آخرین وضعیت پزشکی حجاج ایرانی / حال زائران اعزامی به مدینه مساعد است

بنا بر اعلام هیئت پزشکی حج امسال ۴۰۰ نفر به عنوان پزشک و کادر درمان از سوی جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در مکه و مدینه خواهند کرد و تا به امروز حال زائران اعزام شده به مدینه در مجموع مساعد است و در حال حاضر هیچ بستری در بیمارستان‌های مدینه نداریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، براساس اعلام مسئولان هلال احمر و حج و زیارت کشور، امسال شرایط پزشکان و تیم درمان همراه کاروان‌های حج تمتع با سال‌های گذشته تغییراتی داشته است. تعداد ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر و کادر از ایران به عربستان اعزام می‌شوند که از این تعداد، ۵۴ درصد زن و ۴۶ درصد مرد هستند. حدود نیمی از کل زائران را افراد بالای ۶۰ سال سن تشکیل می‌دهند.

بنا بر اعلام هیئت پزشکی حج ۴۰۰ نفر به عنوان پزشک و کادر درمان از سوی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در درمانگاه‌های شبانه روزی مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در مکه و مدینه و هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی فعالیت خواهند کرد.

حال زائران مدینه مناسب است

سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به اعزام پزشکان داوطلب و کادر درمانی این مجموعه به مراسم حج با هدف خدمت‌رسانی به زائران ایرانی حج تمتع اظهار کرد: از روز سوم خردادماه و همزمان با اعزام حجاج به عربستان تا پایان روز دهم خردادماه، ۳۸۰۰ خدمت بهداشتی و درمانی در مراکز هلال احمر به حجاج ارائه شده است.

وی افزود: در یک هفته گذشته در مجموع، ۱۳۸۱ مورد ویزیت عمومی در مجموعه هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی و ۲۹ مورد نیز ویزیت پزشکان متخصص به حجاج ارائه شده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: همچنین شش مورد بستری اورژانس، ۹۱۴ مورد خدمات نوار قلب فشار خون و قند خون، تزریقات، پانسمان و سرم‌تراپی در مراکز درمانی ایران در مدینه به حجاج کشورمان ارائه شده است.

وی تعداد نسخ درمانگاه‌ها و داروخانه بیمارستان برای حجاج را ۱۳۶۵ مورد اعلام کرد و تصریح کرد: ۹۷ مورد امدادرسانی و انتقال بیماران به مراکز درمانی نیز از خدمات ارائه شده در این مدت بوده است.

مرعشی خاطرنشان کرد: حال زائران اعزام شده به مدینه در مجموع مساعد است و در حال حاضر هیچ بستری در بیمارستان‌های مدینه نداریم.

کد خبر 664834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.