ترسیم برنامه‌های تدوین شده برای تقویت ایمان وامید در فرزندان ضرورت دارد

امام جمعه کاشان به ضرورت اهتمام به توصیه امام و تقویت ایمان و امید در فرزندان تاکید کرد و گفت: ۱۲۰ پایگاه بسیج و ۱۰۰ کانون فرهنگی در کاشان به کمک شهرداری و دیگر دستگاه‌ها موظف شدند تا با ترسیم برنامه‌های تدوین شده در تقویت ایمان و امید فرزندان تابستانی پر بار را برای آنها رقم بزنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام سید سعید حسینی امروز در خطبه‌های نماز جمعه کاشان ضمن توصیه مردم به زهد، ریا را بزرگترین آفت ایمان دانست و اظهار کرد: تظاهر به عمل شرعی ریا است که بزرگترین آفت بندگی است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه منطقه کاشان افزود: انسان زاهد در بین مردم فردی معمولی است ولی در خفا بی رغبت به دنیا و برای رضای خداوند عمل می‌کند.

وی با اشاره به مناسبت‌های هفته گفت: سالروز شهادت دکتر چمران را پیش رو داریم وی فردی بود که با رفتار خود معادله غربی‌ها مبنی براینکه با دین نمی‌شود پیشرفت کرد را بر هم زد.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: شهید دکتر مصطفی چمران فردی با تحصیلات عالیه از دانشگاه‌های آمریکا و پژوهشگری عالی مقام محسوب می‌شد که در آن کشور بهترین امکانات را برای او مهیا ساخته بودند ولی وقتی ظلم اسرائیل را به مردم فلسطین درک مرد به ایران آمد تا مقابل کفر مبارزه کند.

وی با اشاره به دیدگاه و نظر رهبر انقلاب اسلامی در مورد دکتر چمران افزود: امام از زهد شهید چمران مطلع بودند و می‌دانستند که این شهید عزیز از دنیای غرب و رفاه آن برای رضای خداوند گذشتند و علم خود را برای خدمت به مظلوم صرف می‌کند از این‌رو به وی علاقه خاصی داشتند و اغلب برای ایشان دلتنگ می‌شدند.

امام جمعه منطقه کاشان دومین مناسبت هفته را سالروز تأسیس جهاد سازندگی عنوان کرد و گفت: ۲۷ خرداد ۱۳۵۸ به امر امام و برای محرومیت زدایی روستاها جهاد سازندگی تأسیس شد.

وی با اشاره به سازندگی این نهاد افزود: جهادسازندگی در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس رشادت‌های بسیاری از خود بر جای گذاشت و مدال سنگر سازان بی سنگر را به خود اختصاص داد.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه هر فرد و گروهی باید تزکیه نفس کند گفت: امام راحل به جهادگران توصیه کردند که در کنار عمران و سازندگی به جهاد نفس هم بپردازند و کشاورزان نیز جهاد خود را در تقویت کشاورزی و امنیت غذایی کشور صرف کنند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به سومین مناسبت هفته و تأسیس سازمان تبلیغات اشاره کرد و یاد آور شد: بالاترین کار که می‌تواند انقلاب را به دنیا صادر کند تبلیغات است، رهبر انقلاب در ۱۴ خرداد تکلیف ما را روشن کردند و فرمودند تمرکز خود را بر تقویت ایمان و امید فرزندان بگذارید.

خطیب نماز جمعه کاشان افزود: دستگاه‌های تبلیغاتی ما در حوزه و دانشگاه بر پرورش ایمان و امید فرزندان همت گماشته است و تصمیمات خوبی در عین خصوص گرفته شده است.

وی تاکید کرد: ۱۲۰ پایگاه بسیج و ۱۰۰ کانون فرهنگی در کاشان به کمک شهرداری و دیگر دستگاه‌ها موظف شدند تا با ترسیم برنامه‌های مدون شده در تقویت ایمان و امید فرزندان تابستانی پر بار را برای آنها رقم بزنند.

وی در پایان با اشاره به مناسبت بعدی سالروز ازدواج حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) گفت: همه دستگاه‌ها باید در آسان کردن ازدواج بکوشند و این سنت پسندیده را ترویج کنند و با مدیریت صحیح در تسهیلگری این مهم تلاش کنند.

کد خبر 667485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.