تأکید بر برگزاری شایسته مراسم اربعین حسینی در ستاد اربعین استان

استاندار اصفهان و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در نشست ستاد اربعین استان بر برگزاری این آیین باشکوه با رویکردهای فرهنگی و ارزش های انقلاب اسلامی تأکید کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی در ستاد اربعین استان، اظهار کرد: ما در این ستاد مجموعه واحدی هستیم و از این رو که همه هدف واحدی را دنبال می‌کنند باید از تعریف جزیره‌های مجزا پرهیز کنیم.

وی ادامه داد: به منظور جلب رضایت زائران اربعین حسینی نیز بایستی رویکرد کمیته‌ها با شفافیت مورد بررسی قرار بگیرد.

محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان نیز در این جلسه ضمن قدردانی از اهتمام استاندار اصفهان در پیگیری جلسات ستاد و رویکرد استان در اربعین حسینی، اظهار کرد: در جلسات ستاد اربعین که از ابتدای سال تشکیل شدند، سعی کردیم عیوب و کاستی‌ها را شناسایی و درصدد کاهش آنها تلاش کنیم.

وی افزود: هیچکدام از اعضا، ستاد اربعین را به عنوان نشست اداری پیگیری نمی‌کنند بلکه با اعتقاد به خدمت به زائران اربعین حسینی، جلسات و امور مرتبط را دنبال و پیگیری می‌کنند.

جان‌نثاری گفت: سال گذشته نیز این مهم مورد بررسی قرار گرفت که استانداردی برای موکبِ در تراز جمهوری اسلامی معرفی کنیم. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان افزود: به این معنا که مشخص کنیم یک موکب از لحاظ کمی، کیفی و خدمات‌دهی بایستی چه شاخصه‌هایی را داشته باشد.

وی تصریح کرد: در این راستا تا هفته آینده ستاد عتبات استان این شاخصه‌های مهم را جمع بندی و ارائه می‌کند. جان‌نثاری عنوان کرد: معتقدیم در برخی حوزه‌ها بایستی همه سازمان‌ها به امور اهتمام داشته باشند از جمله موضوعات مرتبط با حوزه بهداشت و درمان، فرهنگی و … بایستی همه دستگاه‌ها ورود کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: توسط کمیته فرهنگی ستاد اربعین کارهای ویژه‌ای در خصوص مباحث فرهنگی اربعین انجام شده از این رو بایستی مسائل فرهنگی با جدیت دنبال شود.

جان‌نثاری با اشاره به اینکه برگزاری موکب مردمی و وظیفه ما تسهیلگری است، تصریح کرد: موکب بایستی ارزشی اداره شود و ارزش‌های انقلاب اسلامی در آن ساری و جاری باشد معتقدیم نباید موکب‌ها به سمت سکولار شدن پیش بروند و باید انقلابی بمانند.

وی اظهار کرد: در خصوص ناوگان حمل‌ونقل نیز مشکلات و چالش‌ها را می‌دانیم استاندار محترم نیز ورود کرده‌اند و در حال تلاش هستیم تا چالش‌های این حوزه کاهش یابد و حل شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با تأکید بر اینکه بایستی همانند سال گذشته همه دستگاه‌ها به میدان بیایند، خاطرنشان کرد: در خصوص مباحث گمرک سرمایه‌گذاری ویژه شود و همانند سال گذشته گمرک به سراغ موکب‌ها برود و لوازم را لیست کند همچنین در ریز اقدامات نیز دقت لازم را داشته باشد.

کد خبر 665801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.