برای انتخاب شهردار جدید ۳ ماه فرصت داریم/ دعوت از گزینه‌ها در شورای شهر کاشان

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان گفت: طبق قانون در دو مرحله ۱۰ روزه شهردار این شهر استیضاح و عزل شد که پس از آن شورای اسلامی شهر موظف است در فرصتی سه ماهه شهردار انتخاب کند.

علی هاشمی‌طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مدت زمان استیضاح شهردار طبق قانون باید رعایت می‌شد که در دو مرحله ۱۰ روزه انجام شد.

وی افزود: طی دو مرحله اعضای شورای اسلامی کاشان در طرح استیضاح سوالاتی از شهردار داشتند که جواب‌ها قانع‌کننده نبود و پس از طرح ۲۳ سوال در مرحله اول این استیضاح به دور دوم و با مطرح شدن ۱۳ سوال از شهردار برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان تصریح کرد: پس از طی مراحل قانونی امروز _سه‌شنبه شانزدهم خردادماه_ در یکصدوبیست‌وهشتمین جلسه علنی شورا دوباره رأی‌گیری و استیضاح اصلی انجام شد که با شش رأی موافق شهردار برکنار شد.

وی با اشاره به مراحل قانونی استیضاح گفت: طبق قانون، در جلسه انجام استیضاح باید سرپرست شهرداری معرفی شود و پس از آن شورای اسلامی شهر موظف است در فرصتی سه ماهه شهردار انتخاب کند.

هاشمی‌طاهری خاطر نشان کرد: در خصوص انتخاب شهردار جدید گزینه‌های متعددی از طرف اعضا معرفی شده است که از آن‌ها دعوت به عمل می‌آید تا توانایی این گزینه‌ها در انجام برنامه‌ها و طرح پروژه‌های شهری محک زده شود و محاسبات اعضا صورت گیرد.

وی افزود: برای اتمام طرح‌ها و پروژه‌های بر زمین مانده و نیمه‌تمام شهری می‌طلبد شهرداری توانمند که با تلاش بیشتر سرافرازی شهر را رقم بزند، معرفی شود که این مهم در کمتر از سه ماه اتفاق خواهد افتاد.

کد خبر 665603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.