بی‌توجهی به تقویت مدارس دولتی از مشکلات آموزش‌وپرورش است

استاندار اصفهان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در روز معلم، گفت: یکی از مواردی که مقام معظم رهبری در بیانات خود تاکید داشتند، تقویت مدارس دولتی بود؛ این در حالی است که یکی از مشکلات حوزه آموزش‌وپرورش بی‌توجهی به تقویت مدارس دولتی بوده و لازم است در این زمینه اقدامی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا مرتضوی امروز _یکشنبه بیست‌وهشتم خردادماه_ در یکصدوشصت‌ونهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به برگزاری جشنواره‌های سرود در استان اصفهان، اظهار کرد: حرکتی که در قالب سرود آغاز شد، بسیار ارزشمند است. ابزار سرود در انتقال شور، شعور، مفاهیم و تعامل و همکاری بسیار مؤثر است.

وی با بیان اینکه مضامین سرودها نیز مناسب بود، افزود: با این وجود آمار یکهزار گروه سرود نسبت به تعداد دانش‌آموزانی که در استان اصفهان وجود دارد، کمتر از حد انتظار است و باید بیشتر در این زمینه کار شود.

استاندار اصفهان ادامه داد: بهتر بود ۱۰۰ هزار نفر در این سرودها شرکت می‌کردند، ظرفیت این استان می‌طلبد برنامه‌هایی که می‌تواند در سرود تعریف شود در دستور کار قرار گیرد و هدف‌گذاری در راستای حضور ۱۰۰ هزار نفر در گروه‌های سرود باشد.

وی با اشاره به مباحثی که مسئولان آموزش و پرورش استان اصفهان در جلسه شورا پیرامون اوقات فراغت مطرح کردند، تصریح کرد: با توجه به اینکه فاصله‌ای تا تعطیلات نداریم، بهتر بود حرکتی که در بحث ساماندهی اوقات فراغت انجام شد، زودتر و در جلسات پیشین در دستور کار جلسه قرار می‌گرفت و برای سال آینده به این نکته توجه شود.

مرتضوی در خصوص مسئله صدور و انتقال اسناد اردوگاه‌ها به نام آموزش‌وپرورش، خاطرنشان کرد: رفع مباحث اسناد اردوگاه‌ها روند مشخصی دارد که باید طی شود، شما کار را آغاز کنید و هر جا به مشکل برخورد کردید اطلاع دهید، اما در مصوبات همین جلسه از دستگاه‌های مربوطه درخواست می‌کنیم که مساعدت و همکاری لازم را برای انتقال و صدور اسناد اردوگاه به نام آموزش‌وپرورش داشته باشند.

وی گفت: در موضوع اعتبارات لازم برای یاری‌گران زندگی، دو مسئله مطرح بود که یکی از آن‌ها کمک از سوی شهرداری و دیگری کمک از سوی وزارت کشور بود؛ این در حالی است که در سطح کشور طرح موضوعی داشتیم، اما قرار شد با کمک شهرداری کار را آغاز کنیم و منتظر منابع ملی نمانیم و اگر منابع ملی رسید، صرف مشکلات موجود شود.

استاندار اصفهان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در روز معلم اظهار کرد: یکی از مواردی که مقام معظم رهبری در بیانات خود تاکید داشتند، تقویت مدارس دولتی بود، این در حالی است که یکی از مشکلات حوزه آموزش‌وپرورش نیز توجه نکردن به این نگاه رهبر انقلاب است و لازم است در این زمینه اقدامی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: نگاهی که میان آموزش‌وپرورش و دانشگاه فرهنگیان وجود دارد، یک نگاه هم‌افزا است و یگانگی میان هر دو وجود دارد که جای قدردانی دارد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: قرار بود جلسه‌ای با وزیر جدید آموزش‌وپروش داشته باشیم که مشکلاتی پیش آمد و برگزار نشد، اما به زودی جلسه‌ای برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: نکته مهم این است که با ظرفیت‌های استان تنها در قالب مولدسازی و اموال و زمین‌های مازاد آموزش‌وپرورش می‌توان کاری پیش برد، وگرنه لازم است از کشور به دنبال اعتبار باشیم.

کد خبر 667985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.