احزاب باید در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی برنامه حکمرانی داشته باشند

مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: احزاب هرچند تشکلی سیاسی هستند، اما باید در حوزه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی برنامه حکمرانی داشته باشند.

به گزارش ایمنا، عبدالله مرادی در جلسه با احزاب و تشکل‌های سیاسی مرتبط با حوزه فرهنگیان و معلمان بر لزوم گفت‌وگوی سیاسی میان احزاب و تشکل‌های سیاسی در موضوعات حکمرانی و نقش تسهیل‌گر وزارت کشور تاکید کرد.

وی با تاکید بر نقش معلمان و تشکل‌های فرهنگیان به عنوان یک حلقه میانی بین نظام و جامعه افزود: ضرورت نگاه کلان به جامعه فرهنگیان به عنوان مجموعه بزرگی که با تربیت و آموزش، آینده کشور را معماری می‌کنند، بسیار مهم است و دولت بر پاسخ به مطالبات و رفع مشکلات جامعه فرهنگیان تمرکز دارد همچنین مسائل اساسی مانند عدالت آموزشی را دنبال می‌کند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور برنامه دولت را پیشبرد گفت‌وگوهای سیاسی مؤثر بین احزاب و دولت همچنین میان احزاب با یکدیگر دانست و تصریح کرد: نشست‌های مشابه با احزاب در حوزه‌های موضوعی مانند آموزش پرورش، سلامت و توسعه ادامه خواهد داشت، چرا که احزاب هرچند تشکلی سیاسی هستند، اما باید در حوزه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی برنامه حکمرانی داشته باشند.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب خاطرنشان کرد: مناظره‌های سیاسی هم باید میان احزاب درباره برنامه‌هایشان شکل گیرد و این مناظره نباید لزوماً میان چهره‌های سیاسی باشد.

در این نشست که در چارچوب برنامه دوشنبه‌های گفت‌وگو در دفتر سیاسی وزارت کشور برگزار شد، دبیران کل و نمایندگان احزاب و تشکل‌ها آقایان؛ کمیجانی از مجمع فرهنگیان ایران اسلامی، میرزاپور از جمعیت اسلامی فرهنگیان، برقعی از انجمن اسلامی فرهنگیان قم، هاشمی از سازمان معلمان ایران، فتحی از کانون فرهنگیان شاهد و ایثارگر و سرگزی از جمعیت معلمان و فرهیختگان ایران به ایراد نظرات خود در خصوص، عدالت آموزشی، منابع انسانی، تغییرات اجتماعی، سبک زندگی دانش‌آموزی، تحول ساختاری، نقش تشکل‌های معلمان در تصمیم‌سازی‌ها و مشارکت سیاسی در انتخابات پرداختند.

کد خبر 668313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.