سالانه ۱۰۰۰ پروژه در شهر اصفهان اجرا می‌شود / افقی نو در پیشرفت پروژه‌های شهری

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات مباحث مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای ششم این کلان‌شهر را تشریح کرد.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: جلسه کمیسیون تلفیق این هفته شورای اسلامی شهر اصفهان، روز سی‌ام خردادماه برگزار شد و پروژه‌های عمرانی در حال اجرا و در دستور کار اجرا همراه با گزارش پیشرفت سه ماه گذشته مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پروژه‌های متعددی در شهر اصفهان اجرا می‌شود که بعضی از آن‌ها در دید شهروندان نیست، افزود: پروژه‌ها به سه دسته شاخص، مهمِ منطقه‌ای و منطقه‌ای تقسیم‌بندی و بر اساس میزان، اهمیت، اولویت و هزینه‌ها انتخاب می‌شود که تعداد کل آن به‌صورت سالانه حدود هزار مورد است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: میزان پیشرفت پروژه‌ها بررسی و به‌واسطه نرم‌افزار مخصوص کنترل می‌شود و در صورتی که عقب‌ماندگی در پروژه‌ها وجود داشته باشد، علاوه بر بررسی علل آن، برای جبران این موضوع تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه میزان پیشرفت پروژه‌ها در سه‌ماهه ابتدایی سال، با توجه به تعطیلات نوروز، نسبت به سایر فصل‌های سال، کمتر است، گفت: علاوه بر بررسی شورا، بررسی پروژه‌ها در مجموعه شهرداری نیز به‌صورت ماهانه انجام می‌شود.

قربانی با بیان اینکه در بعضی از پروژه‌ها عقب‌ماندگی وجود دارد که قرار شد جبران و در صورت وجود مشکلات بودجه‌ای، مبالغ تأمین شود، تاکید کرد: پروژه‌های اولویت‌دار میزان پیشرفت مناسبی داشته است و امیدواریم طی سه ماه آینده، مقدار عقب‌ماندگی را جبران کنیم.

تلاش بیش از ۲ هزار نفر برای احداث متروی اصفهان

وی با بیان اینکه یکی از کلان‌پروژه‌های دوره ششم که از دید شهروندان پنهان است، پروژه خط دو متروی اصفهان است، گفت: روزانه بیش از دو هزار نفر زیر زمین شهر در حال فعالیت هستند تا این پروژه تکمیل شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: طبق قولی که به شهروندان داده شده است تا پایان سال آینده فاز نخست این خط حدفاصل ایستگاه دارک تا طوقچی را به بهره‌برداری خواهیم رساند که با استفاده از ابزارهای مختلف نسبت به تأمین منابع مالی مترو اقدام می‌شود و به دلیل وجود پایانه باغ‌قوشخانه در مسیر خط دو، می‌تواند به استفاده بیشتر از حمل‌ونقل عمومی کمک کند.

وی ادامه داد: آخرین گزارش‌های مربوط به محیط زیست شهر اصفهان با حضور «احمدرضا لاهیجان‌زاده» مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان قرائت شد و مواردی مربوط به آلودگی هوا، ریزگردها، خشکسالی موجود در شهر و منابع آلوده‌کننده درون و پیرامون شهر مطرح شد.

قربانی تصریح کرد: آنچه که در ارتباط با مجموعه مدیریت شهری است و اقداماتی که می‌تواند منجر به کاهش آلودگی‌ها و محیط زیست بهتر شود، در نظر گرفته شد که از جمله آن تغییر طرح و محدوده ترافیکی شهر اصفهان است و اطلاع‌رسانی بهتر از سوی مسئولان انجام خواهد شد؛ همچنین اقداماتی که می‌توان برای کاهش میزان آلودگی صنایع اطراف شهر و جلوگیری از فرونشست در دشت‌های پیرامون شهر و اصفهان انجام شود، مطرح شد.

کد خبر 668638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.