کاهش تراکم‌فروشی در اصفهان/ تلاش برای نگهداری و حفظ سبزینگی درختان شهر

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات مباحث مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای ششم این کلانشهر را تشریح کرد.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون تلفیق این هفته شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در این جلسه ابتدا بحث ارائه گزارش کمیسیون‌های شورا از روند فعالیت‌ها مطرح شد که گزارش عملکرد کمیسیون فرهنگی_ اجتماعی و کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری بخشی از این جلسه را به خود اختصاص داد.

وی افزود: مسئول بخش مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان نیز در این جلسه در ارتباط با موضوع درآمدها، مطالبات، دیون، مانده وام‌ها و دریافتی‌هایی که از ناحیه صدور پروانه برای شهرداری حاصل شده است، گزارش مفصلی ارائه کرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه درآمدهای شهرداری از سال‌های قبل بر بحث صدور پروانه یا تراکم فروشی متمرکز شده و این موضوع مشکلات فراوانی را برای شهر ایجاد کرده بود، گفت: با نگاه به سال‌های دورتر مشاهده می‌کنیم که سهم مربوط به درآمد شهرداری از صدور پروانه‌های ساختمانی حدود ۸۰ درصد بوده است که این سهم در سال جاری به ۲۶ درصد کاهش یافته و بحث درآمد پایدار جایگزین آن شده است که درواقع این اتفاق مانع از روند شهر فروشی خواهد شد.

قربانی ادامه داد: درآمد پایدار شامل ارزش افزوده‌ای است که از ناحیه مجموعه‌های اقتصادی دولت دنبال می‌شود یا مربوط به ممیزی املاک بوده که تأثیر فراوانی داشته است، همچنین مربوط به تقویت مجموعه سازمان‌هایی بوده است که می‌توانند با استفاده از ارائه خدمات، درآمدی را برای سازمان خود فراهم کنند تا در حال حاضر شاهد کاهش رقم مربوط به دریافت مبالغ از شهروندان برای فروش تراکم در بودجه سالانه شهرداری اصفهان به ۲۶ درصد باشیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه بودجه شهرداری اصفهان در سال جاری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان است، ادامه داد: تأمین هزینه‌ها که مقرر شده ۸۰ درصد از آن تراکم فروشی نباشد، موضوع بسیار مهمی است که امیدواریم بتوانیم این رقم را در سال‌های بعد کاهش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه در بحث انرژی و مصرف برق و آب در وضعیت بحرانی قرار گرفته‌ایم، خاطرنشان کرد: اگر درباره این موضوع مراقبت لازم نشود با مشکلات فراوانی مواجه خواهیم شد.

قربانی اضافه کرد: در حال حاضر بزرگترین مشکلی که در ارتباط با موضوع آب در سطح شهر وجود دارد، نگهداری از درختان و حفظ سبزینگی و نشاط آن است که تأمین آب برای حفظ و نگهداری از این فضای سبز با استفاده از شیوه‌های مختلف با هزینه‌های بالا از جمله استفاده از پساب تصفیه شده به گونه‌ای که آسیبی برای شهر و شهروندان نداشته باشد، در حال انجام است.

کد خبر 667333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.