مشکلی در هزینه‌های جاری دانشگاه پیام‌نور نداریم

رئیس دانشگاه پیام‌نور شاهین‌شهر گفت: کاهش بودجه دانشگاه پیام‌نور طی سال‌های اخیر باعث شده است این مرکز علمی با چالش‌هایی مواجه شود، در غیر این صورت در هزینه‌های جاری مشکل خاصی برای دانشگاه به وجود نیامده است.

مهدی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: دانشگاه پیام‌نور از آن جهت پایه‌گذاری شد که نیاز موج عظیمی از دانشجویان و داوطلبانی که خواهان تحصیل در این مرکز علمی بودند را پاسخ دهد، زیرا ترویج این نوع تحصیل از جهت‌های مختلف دارای مزیت بود.

وی با اشاره به مزیت‌های تحصیل در دانشگاه پیام‌نور افزود: هزینه تحصیل در این دانشگاه برای دولت، خانواده‌ها و داوطلبان بسیار پایین است و بین دانشگاه‌های مختلف پایین‌ترین هزینه را دارد، همچنین در دانشگاه پیام‌نور نوعی از سیستم آموزشی پیش‌بینی شده است که بدون صرف هزینه‌های بسیار پاسخگوی نیاز مردم باشد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور شاهین‌شهر تصریح کرد: اواخر دهه ۸۰ نزدیک به یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه پیام‌نور مشغول به تحصیل بودند که کمک بزرگی برای نظام آموزش عالی کشور بود و بدون اینکه هزینه‌های بسیاری پرداخت شود، این سیستم آموزشی پاسخگوی نیاز خانواده‌ها و داوطلبان برای ادامه تحصیل بود.

وی ادامه داد: امروزه یک‌سوم از تعداد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر یعنی حدود ۴۰۰ هزار دانشجو در مراکز پیام‌نور به تحصیل مشغول هستند و به نظر می‌رسد با وضعیت مستقلی که برای هزینه‌های دانشجو وجود دارد این بار همچنان از دوش دولت و آموزش عالی برداشته شده و دانشگاه پیام‌نور از این جهت موفق بوده است.

ابراهیمی گفت: از آن جایی که مکانیسم استخدام اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور از سیستم دانشگاه دولتی تبعیت می‌کند، از آمادگی و توان علمی مناسبی برخوردار هستند و اکنون به خوبی انعطاف‌پذیری بالای دانشگاه پیام‌نور مشهود است و مشکلی در این راستا وجود ندارد.

وی اضافه کرد: اگر مشکلی در دانشگاه پیام‌نور وجود داشته باشد بخشی از آن مربوط به کاهش حمایت‌ها از این دانشگاه است، زیرا اساتید و کارکنان دانشگاه پیام‌نور به عنوان عضو دولت محسوب می‌شوند و باید حقوق کارکنان رسمی و پیمانی توسط دولت پرداخت شود.

رئیس دانشگاه پیام‌نور شاهین‌شهر خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر کاهش بودجه دانشگاه پیام‌نور باعث شده است این مرکز علمی با چالش‌هایی مواجه شود، در غیر این صورت در هزینه‌های جاری مشکل خاصی برای دانشگاه به وجود نیامده است.

کد خبر 668977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.