اجرای تئاتر «سکوت آوازخوان» در تالار هنر اصفهان

اثر معروف «وجدی معوض»،نویسنده لبنانی در قالب تئاتر «سکوت آوازخوان» به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی در حال اجراست.

مریم علی‌اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نمایشنامه تئاتر «سکوت آوازخوان» برگرفته از نمایشنامه معروف «بانوی آوازخوان» اثر نویسنده لبنانی «وجدی معوض» است که علیرضا کوشک جلالی کارگردانی این تئاتر را برعهده دارد. تفاوتی که تئاتر سکوت آوازخوان با نمایش دارد تلاقی داستان آسان با داستان اسطوره‌ای «ادیپ شهریار» اثر «سوفوکلس» است.

وی افزود: در این تئاتر که فضای پست‌مدرن دارد سعی شده است تبعات منفی رو آوردن جامعه به‌دروغ گویی سازمان‌یافته، جنگ، انحطاط فرهنگی جامعه و سایر موارد در قالب معماگونه به مخاطبان ارائه شود و با ایجاد پرسش در ذهن مخاطب بتوانیم تصویری از تبعات منفی این معضلات فرهنگی و اجتماعی در یک جامعه را بیان کنیم.

دستیار کارگردان نمایش «سکوت آوازخوان» تصریح کرد: فضای اجرای این نمایش دوسویه است یعنی مخاطب در دو دفتر اجرا نمایش به تماشای تئاتر می‌نشیند و سعی شده است با ایجاد سکانس‌های دراماتیک مخاطب احساس همزادپنداری با این نمایش داشته باشد.

اجرای تئاتر «سکوت آوازخوان» در تالار هنر اصفهان

وی بابیان اینکه سبک قالب تئاتر سکوت آوازخوان «سبک فاصله‌گذاری برشت» است، اضافه کرد: در این نمایش مرضیه مهرجویی، پرنیان طباطبایی، ایمان فلاحتی، جلیل جلالی به ایفای نقش می‌پردازند. در این نمایش سعی شده تصاویری از نفرت و عشق و همدردی در قالب فضایی رئال بیان شود.

علی‌اکبری بابیان اینکه تئاتر سکوت آوازخوان از دوشنبه هشتم خردادماه به روی صحنه رفته است، افزود: این تئاتر موردحمایت دفتر تخصصی هنرهای نمایشی شهرداری اصفهان قرارگرفته است و هر شب ساعت ۲۰ در سالن تماشای تالارهنر اصفهان اجرا دارد. آخرین اجرای این نمایش نهم تیرماه است و علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این تئاتر می‌توانند به سایت تیوال به نشانی https://www.tiwall.com/ مراجعه و بلیت خود را تهیه کنند.

کد خبر 665911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.