۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
عجایب ماچو پیچو

وجود خرابه‌های نمادین اینکایی در ماچو پیچو آن را به توریست‌پذیرترین شهر پرو تبدیل کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ماچو پیچو در زمان‌های قدیم و طی دوران حکومت امپراتوری اینکا، از قدرتمندترین امپراتوری‌های باستان آمریکای جنوبی، پایتخت برگزاری مراسم اینکایی‌ها بود و به همین دلیل امارت‌ها و جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده که امروزه با وجود این‌که غیر از خرابه‌هایی از آن‌ها باقی نمانده است، با این حال همه ساله سیل عظیمی از گردشگران سراسر دنیا را به سمت خود جذب می‌کند. در ادامه به معرفی محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ماچو پیچو می‌پردازیم که در تمام طول سال، به طور پراکنده در گوشه و کنار شهر میزبان گردشگران بی‌شماری است.

پلازای مرکزی

پلازای مرکزی ماچو پیچو شهر را به دو قسمت مسکونی و مکان برگزاری آئین اینکایی باستان تقسیم کرده است. این پلازا سازه‌هایی سنگی و بدون سقف را در بر گرفته که به طور کامل در بالکن‌های سبز محصور شده است. پلازای مرکزی چشم‌اندازهایی بسیار اعجاب‌انگیز را در تمام اطراف خود در بر گرفته است و جالب این‌که بر واینا پیچو، از معروف‌ترین کوه‌های پرو که میزبان معبد خورشید است، اشراف کامل دارد.

عجایب ماچو پیچو

خانه کاهن اعظم

اگرچه خانه کاهن اعظم نسبت به سایر جاذبه‌های ماچو پیچو از شهرت کمتری در میان گردشگران برخوردار است، با این حال یکی از بهترین و تاریخی‌ترین سازه‌های شهر به‌شمار می‌رود که مسافران باید آن را در اولویت بازدیدهای خود قرار دهند. چهار دیواری این سازه تقریباً بدون خرابی باقی مانده و از نزدیکی جاذبه‌های دیگر شهر نظیر معبد اصلی در پلازای مقدس (پرستشگاه ماچو پیچو) و معبد سه پنجره قابل دیدن است.

کلبه نگهبان صخره تدفین

کلبه نگهبان صخره تدفین (Funerary Rock) یکی از سازه‌های ماچو پیچو به‌حساب می‌آید که با کمترین تخریب از زمان حکومت اینکا به جا مانده است و در لیست پربازدیدترین جاذبه‌های شهر قرار دارد. مورخان بر این باور هستند که در دوران اینکایی‌ها، مردگان اشراف روی صخره خمیده بسیار بزرگی مومیایی می‌شدند و به همین دلیل میان مردم این شهر یکی از مقدس‌ترین مکان‌ها به‌حساب می‌آمد. البته تنها این ویژگی به محبوبیت کلبه نگهبان صخره تدفین منجر نشده، بلکه اشراف کلبه بر چشم‌اندازهای بسیار شگفت‌انگیز اطراف نیز نقش مهمی در جذب گردشگران به آن ایفا کرده است.

عجایب ماچو پیچو

پل متحرک اینکا

اگرچه بسیاری از گردشگران از قدم زدن روی پل متحرک اینکا هراس دارند، با این حال چشم‌انداز بسیار زیبا و وصف‌ناشدنی زیر و اطراف پل، همواره تعداد بی‌شماری از مسافران را به قدم زدن روی آن و تماشای شگفتی‌های ماچو پیچو از ارتفاعی بسیار بالا دعوت می‌کند. این پل از عرضی بسیار کم برخوردار است، با این حال ابر جنگلی مشرف بر بالا و پوشش‌های گیاهی تمام اطراف آن جایی برای تردید در قدم زدن روی آن به جا نمی‌گذارد. معماری منحصربه‌فرد این پل از دیگر ویژگی‌های آن محسوب می‌شود که مهارت سازندگان را در استفاده از گرانیت برای احداث آن به تصویر می‌کشد و همین امر جذب بی‌شمار دوستداران معماری و طراحی شهری را به دنبال داشته است.

این‌تی‌هوآتانا

این‌تی‌هوآتانا یک سنگ آئینی در ماچو پیچو است که به باور بسیاری از مورخان در دوران حکومت اینکا به عنوان ساعت خورشیدی مورد استفاده قرار می‌گرفت، با این حال برخی از مورخان نیز این فرضیه را رد کرده و از نامشخص بودن کاربری دقیق آن سخن گفته‌اند. بسیاری از محققان بر این باور هستند که منجمان اینکا از این سنگ برای پیش‌بینی انقلاب تابستانی بهره می‌گرفتند، چراکه طی این بازه زمانی هیچ سایه‌ای وجود ندارد. موقعیت جغرافیایی سنگ این‌تی‌هوآتانا بر فراز تپه‌ای با همین نام نیز در جذب گردشگران به سمت آن نقش مهمی ایفا کرده است زیرا انرژی خاصی در هوای اطراف آن وجود دارد که به شادابی آن‌ها هنگام قدم زدن و تماشای اطراف کمک می‌کند.

عجایب ماچو پیچو

کد خبر 668077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.