تخصیص اعتبار ۹ میلیارد تومانی برای حمایت از طرح منزلت شهروندی

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه سال گذشته حدود ۵۰ درصد افزایش مشارکت در ثبت و استفاده از کارت منزلت داشتیم، گفت: در بودجه ۱۴۰۲ برای اجرای این طرح ۹ میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کرده است.

مصطفی نباتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت کارت منزلت شهروندی اظهار کرد: منزلت شهروندی سابقه حدود هشت ساله در شهرداری اصفهان دارد و مصوبه شورای چهارم اصفهان بوده است.

وی افزود: هدف اصلی از اجرای طرح منزلت شهروندی، ارتقای کرامت انسانی برای اقشار مورد مخاطب این طرح و استفاده آنها از وسایل حمل‌ونقل عمومی و اماکن آموزشی و گردشگری است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه طبق آخرین بررسی‌ها، حدود یک‌چهارم مردم اصفهان مشمول دریافت کارت منزلت شهروندی هستند، تصریح کرد: مشمولان طرح کارت منزلت شهروندی جانبازان، معلولان، بازنشستگان، سالمندان و مادران دارای سه فرزند و بیشتر می‌شوند.

وی با بیان اینکه در گذشته ردیفی برای جبران هزینه‌های مربوط به اجرای طرح منزلت شهروندی برای شهرداری معین نشده بود، از این‌رو شهرداری از محل ردیف‌های عمومی بودجه مورد نیاز را به این طرح تخصیص می‌داد و با توجه به اینکه موضوع در ردیف بودجه صریح نبود، شهرداری نیز رغبت زیادی به اطلاع‌رسانی درباره آن نداشت.

نباتی‌نژاد با اشاره به اقداماتی که برای بهبود پیشرفت روند اجرای طرح منزلت در این دوره مدیریت شهری انجام شده است، ادامه داد: در بودجه سال قبل یک ردیف برای اجرای طرح منزلت شهروندی به مبلغ هفت میلیارد تومان اختصاص داده شد که امسال نیز به ردیف بودجه آن اضافه کردیم و نسبت به سال گذشته جهش قابل توجهی داشته است، به‌طوری که ردیف اعتبار امسال حدود ۹ میلیارد تومان مصوب و به شهرداری اجازه داده شده است که اگر نیاز به اصلاح داشت، در ردیف‌های بودجه پیشنهاد جدید ارائه دهد.

وی با اشاره به افزایش میزان افزایش مشارکت شهروندان در طرح کارت منزلت گفت: سال گذشته حدود ۵۰ درصد افزایش مشارکت در ثبت و استفاده از کارت منزلت داشتیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به آسیب‌شناسی انجام شده و راهکارها برای بهبود وضعیت طرح کارت منزلت شهروندی تصریح کرد: خدمات هوشمند در بستر اصفهان‌کارت باید توسعه پیدا کند.

کد خبر 663365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.