پل‌های سواره‌روی اصفهان بهسازی می‌شود

مدیر نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه احداث پل‌ها اقدامی پرهزینه است، گفت: این مدیریت از سال گذشته پروژه نگهداری و تعمیر پل‌های سواره‌رو را به‌صورت ویژه دنبال کرد و بر بهسازی پل‌های سواره‌رو متمرکز شد.

مسعود توکلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه پل‌ها از مهمترین سازه‌های عمرانی محسوب می‌شود و احداث آن‌ها پرهزینه است، اظهار کرد: با توجه به اهمیت ترافیکی پل‌ها در صورت ایجاد خرابی‌های آنی، علاوه بر خسارت‌های مالی، منجر به ایجاد خسارت جانی و مختل‌شدن عبور و مرور می‌شود.

وی افزود: لازم است به‌طور مداوم اجزای تشکیل‌دهنده پل (عرشه، زیرسازه و روسازه) مورد بررسی و کنترل فنی قرار گیرد تا در صورت مشاهده خرابی‌های پیش‌رونده و در صورت نیاز، تعمیر آن‌ها انجام شود.

مدیر نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اهمیت تعمیر زودهنگام خرابی‌های مشاهده شده در پل‌ها و تعریف پروژه نگهداری و تعمیر پل‌های سواره‌رو از سال ۱۳۹۹ تصریح کرد: از سال گذشته، مدیریت نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی شهری شهرداری اصفهان، این پروژه را به‌صورت ویژه دنبال کرد و بر بهسازی پل‌های سواره‌رو متمرکز شد.

وی ادامه داد: با توجه به هزینه‌های سنگین احداث دوباره پل‌ها، اولویت اصلی، حفظ دارایی‌های موجود و افزایش طول عمر این پل‌ها است، لذا هدف اصلی از انجام این پروژه، تعمیر زودهنگام خرابی‌های رخ داده، جلوگیری از بروز خرابی‌های بحرانی و از بین‌بردن دلیل ایجاد آسیب‌ها بوده است.

پل‌های سواره‌روی اصفهان بهسازی می‌شود

توکلی‌پور خاطرنشان کرد: این موضوع از این لحاظ حائز اهمیت است که در صورت بروز خرابی اساسی در پل، تعمیر آن بسیار پرهزینه و حتی منجر به توقف جریان ترافیکی در شهر خواهد شد.

مدیر نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی شهری شهرداری اصفهان گفت: پروژه نگهداری و تعمیرات پل‌های سواره‌رو در سطح شهر اصفهان تعریف شده و از ابتدای پروژه تاکنون، پل‌های شهید ستاری، غدیر، شریعتی، لاله، آذر و بخش‌هایی از بزرگراه شهید خرازی مورد بهسازی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: عملیات بهسازی پل‌های شهید چمران، آزادگان (سرهنگ) در دست اقدام است و بهسازی پل‌های شهیدان طیاره، عرب، شهدای صفه، سپاهان‌شهر و ارغوانیه در دستور کار قرار دارد.

توکلی‌پور با بیان اینکه این پروژه از هجدهم آبان ۱۴۰۱ آغاز شده و مدت اولیه پیمان ۱۲ ماه بوده است، افزود: با توجه به حجم تعمیرات مورد نیاز و سرعت عملیات اجرایی، در حال حاضر این پروژه در مراحل پایانی است و تلاش می‌شود که به‌صورت مستمر ادامه داشته باشد.

پل‌های سواره‌روی اصفهان بهسازی می‌شود

مدیر نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه هزینه‌های اجرایی در این پروژه ۲۲ میلیارد ریال بوده است، گفت: با توجه به تخصصی بودن موضوع نگهداری و تعمیرات پل‌های سواره‌رو مدیریت نگهداری و تعمیرات معاونت عمران شهری، پس از بررسی انواع روش‌های نگهداری و تعمیرات پل‌های سواره‌رو، تکنولوژی‌ها و مصالح نوین مباحث آموزشی را نیز در دستور کار خود قرار داده است و دستورالعمل‌های لازم را تدوین می‌کند.

کد خبر 665962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.