تولید محتوا باید پیوست احداث موزه‌های دفاع مقدس در کشور باشد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس البرز با اشاره به اهمیت تولید محتوا در غنی‌سازی فرهنگی موزه‌های دفاع مقدس گفت: تولید محتوا باید به عنوان یک پیوست برای احداث و راه‌اندازی موزه‌های دفاع مقدس مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از دفاع‌پرس، سردار ابوالفضل اسلامی اظهار کرد: ساختمان و سازه‌های فیزیکی موزه‌های دفاع مقدس زمانی به عنوان یک مرکز فرهنگی ترویج معارف و ارزش‌های دفاع مقدس هویت می‌یابند که از محتوای فاخر فرهنگی جهت ارتباط با مخاطبان برخوردار باشند و بتوانند از این طریق فرهنگ شهدا را به مخاطبان و به ویژه نسل جوان منتقل سازند.

وی با بیان اینکه موزه‌های دفاع مقدس هزینه‌های سفر به مناطق عملیاتی و اردوهای راهیان نور را کاهش می‌دهند و در هر استان امکان آشنایی با فرهنگ و معارف دفاع مقدس و مقاومت را فراهم می‌آورند، افزود: اردوهای معنوی راهیان نور بسیار ارزشمند هستند، اما در هر استان باید بستر آشنایی با معارف دفاع مقدس برای عموم مردم که ممکن است به اردوهای راهیان نور دسترسی نداشته باشند، فراهم باشد و تولید و عرضه محتوا باید به عنوان یک اصل در احداث باغ موزه‌های دفاع مقدس مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با اشاره به احداث باغ‌موزه دفاع مقدس در استان البرز افزود: در احداث باغ‌موزه دفاع مقدس از هم‌اکنون و پیش از تکمیل سازه این باغ‌موزه در تدارک تولید محتوا برای این مجموعه در جهت اثرگذاری بر مخاطبان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستیم.

سردار اسلامی با اشاره به اینکه تعامل وزارت آموزش و پرورش و زیرمجموعه‌های استانی آن در عرصه تولید محتوا، حفظ و ثبت خاطرات شهدای فرهنگی و برگزاری اردوهای دانش‌آموزی با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز یک ضرورت است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه تعامل سازنده‌ای بین وزارت آموزش و پرورش و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در جریان است، اما امیدواریم این همکاری‌ها گسترش در ابعاد مختلف گسترش. کمی و کیفی داشته باشد.

کد خبر 665881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.