برجسته‌سازی قبور مشاهیر شناسایی‌شده در تخت فولاد

مسئول عمران و خدمات شهری مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت فولاد از برجسته‌سازی سنگ قبور مشاهیر مدفون در تخت فولاد که به‌تازگی شناسایی‌شده‌اند خبر داد.

سیدمحسن کاظمی‌طبا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از سال ۱۳۷۳ و با شکل‌گیری مجموعه تخت فولاد شاخص سازی و برجسته‌سازی قبور مشاهیر آغاز و در طی سنوات قبل ادامه داشته است. هر ساله با توجه به اسناد تازه یاب و پژوهش‌های انجام شده در مجموعه تخت فولاد برخی مشاهیر در حوزه‌های مختلف شناسایی و در راستای معرفی شخصیت ایشان اقداماتی از جمله برجسته‌سازی قبور آنها انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به ویژگی‌های شخصیتی و اجتماعی مشاهیر آرمیده در تخت فولاد این مجموعه را به‌عنوان دومین قبرستان بزرگ جهان تشیع بعد از وادی السلام برشمرد.

مسئول عمران و خدمات شهری مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت فولاد با اشاره به جایگاه کمیته شاخص سازی مشاهیر متشکل از واحد پژوهش، واحد ارتباطات و واحد عمران و خدمات شهری مجموعه تخت فولاد از شناسایی و برجسته‌سازی قبور تعداد قابل توجهی از مشاهیر و نام آوران این سرزمین مقدس در سال جاری را خبر داد.

به گزارش ایمنا، سرزمین تخت فولاد با مساحت تقریبی ۷۵ هکتار در حاشیه جنوبی رودخانه زاینده رود اصفهان و در انتهای یکی از محورهای تاریخی شمالی–جنوبی شهر واقع شده است. تخت فولاد به دلیل وسعت، کثرت مشاهیر مدفون در آن و وجود ابنیه ارزشمند تاریخی، یکی از مهم‌ترین محوطه‌های تاریخی و فرهنگی ایران محسوب می‌شود و در شمار مکان‌های دیدنی اصفهان قرار دارد. بیش از ۱۲۰۰ شخصیت مؤثر و دارای شهرت در حوزه‌های گوناگون در این قبرستان تاریخی آرمیده اند.

کد خبر 666463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.