استفاده از ظرفیت‌های هنری لازمه ارتقای فرهنگ شهروندی است

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه گفت: استفاده از ظرفیت هنر نقاشی و دیوارنگاری در راستای ارتقای سطح فرهنگ شهروندی جامعه لازم است.

عبدالله وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های دیوارنگاری و نقاشی‌های محیطی در راستای ارتقای فرهنگ شهروندی اظهار کرد: نقاشی دیواری در منظر شهری تأثیر مطلوبی دارد و موجب ارتقای کیفیت فضای شهری و افزایش روحیه شهروندان می‌شود.

وی افزود: فضای‌های موجود و در اختیار شهرداری برای دیوارنگاری محدود بوده و بیشتر دیوارها مربوط به اماکن مسکونی و تجاری خصوصی است.

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه افزود: دیوارهای باغ بانوان ظرفیت خوبی برای دیوارنگاری و نقاشی است که باید برای ارتقای فرهنگ شهروندی در زمینه‌های مختلف خدمات شهرداری از جمله استفاده مناسب شهروندان از فضای سبز پارک‌ها، حمل‌ونقل عمومی و تفکیک زباله استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ بومی و اصیل اهالی و شهروندان مبارکه باید به‌نحوی در این دیوارنگاری‌ها و نقاشی‌های دیواری نمایش داده شود.

وکیلی گفت: در همین راستا نقاشی دیواری‌های زیبا و متناسب با فرهنگ و آئین مردم مبارکه با موضوعات مختلف در نقاط متعدد شهر، از جمله دیوارهای باغ بانوان و دیگر اماکن در اختیار شهرداری اجرا خواهد شد.

کد خبر 665544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.