شهرداری‌ها از دریافت عوارض تغییر کاربری زمین کدام پروژه‌ها منع شدند؟

بر اساس ماده ۱۲۴ برنامه هفتم توسعه، در اجرای پروژه‌های حمایتی مسکن مشتمل بر طرح اقدام ملی مسکن و نهضت ملی مسکن، دریافت عوارض ناشی از ارزش افزوده تغییر کاربری زمین یا الحاق به محدوده توسط شهرداری مجاز نمی‌باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سند چشم انداز توسعه ایران سندی ۲۰ ساله است که در سال ۱۳۸۴ برای تدوین افق توسعه ایران در زمینه‌های مختلف فرهنگی، علمی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام تدوین شده است. اکنون برنامه هفتم، چهارمین برش از سند چشم‌انداز توسعه و اولین برنامه در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که رویکرد مسئله محوری دارد و برای پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت در قالب ۷ بخش و ۲۲ فصل تبیین گردیده است. بخش‌های آن عبارتند از اقتصادی، زیربنایی، فرهنگی و اجتماعی، علمی فناوری و آموزشی، سیاست خارج، دفاعی و امنیتی و در نهایت اداری، حقوقی و قضائی.

در فصل هشتم این لایحه به ارائه اهداف و برنامه در بخش مسکن پرداخته شده و در برخی ماده‌ها برای شهرداری‌ها وظیفه‌های مهمی تعریف شده است.

شهرداری‌ها از دریافت عوارض تغییر کاربری زمین این پروژه‌ها منع شدند

در ماده ۱۲۴ برنامه هفتم توسعه آمده است: در اجرای پروژه‌های حمایتی مسکن مشتمل بر طرح اقدام ملی مسکن و نهضت ملی مسکن، دریافت عوارض ناشی از ارزش افزوده تغییر کاربری زمین یا الحاق به محدوده توسط شهرداری مجاز نمی‌باشد.

کد خبر 664934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.