ارائه بسته‌های تشویقی برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهر

معاون شهرسازی شهرداری مبارکه با اشاره به ارائه بسته‌های تشویقی به منظور تسهیل در فرایند نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهر گفت: سیاست‌های تشویقی ویژه‌ای برای بهسازی و نوسازی این واحدها در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

جواد منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: راهکار اساسی نوسازی بافت فرسوده بر مبنای مردمی‌سازی و تشویق ساکنان بافت‌ها با مشارکت سازنده‌ها و استفاده از بسته‌های تشویقی است که توسط دولت و شهرداری‌ها تدارک دیده شده است.

وی افزود: در راستای تسهیل امور و ارائه خدمات به شهروندان مبارکه و با توجه به ابلاغ مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران درباره سیاست‌های تشویقی برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهری متقاضیان واجد شرایط می‌توانند برای بهره‌مندی از بسته‌های تراکم تشویقی و اخذ پروانه ساختمانی تا حداقل یک طبقه مازاد، نسبت به کد مصوب در محدوده بافت فرسوده به حوزه معاونت شهرسازی این شهرداری مراجعه کنند.

معاون شهرسازی شهرداری مبارکه با اشاره به بافت فرسوده این شهر خاطرنشان کرد: ۳۹۴ هکتار بافت فرسوده در شهر مبارکه وجود دارد و جمعیت ساکن در این بافت‌ها حدود ۲۷ هزار نفر تخمین زده می‌شود که جمعیت زیادی است.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم اتفاقات خوبی در زمینه بافت‌های فرسوده در شهر بیفتد، باید مقدمات و حمایت‌های لازم از طرف سازمان‌های مربوطه فراهم شود.

منصوری اضافه کرد: همه دستگاه‌های خدمات‌رسان در شهرها باید به کمک شهرداری‌ها بیایند تا مدیریت شهری هم با توجه به رسالتی که بر عهده دارد، در این مسیر تلاش کند.

وی تاکید کرد: بافت فرسوده مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی زیادی دارد و به همین دلیل برای بازآفرینی این بخش از بافت شهری باید از همه توان بخش دولتی و مشارکت شهروندان استفاده کرد.

معاون شهرسازی شهرداری مبارکه گفت: محلات "دهنو" و "اسماعیل‌ترخان"، به عنوان محله‌های هدف در طرح‌های شرکت بازآفرینی تعریف شده و محله "درچه کلماران" نیز یکی از محله‌های قدیمی مبارکه است که بیشترین بافت فرسوده را دارد.

کد خبر 669293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.