اجرای طرح برخورد با تخلفات حادثه‌ساز در راه‌های برون‌شهری

رئیس پلیس راه استان اصفهان از اجرای طرح برخورد با تخلفات حادثه‌ساز به ویژه استفاده از تلفن همراه حین رانندگی در راه‌های برون‌شهری استان خبر داد.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به منظور پیشگیری از وقوع حوادث ترافیکی در راه‌های برون‌شهری، طرح تشدید برخورد با تخلفات حادثه‌ساز به خصوص استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی در دستور کار پلیس راه استان قرار گرفت.

وی افزود: استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی یکی از تخلفات حادثه‌ساز منجر به فوت و جرح است و برابر ماده ۱۸۰ آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی، استفاده از تلفن همراه و متعلقات آن هنگام رانندگی ممنوع است.

رئیس پلیس راه استان اصفهان تصریح کرد: استفاده از تلفن همراه حین رانندگی امکان عکس‌العمل به موقع و مناسب راننده را از او می‌گیرد و انجام این تخلف هنگام رانندگی برای رانندگان خودروهای شخصی سه نمره منفی و برای رانندگان ناوگان عمومی و سنگین پنج نمره منفی به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه در این طرح با تخلفات حادثه‌ساز دیگر مانند سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز در راه‌های دوطرفه، انحراف به چپ و عبور از محل ممنوع نیز برخورد قاطع و بدون اغماض خواهد شد، خاطرنشان کرد: رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ضامن سلامتی کاربران ترافیکی است و تمام افراد باید از این قوانین تبعیت کنند.

کد خبر 664636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.