شناسایی بیش از ۵۰ مروج اباحه‌گری در استان/ با جدیت با اخلالگران برخورد می‌کنیم

رئیس دادگستری استان اصفهان گفت: بیش از ۵۰ مورد مروجین ولنگاری و اباحه گری را شناسایی کردیم و به پرونده آنها رسیدگی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری در خطبه‌های پیش از نماز جمعه امروز، با اشاره به سالروز شهادت شهید دکتر بهشتی و هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: شهید بهشتی یک شخصیت دارای ابعاد مختلف، جامع و فراگیر بود. تأثیرگذاری ایشان برای انقلاب و مردم به قدری بود که امام خمینی (ره) در شأن و جایگاه این شخصیت الهی فرمودند بهشتی به تنهایی یک ملت بود.

وی افزود: بهشتی مظلوم بود و در عین حال شهادت ایشان در برابر مظلومتیشان ناچیز بود، مزد ایشان در پیشگاه خداوند متعال بیش از مظلومیتش بوده و قطعاً با اولیا الهی محشور خواهد شد. امروز وظیفه داریم از شهدا و آرمان‌های مقدس آنان تجلیل، تکریم و پاسداری کنیم. این هفته یادآور این حماسه است که چهره زشت منافقان را به نمایش می‌گذارد.

رئیس دادگستری استان اصفهان گفت: از زمان ظهور اسلام یکی از حلقه‌های اصلی معاندین همین منافقین بودند که در طول انقلاب نیز جنایت‌های بسیاری کرده و ۱۷ هزار شهید را با اعمال شنیع خود ترور کردند و تا به امروز نیز خودشان را به سران استکبار عرضه کردند و در اختیار اهداف و مقاصد شوم دشمنان انقلاب عرضه کردند.

جعفری اضافه کرد: اینکه فقط از اتفاق هفتم تیر و شهادت آیت‌الله بهشتی بگوییم کافی نیست، شخصیت شهید بهشتی برای امروز و فرداها می‌تواند برای مسئولان بلندپایه نظام و مردم الگوی جاودانه و ماندگار باشد. شهید بهشتی معتقد بود استقلال واقعی در شعار انقلاب اسلامی بدون استقلال فرهنگی شوخی بش نیست.

وی تصریح کرد: شهید بهشتی معمار و طراح قوه قضائیه بود و کار خود را به درستی انجام داد، ما میراث‌دار اندیشه‌های متعالی شهید بهشتی هستیم و باید شأن و حق ایشان را ادا کنیم، بر همین اساس همه مدیران می‌توانند از مکتب جامع مدیریتی ایشان بهره‌مند شوند زیرا هرکسی به دنبال موفقیت در مسیر خدمت است باید به زندگی شهید بهشتی مراجعه کند.

رئیس دادگستری استان اصفهان گفت: دادگستری کل استان اصفهان با وجود افزایش پرونده‌های قضائی، اطاله دادرسی و کمبودها و کاستی‌ها خدمت به مردم را در دستور کار خود قرار داده است. در یک سال گذشته یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۹۲۵ فقره پرونده وارد دادگستری استان اصفهان شده و به همین میزان مختومه شده است.

جعفری اضافه کرد: هر قاضی به ۲۳۰ پرونده رسیدگی می‌کند و با جدیت پیگیر افزایش نیروی انسانی و قضائی در داستری استان هستیم. زمان طولانی رسیدگی‌ها دلیل بر کم‌کاری نیست و این زمان از میانگین کشور بالاتر است. همکاران ما در قوه قضائیه فرصتی برای استراحت نداشته و فعالیتشان زندگی شخصی‌شان را تحت تأثیر قرار داده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۰ هزار شکایت واصله به سازمان بازرسی ارائه شده، ۵۰ درصد اراضی نیز سنددار شده است. یکی از محورهای مهم سند تحول قضائی، مسئله مبارزه با فساد است. با هر فساد و مفسدی از هرکجا به هر اندازه‌ای که باشد دستگاه قضائی ذره‌ای مماشات نخواهد کرد.

رئیس دادگستری استان اصفهان گفت: در سال گذشته به ۴۴ پرونده اقتصادی با حضور سه قاضی در شعبه ویژه جرایم اقتصادی رسیدگی و این پرونده‌ها مختومه شد. چهار فقره پرونده به صورت شبکه‌ای مبادرت به تحصیل مال نامشروع کلان کرده بودند که اسامی آنها را به مردم اعلام کردیم.

جعفری اضافه کرد: قانون باید شفاف اعلام شود زیرا دادگستری اهل مماشات نیست. دوران مخفی کردن اسامی این متخلفان گذشته است. دستگاه قضائی به وظیفه خود عمل کرده و با ابعاد مختلف فساد از جمله اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مبارزه می‌کند.

وی تصریح کرد: ما وظیفه داریم در خدمت دولت انقلابی باشیم اما این به این معنا نیست که با متخلفان مقابله نکنیم. بازرسی قوه قضائیه با هیچ تخلفی مماشات نمی‌کند. تعدادی از مدیران اجرایی استان که ترک فعل داشتند نیز اکنون در دادسرای مرکز استان پرونده داشته و به تخلف آنان رسیدگی می‌شود.

رئیس دادگستری استان اصفهان گفت: دستگاه قضائی و دادگستری استان در برخورد با فساد اجتماعی و فرهنگی ملاحظه‌ای ندارد. ما با خدای متعال عهد بسته‌ایم که احکام الهی را اجرایی کنیم. نمی‌توان حکم شرعی حجاب که در قانون به آن تصریح شده را در نظر نگرفت و با متخلفان مماشات کرد. احکام اسلام خط قرمز ماست. افرادی که از این احکام تعدی کرده و به حریم مقدسات مردم تجاوز کرده فساد ایجاد می‌کنند متخلفند.

جعفری اضافه کرد: بدحجابی و بدپوششی یک ماهیت فرهنگی دارد که دستگاه‌های متولی فرهنگ باید پای کار بیایند و کار مؤثر در این حوزه انجام دهند. مدیرانی که دستورالعمل‌های مربوطه را اجرا نکنند تحت تعقیب دستگاه قضائی قرار می‌گیرند. در حال حاضر بیش از ۱۲۰۰ پرونده از طریق مستندسازی افرادی که کشف حجاب کردند وارد دستگاه قضائی شده و با قدرت به آن رسیدگی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: افرادی که به صورت سازمان یافته و شبکه‌ای در فضای مجازی فعالیت کرده و فساد را ترویج می‌کنند را شناسایی و با آنها برخورد می‌کنیم. بیش از ۵۰ مورد مروجین ولنگاری و اباحه‌گری را شناسایی کردیم و پرونده آنها در حال رسیدگی است.

رئیس دادگستری استان اصفهان گفت: همانگونه که در حوزه ناامنی با مخلان امنیت مردم برخورد می‌شود و دستگاه قضائی نیز با اقتدار احکام را برای این افراد اجرا می‌کند، افرادی که به خودشان اجازه دهند اصفهان قهرمان را جایی برای عربده کشی اراذل قرار دهند حتماً به سزای اعمال خود می‌رسند. برهمین اساس با قاطعیت با اخلالگران نظام اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و امنیت مردم برخورد خواهد شد.

کد خبر 668945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.