باید تلاش کنیم در کارهای ادبی و هنری روحیه انقلابی را جلوه دهیم

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: روحیه انقلابی به ایمان قوی است و ایمان قوی بر سبقت به خیر اثر می‌گذارد، باید تلاش کنیم در کارهای ادبی و هنری روحیه انقلابی را نیز جلوه دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی امروز _چهارشنبه سوم خردادماه_ در نخستین جشنواره هنری «جان فدا» ضمن گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی با روحیه انقلابی رخ داد و همین روحیه انقلابی موجب بقای انقلاب اسلامی شده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری همواره در نشست‌های خود با اقشار مختلف بر حفظ روحیه انقلابی تاکید فرموده‌اند، عامل ایجاد روحیه انقلابی در افراد، ایمان قوی است، لذا برای جان فدا شدن باید ایمان خود را قوی کنیم، تا بتوانیم یار امام زمان (عج) شویم.

آیت‌الله مهدوی تاکید کرد: دو ویژگی فکری و عملی در جان فداها وجود دارد، طبق آیات قرآن ویژگی فکری به منظور یقین دائمی است، یاران امام زمان (عج) و ائمه (ع) دارای یقین دائمی هستند و ذره‌ای شک در وجود خدا ندارند که ناشی از ایمان کامل است.

وی خاطرنشان کرد: امروز ضرورت دارد هنرمندان با هنر و عمل، ایمان قوی خود را نشان دهند، به عبارت دیگر، هنرمندان باید ایمان کامل را در هنر خود جلوه دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: شب هشتم ذی‌الحجه در مسیر عرفات، امام حسین (ع) فرمودند که هر کسی جان‌فدا است به سمت کربلا حرکت کند، اما در این مسیر فقط تعداد کمی از مردم به کربلا رفتند و اکثریت جا ماندند، لذا لازم است برای آینده خود را آماده کنیم، زیرا خرمشهرها در پیش داریم.

آیت‌الله مهدوی ادامه داد: ویژگی بعدی جان‌فداها عمل است، کسانی که در عمل سبقت به خیر دارند و این ویژگی هم معلول به ایمان قوی است، زیرا تا زمانی که ایمان انسان قوی نباشد، افراد در عمل به خیر نمی‌رسند، طبق آیه ۸۴ سوره اسرا هر عملی نتیجه شیوه فکر کردن است، بنابراین کسانی که ایمان و فکر قوی دارند عمل قوی نیز خواهد داشت.

وی با اشاره به جشنواره جان‌فدا، خاطرنشان کرد: در این جشنواره وقتی می‌خواهید کار ادبی و هنری انجام دهید، به سراغ کارهای نادیدنی بروید و روحیه ایمان و سبقت به خیر را نشان دهید تا تحولی در بازدیدکنندگان ایجاد کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: روحیه انقلابی به ایمان قوی است و ایمان قوی بر سبقت به خیر اثر می‌گذارد، باید تلاش کنیم در کارهای ادبی و هنری روحیه انقلابی را نیز جلوه دهیم.

کد خبر 663317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.