۳۴ سال رهبری که جای خالی امام(ره) را برای امت پر کرد

سلسله جنبان زعامت امت امروز پا جای پای امامی گذاشته که رهنمودهایش الهی و انسانی بود و امروز این رهبر فرزانه انقلاب است که همان رهنمودها را به کار بسته و در افقی وسیع‌تر و فراگیرتر تجلی داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز سی‌وچهار سال از ارتحال امام آینه‌ها، خمینی کبیر (ره) سپری شده است. راز و رمز مانایی و حضور امام (ره) در قلب ملت ما و ملت‌های آزاده جهان علل و عوامل متعددی دارد که برشمردن آنها در این مجال و مقال مقدور نیست اما به اختصار باید گفت و نوشت که امام آسمانی می‌اندیشید و نگاه و دیدگاهش فراز مینی بود؛ به همین دلیل ترسی از ابرقدرتی شرق و غرب نداشت و بدون واهمه اسلام ناب و ولایت فقیه را فریاد زد و بنیان نهاد.

حضرت روح‌الله با اندیشه‌های ناب قرآنی و دینی دیر زمانی بیش بود که آتشی سوزان در بیشه اندیشه‌های رنگارنگ هم عصر خویش انداخت و جلوی رواج و گسترش اندیشه‌های معارض با اسلام را گرفت.

امام (ره) با نفس خدایی و حقانیت فکری خود، سکه لیبرالیسم و سوسیالیسم را در بازار سرد سیاست دوران، بی‌اعتبار کرد و نظام سلطه و استکبار با تمام هیمنه رسانه‌ای خود نتوانست این ندای امام (ره) که آسمانی بود و آسمانی می‌اندیشید را بگیرد و او را متوقف کند.

فخر دوران، امام عزیزتر از جانمان، با دشمنان و بدخواهان، با منطق نورانی و قرآنی «انالله و انا الیه راجعون» سخن می‌گفت؛ منطقی که متضمن اقتدار ملی و اقتدار جهانی او بود و احدی یارای هماوردی با این منطق را نداشت.

بر مدار آرمان انقلاب/ استمرار تابش خورشید ولایت

وقتی هم که به آسمان‌ها که مامن همیشگی او بود عروج کرد، باز هم ندای انا لله و انا الیه راجعون بود که در گوش و جان امت و ملت طنین افکند و جان و جهانی را به سوگ نشاند.

فردای همان روز اما خبری نو به طنین جان جهانیان و ایرانیان نشست، آیت‌الله العظمی سید علی خامنه‌ای به عنوان جانشین امام امت تعیین شد و خبرگان ملت با این اقدام ارزشمند، تداوم راه و اندیشه الهی و نورانی امام (ره) را فریاد زند.

بر مدار آرمان انقلاب/ استمرار تابش خورشید ولایت

نوپردازی‌ها و سخنوری‌های منتخبی که حالا ردای رهبری امت اسلام را پوشیده است، از همان آغاز راه، مبین مسیری روشن و الهی است که مکتب امام (ره) را می‌شناسد و با همین شناخت به دنبال گستره‌ای فراگیرتر و تمدنی است.

هر چند مسیر حرکت، سخت و تحمل گریز بود. از اعلام نبرد مسلحانه منافقان خونریز و کوردل در همان دوران رهبر امام راحل (ره) تا شهادت یاران و عالمان و از همه مهم‌تر تداوم تحمیل نبردی هشت ساله که جان‌ها و خون‌ها از ایرانیان گرفت و نهال نوپای انقلاب را قوی‌تر و تنومندتر کرد؛ تا فتنه‌ها و آشوب‌هایی که دستان خونین استکبار و معاند و بدخواه و بهایی و ضد انقلاب در آن مشهود بود و همه کار می‌کرد تا نظام اسلامی را به زمین بزند.

بر مدار آرمان انقلاب/ استمرار تابش خورشید ولایت

و همین مرد میدان علم و عمل بود که با تداوم راه امام (ره) همچنان ایستاد و فرماندهی کرد. گاهی با دانش و عدل و شجاعت و لحظه‌ای دیگر با تدبیر و صدق و گفتار دلسوزانه؛ البته که روزها و ساعاتی را با حضور در میدان‌ها و عرصه‌های گوناگون دست نورانی‌اش را بر سر امت و ملت می‌کشید و تلالو نورانیت خود را هدیه می‌داد.

هم او که ملک و مملکت اسلامی را از بحران‌های سه دهه اخیر در منطقه و جهان با کمترین هزینه و البته مدبرانه و هوشمندانه عبور داد.

هم او که رژیم منفور صهیونیستی، این مستعمره شیطان در منطقه را وادار به نصب حصارها و دیوارهای بتنی کرد و با تقویت جبهه مقاومت اسلامی در نبردهای ۳۳ روزه، ۲۲ روزه و ۵۲ روزه از طریق تربیت‌شدگان مکتب مقاومت انقلابی مردم مقاوم ایران، بویژه سردار دل‌ها حاج قاسم شهید و یارانش، محاصره اسرائیل غاصب را به سخت‌ترین روزهای عمر کثیفش رساند.

و باز هم او که به توفیق و مدد الهی، سال‌های سخت ۷۸ و ۸۸ و ۹۸ را پشت سر گذاشت و بازگردانی این شر و جنایت نرم و سخت به دامان بدخواهان و اربابان غربی آنان را وعده داد. مکافات عملی که ابداً در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا که منجر به اشغال چند ساعته کنگره توسط مخالفان مسلح شد و این روزها دامان ننگین اسرائیلی‌های اشغالگر در حصار تنگ و عنکبوتیشان را گرفته است.

بر مدار آرمان انقلاب/ استمرار تابش خورشید ولایت

تحمیل شکست به اشغالگران در یمن، عراق، سوریه و افغانستان و لبنان و از همه مهم‌تر خاتمه دادن به سلطه شیطان بزرگ در غرب آسیا با شمارش معکوس خروج آمریکا از منطقه با بازخوانی همان جمله معروف شهید حاج قاسم عزیز که پایان داعش خونخوار را وعده داد، را هم امام خامنه‌ای، هوشمندانه و خدامحورانه رهبری کرد.

سلسله جنبان زعامت امت، همواره بر فصل‌الخطاب بودن قانون اساسی تاکید داشت و هیچ زمانی از این گزینه محوری و خطیر کوتاه نیامد؛ حتی زمانی که برخی به خیال خامشان می‌خواستند صحنه انتخاباتی را عوض کنند و صحنه را به نفع دیگری بگردانند، هم او بود که ایستاد و فصل‌الخطاب بودن قانون را فریاد زد و متذکر شد.

بر مدار آرمان انقلاب/ استمرار تابش خورشید ولایت

جانشین امام امت در این سال‌ها، مجدانه صیانت و حفظ فرهنگ ناب و نورانی دفاع مقدس و همچنین تکریم و تعظیم خانواده‌های شهدا و ایثارگران را تحقق داده و شور انقلاب و فرهنگ شهادت‌طلبی و ترویج ادبیات مقاومت را ترویج کرد و مبلغ بود. شهدایی که امام آینه‌ها آنان را نور چشمان و گوهرهای گران‌بها خطاب می‌نمود و خون شهدا را عامل پایدار و ماندگاری عزت و شرف می‌دانست.

باز هم او که همین چند روز پیش بود که از مجلس انقلابی و منش انقلابی‌گری گفت و گفت که از منش و روش اشرافی‌گری به دور باشید. و همین یعنی در مسیر ایمان، تقوا، تخصص، کارایی و نشاط سیاست‌های کلی نظام در قلمروهای مختلف را به چلو بردن و به پیش رفتن.

زعیم امت و ولی‌فقیه زمان، در طول این سال‌ها به تربیت و نیروسازی تاکید و توجه وافری داشتند؛ حالا باید باز هم از شهید قاسم سلیمانی‌ها، سردار همدانی‌ها و و محسن حججی‌ها یاد کرد و در برابر عظمت حماسه آنها در پاسداشت نظام سر تعظیم فرود آورد.

بر مدار آرمان انقلاب/ استمرار تابش خورشید ولایت

«العلم سلطان» مولا علی (ع) همواره تکیه کلام ولی امر مسلمین جهان بود؛ چرا که خوب می‌دانست علم است که بالا می‌برد و قدرت و صلابت به بار می‌آورد؛ چه اینکه اگر نبود همین علم و آگاهی، تحریم دارو و واکسن کرونا برای بر زمین زدن ایران در همین سال‌های نه چندان دور، کفایت می‌کرد.

بر مدار آرمان انقلاب/ استمرار تابش خورشید ولایت

اقتصاد اما گزینه روی میز این سال‌های رهبر حکیم انقلاب بوده و هست. گزینه‌ای که موتور محرکه مملکت است و اگر به واسطه رونق، جهش و رشد تولید و مهار تورم دور بگیرد و ریل سیاست خارجی بر مدار دلارزدایی و تکریم و توجه به همسایگی باشد، دیری نیست که این گزینه هم سامان می‌یابد و توصیه‌های رهبری در تحقق اقتصاد مقاومتی به ثمر می‌نشیند.

تاکید بر سبک زندگی اسلامی بویژه دو گزینه اخلاق و معنویت، اهتمام به بسط و توسعه فرهنگ قرآن و عترت در جامعه و ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) با راهبرد ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم، تاکید و توجه مداوم بر موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری و همچنین تحول بنیادین در نهاد تعلیم و تربیت به عنوان رکن مهم جامعه راهبردهایی هستند که معظم‌له همواره بر آنها توصیه‌ها و سفارش‌هایی داشته‌اند و نقشه راه ترقی و تعالی را تمرکز و توجه روی این محورها می‌دانند.

بر مدار آرمان انقلاب/ استمرار تابش خورشید ولایت

امروز سی و چهارمین سال رهبری امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) است و او همچنان بی‌قرار بر مدار اندیشه و راهبرد بنیانگذار کبیر انقلاب پیش می‌رود و افق‌های روشن امید و روشنی را نوید می‌دهد.

یادداشت از: محمود افشاری، خبرنگار ایمنا

کد خبر 664598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.