اقتصاد دانش‌بنیان یکی از راهبردهای اساسی برای توسعه استان است

استاندار اصفهان اقتصاد دانش‌بنیان را یکی از راهبردهای اساسی توسعه استان دانست و گفت: سفرای جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف اشتیاق بسیاری برای حضور فعالان اقتصادی کشورهای حوزه مأموریتی خود در نمایشگاه‌های تخصصی استان اصفهان را داشتند که نشان دهنده ظرفیت چشمگیر استان در این حوزه است.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در دومین جلسه کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان در خصوص «ارائه گزارش گروه کاری پیشرفت روستایی استان» اظهار کرد: اگر نسبت به هویت روستا و اینکه زندگی در روستا یک ارزش است و هر فرد روستایی به عنوان یک تولید کننده فرد مفیدی در جامعه است کار نکنیم، روستا به شهر وابسته می‌شود.

وی ادامه داد: روستاییانی که خود تولید کننده محصولات لبنی بودند امروز نیاز خود را از مواد غذایی صنعتی و فروشگاهی تأمین می‌کنند و همین موضوع نشان دهنده بی توجهی به زندگی روستایی است.
استاندار اصفهان گفت: از این رو گروه کاری پیشرفت روستایی بایستی فعالیت و حوزه اقدام خود را به صورت وسیع در نظر بگیرد و جنبه‌های فرهنگی روستا را نیز بررسی کند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: کسانی که در حوزه مشاغل روستایی تسهیل گری می‌کنند نیازمند پشتیبانی هستند از این رو گروه کاری پیشرفت روستایی به خوبی می‌تواند پشتیبان طرح‌های توسعه روستایی باشد.

مرتضوی همچنین در خصوص «تدوین تقویم نمایشگاهی استان» که دستور جلسه دوم این نشست بود، گفت: موضوع تقویم نمایشگاهی استان بسیار با اهمیت است و نباید نسبت به این موضوع مهم غفلت شود.

وی افزود: ضروری است تقویم نمایشگاه‌های استان به تقویم رویدادهای بین‌المللی استان تبدیل شود، در این راستا بایستی برای نمایشگاه‌های استان سیر مشخصی در نظر گرفته شده، تنظیم، تدوین و اجرایی شود.

استاندار اصفهان ضمن اشاره به جلسه مشترک استانداران و سفرای جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف در هفته‌های اخیر، گفت: این جلسه شامل دو بخش بررسی و همفکری حول محور مسائل عمومی و برگزاری میز تخصصی استان‌ها بود.

مرتضوی خاطرنشان کرد: سفرای جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف اشتیاق بسیاری برای حضور فعالان اقتصادی کشورهای حوزه مأموریتی خود در نمایشگاه‌های تخصصی استان اصفهان را داشتند که نشان دهنده ظرفیت چشمگیر استان در این حوزه است.

وی افزود: در این خصوص بایستی در شورای روابط بین‌الملل استان ورود کنیم و برنامه جدی برای حضور کشورهای مختلف در رویدادهای نمایشگاهی خاص استان داشته باشیم.

استاندار اصفهان متذکر شد: برای قطب شدن اصفهان در نمایشگاه‌های مختلف بایستی برنامه مشخصی داشته باشیم از جمله اینکه در افتتاحیه نمایشگاه‌ها مهمانان بین‌المللی و تأثیرگذار دعوت شوند تا زمینه همکاری‌های بیشتر فراهم شود.

مرتضوی درخصوص «ارائه گزارش مرتبط با رشد و تولید استان مربوط به شعار سال»، که دستور جلسه سوم این جلسه بود، عنوان کرد: از سال گذشته در خصوص اقتصاد دانش‌بنیان قرارگاهی تشکیل و مقرر شد روند این قرارگاه در سال ۱۴۰۲ نیز امتداد و استمرار داشته باشد.

وی اقتصاد دانش‌بنیان را یکی از راهبردهای اساسی توسعه استان دانست و بیان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع نباید ظرفیت‌های این قرارگاه مورد غفلت قرار بگیرد از طرفی با جدیت پیگیری شود تا کارهایی که شروع شده به نتیجه برسد و جلسات قرارگاه به صورت مجزا ادامه یابد.

استاندار اصفهان اظهار کرد: در تحقق شعار سال در حوزه معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری نیز از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی کردند تا رویکرد استان را مشخص نمایند.

مرتضوی گفت: در این راستا فروردین ماه سال‌جاری طرحی از معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ارائه و مقرر شد با تشکیل کارگروه، ستاد یا قرارگاه بتوانیم در این حوزه به صورت جدی ورود کنیم.

استاندار اصفهان مطرح کرد: بایستی برای مولد کردن سرمایه‌های استان برنامه داشته باشیم، ستاد تسهیل، کمیته رونق تولید و … ابزارهایی هستند که باید در این خصوص مورد توجه قرار بگیرند. کمیته ارزیابی و رصد عواملی که کمک کننده یا متوقف کننده رشد تولید هستند تشکیل و به طور جدی بر روی این مسائل کار شود.

مرتضوی تصریح کرد: هدف این است به نحو متفاوتی این حوزه مدیریت شود از این رو یک قرارگاه تاکتیکی تشکیل شود بنده هم سعی می‌کنم به صورت مستمر و پر قوا در جلسات حاضر باشم.

کد خبر 666770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.