند که در صورت فراهم‌شدن بسترهای لازم، می‌توانند در پروژه‌های مختلف اصفهان سرمایه‌گذاری کنند.

رئیس کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به سبب ایجاد ارتباطات مناسب بین‌المللی شرایط برای استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاران خارجی در پروژه‌های مشارکتی فراهم است و مدیریت شهری می‌تواند از این ظرفیت بهترین استفاده را ببرد.

کد خبر 669440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.