استقلال و پرسپولیس را نمی‌شناسم! / فضای‌ مجازی درباره ایران اخبار دروغ منتشر می‌کند

"بعضی مطالبی که درباره در فضای‌ مجازی ایران گفته می‌شود با حقیقت تفاوت دارد. تا قبل از اینکه به ایران بیاییم بعضی اخبار باعث شده بود نگرانی‌هایی از وضعیت درون کشور ایران داشته باشیم اما وقتی به اینجا آمدیم، همه‌چیز را عالی دیدیم و شرایط با آن‌چه که در فضای‌ مجازی از ایران می‌گفتند تفاوت داشت."

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _شنبه بیستم خردادماه ۱۴۰۲_ بازی پایانی بیست‌وپنجمین دوره رقابت‌های جام باشگاه‌های هندبال مردان آسیا (۲۰۲۳) ساعت ۱۷ در سالن ۲۵ آبان مجموعه ورزشی نقش‌جهان اصفهان میان دو تیم الدحیل قطر و النجمه بحرین برگزار خواهد شد تا از بین آن‌ها، قهرمان هندبال قاره‌کهن در سال ۲۰۲۳ شناخته شود.

به بهانه این مصاف حساس و مهم، به سراغ رافائل کاپوتی، ستاره قطری (کوبایی‌الاصل) تیم هندبال الدحیل رفتیم و درباره جام باشگاه‌های آسیا، بازی‌های مرحله گروهی، نیمه‌نهایی و فینال همچنین کشور و مردم ایران و اصفهان با وی گفت‌وگویی اختصاصی داشتیم. در ادامه مشروح این مصاحبه را در قالب متن-ویدیو مشاهده می‌کنید؛

لژیونرها به جذابیت و سخت‌شدن تورنمنت کمک کردند

معتقدم همه تیم‌هایی که به جام باشگاه‌های ۲۰۲۳ آسیا آمدند، خاص هستند و از تیم ما گرفته تا سایر تیم‌ها، همه می‌خواستند بازی‌های مناسبی انجام دهند. چندین تیم از بازیکنان خارجی و لژیونر استفاده می‌کردند که همین به ساخته‌شدن یک تورنمنت ویژه، جذاب و سخت کمک کرد.

گروه متفاوتی داشتیم که چهار تیم مدعی بودند

در واقع ما گروه قوی و سختی در این تورنمنت داشتیم؛ بازی اول ما در برابر الکویت کویت بود که می‌خواست به فینال یا نیمه‌نهایی صعود کند. رقابت در گروه ما واقعاً جذاب بود که باعث شد گروه متفاوتی داشته باشیم و هر چهار تیم در آن مدعی بودند.

استقلال و پرسپولیس را نمی‌شناسم! / فضای‌مجازی درباره ایران اخبار دروغ منتشر می‌کند

تقابل دشواری با الکاظمه در نیمه‌نهایی داشتیم

به‌هرحال این بازی نیمه‌نهایی است و معتقدم هر تیمی به این مرحله برسد سرسخت است؛ ما نیاز داشتیم که در آن بازی برنده شویم و به مرحله پایانی برسیم. تقابل ما با الکاظمه دشوار بود به‌خصوص اینکه تیم ما پس از انجام چند بازی متوالی خسته بود. بازی آسانی نداشتیم و شاید ممکن بود حذف شویم؛ در نهایت یک بازی جذاب را مقابل الکاظمه پشت‌سر گذاشتیم، چرا که این تیم هرطور شده به نیمه‌نهایی رسیده بود و فوق‌العاده‌ای کار کرده بود. دیدار متفاوت و خوبی انجام دادیم، برنامه‌های خوبی داشتیم که قبل از بازی برای آن‌ها تمرین کرده بودیم.

دریافت جایزه MVP حس خاصی نداشت

ما همیشه در تیم درباره بهترین بازیکن زمین با یکدیگر بحث می‌کنیم. هدف ما بهترین شدن فردی نیست و فقط روی بهترین عملکرد تیمی تمرکز می‌کنیم تا به یکدیگر کمک کنیم. به‌هرحال برای دریافت جایزه بهترین بازیکن زمین خوشحالم زیرا تیم ما موفق شد یک بازی خوب انجام دهد و همه عالی بودند. در کل حس چندانی از دریافت آن عنوان ندارم.

فکر می‌کنم فینال جذابی با النجمه داشته باشیم

بازی نهایی دشوار خواهد بود، چرا که بالاخره فینال است. از وقتی به اینجا آمدیم هدف ما جدال پایانی بود. هدف کل تیم موفقیت در بازی مقابل النجمه است و همه تیم‌ها می‌خواستند به این بازی برسند. در این تورنمنت نمی‌توانیم هر تیمی را به‌راحتی شکست دهیم. بازی فینال برای ما واقعاً جذاب و سخت پیش می‌رود.

اگر روی بازی خود تمرکز می‌کنیم قهرمان خواهیم شد

نمی‌دانم قهرمان می‌شویم یا خیر. تمرکزمان را روی کاری که قرار است انجام دهیم، می‌گذاریم و اگر برنامه‌ای را که باید را در زمین پیاده کنیم، شانس زیادی برای قهرمانی خواهیم داشت. ما نمی‌توانیم وعده قهرمان‌شدن دهیم، چرا که تیم النجمه فوق‌العاده است.

از رفتار دوستانه مردم ایران سورپرایز شدم

در مصاحبه قبلی گفتم که من واقعاً از رفتار دوستانه مردم ایران سورپرایز شده بودم. برنامه‌ریزی خوبی برای این تورنمنت صورت گرفته بود و همه‌چیز خوب بود.

استقلال و پرسپولیس را نمی‌شناسم! / فضای‌مجازی درباره ایران اخبار دروغ منتشر می‌کند

در فضای مجازی مطالب متفاوتی درباره ایران می‌گویند

بعضی چیزها در کشور خودمان هم اتفاق می‌افتاد و ایران کمی مانند قطر است؛ در فضای مجازی و برخی خبرها برخی مطالب که درباره ایران گفته می‌شود با حقیقت تفاوت دارد. تا قبل از اینکه به ایران بیایم بعضی اخبار باعث شده بود ما نگرانی‌هایی بابت وضعیت درون کشور ایران داشته باشیم اما وقتی به اینجا آمدیم شرایط متفاوت شد و همه‌چیز را عالی دیدیم و با آن‌چه که در فضای مجازی از ایران گفته می‌شد تفاوت داشت.

اتمسفر اصفهان جذاب است

درباره غذاهای ایرانی و اصفهانی اطلاعاتی ندارم. اولین مرتبه‌ای بود که به ایران می‌آمدم و نمی‌دانم چه چیزهای تماشایی و مورد علاقه‌ای وجود دارد اما از غذاها گرفته تا فضای شهر همه‌چیز در اصفهان جالب و جذاب است.

مردم ایران سعی می‌کنند با ما ارتباط بگیرند

ما واکنش متقابلی از مردم ایران دریافت می‌کنیم و هرموقع که به داخل شهر می‌رویم، مردم سعی می‌کنند با ما ارتباط بگیرند و درباره اینکه اهل کدام کشور هستیم و برای چه به اصفهان آمده‌ایم از ما سوال می‌پرسند. شخصیت مردم ایران را از قبل در کشور قطر دیده بودم.

اگر یک ماه دیگر می‌ماندیم شاید کمی فارسی حرف‌زدن یاد می‌گرفتیم

برای فارسی صحبت کردن تلاشی نکردیم، منظورم این است که شاید اگر تعامل با مردم به یک ماه یا بیشتر برسد، بتوانیم گام به گام، فارسی حرف‌زدن و تعدادی از کلمات آن را یاد بگیریم. اکنون فقط در حد "سلام" توانستیم یاد بگیریم.

استقلال و پرسپولیس را نمی‌شناسم! / فضای‌مجازی درباره ایران اخبار دروغ منتشر می‌کند

خوشحال می‌شوم باز هم به ایران بیایم

سفر به ایران و اصفهان تجربه خوبی بود. اگر شانس بازگشت و بازی در تورنمنتی را در ایران داشته باشیم بازهم خوشحال خواهیم شد.

استقلال و پرسپولیس را نمی‌شناسم

نظری درباره لیگ‌های ایران ندارم، اما می‌بینم که حمایت‌هایی که در اینجا از باشگاه‌های ایرانی می‌شود، زیاد است. پرسپولیس، استقلال و سپاهان را هم نمی‌شناسم.

لیگ هندبال ایران رقابتی است

اگر این شانسرا داشته باشم که برای تیم‌های ایرانی بازی کنم، شاید روزی به یک تیم ایرانی بپیوندم و شاید هم هرگز این اتفاق نیفتد. همه تیم‌هایی که در لیگ ایران بازی می‌کنند این موضوع لیگ را رقابتی کرده است.

کد خبر 666171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.