راه‌اندازی موزه صنایع‌ دستی در اصفهان

معاون فرهنگی شهردار اصفهان گفت: درصدد راه‌اندازی موزه صنایع‌دستی در شهر اصفهان هستیم که مقدمات آن صورت گرفته و امید داریم این مجموعه اقدامات، شروعی برای پاسداشت فخر دیار نصف جهان، یعنی صنایع‌دستی باشد.

کمال حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در هفته صنایع‌دستی قرار داریم وشهر اصفهان همواره به صنایع‌دستی خود مباهات کرده است، صنایع‌دستی جز شاخصه‌های این شهر بوده و اهل اصفهان همواره با صنایع‌دستی عجین بوده و هستند.

وی عنوان کرد: علی‌رغم آنکه شهرداری اصفهان متولی هیچ‌یک از رشته‌های صنایع‌دستی نیست اما ازآن‌جهت که هنر و صنایع‌دستی، جایگاه ویژه‌ای برای شهر اصفهان و شهروندان دارد و اصفهان، شهر جهانی صنایع‌دستی و خلاق از سوی یونسکو انتخاب‌شده است، در این راستا سلسله ویژه‌برنامه‌هایی برای تجلیل از هنرمندان و حفظ و نگهداشت این هنر در این هفته از سوی شهرداری اصفهان تدارک دیده‌شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: ازجمله برنامه‌های اجراشده در هفته جهانی صنایع‌دستی در اصفهان، می‌توان به برنامه‌هایی اشاره کرد که در جهت معرفی رشته‌های صنایع‌دستی در شهر به‌وسیله فضاسازی‌های میدانی صورت گرفت، همچنین اقداماتی برای رونمایی از خانه صنایع‌دستی در دستور کار قرار دارد که به‌عنوان یک مرکز فرهنگی در شهر تلقی خواهد شد، همچنین تبلیغات میدانی و شهری مرتبط با صنایع‌دستی نیز در این هفته انجام‌شده است.

وی افزود: چاپ بزرگ‌ترین سفره قلم کار به شکل نمادین در میدان امام حسین (ع) و مقابل ارگ جهان‌نما با حضور آحاد مردم و اقشار در این هفته و یک اطلاع‌رسانی عمومی هم در رابطه با برنامه‌ها با اصحاب رسانه ازدیگر برنامه‌های اجراشده در این هفته است.

حیدری ابراز کرد: همچنین برنامه‌ریزی برای آشنایی نسل جوان و نوجوان با این رشته‌های صنایع‌دستی صورت گرفت که براین اساس مقررشده است مدارس تابستانه صنایع‌دستی در مراکز فرهنگی و فرهنگسراها با همکاری اتحادیه صنایع‌دستی در شهر ویژه نوجوانان برگزار شود.

وی ادامه داد: براساس تلاش صورت گرفته و همکاری فی‌مابین شهرداری اصفهان و اتحادیه صنایع‌دستی استان، تعدادی از مراکز و واحدهای صنایع‌دستی برای ارائه آموزش به هنرجویان و علاقه‌مندان درزمینهٔ صنایع‌دستی با تخفیف ویژه معرفی می‌شوند.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان تصریح کرد: راه‌اندازی دفتر تخصصی صنایع‌دستی به‌عنوان پلی میان هنرمندان و شهروندان به‌منظور بیان مطالب به‌صورت تخصصی، از دیگر اقدامات صورت گرفته در هفته جهانی صنایع‌دستی بود، همچنین از سوی دیگر تلاش‌های مدیریت شهری برای پاسداشت و نگهداشت میراث گران‌بهای صنایع‌دستی از طریق سلسله جلسات تبیین شد تا وضعیت اکوسیستم صنایع‌دستی و گردشگری را در شهر بهبود ببخشیم.

وی اظهار کرد: درصدد راه‌اندازی موزه صنایع‌دستی در شهر اصفهان هستیم که مقدمات آن صورت گرفته و امید داریم این مجموعه اقدامات شروعی برای پاسداشت فخر دیار نصف جهان، یعنی صنایع‌دستی باشد و سیاست‌ها و اقدامات انجام‌گرفته در رابطه با این بخش منحصر به یک هفته جهانی صنایع‌دستی نباشد.

کد خبر 666921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.