لشکر امام حسین(ع)؛ میعادگاه فاتحان خرمشهر/ داستان دفاع مقدس با همه داستان‌ها فرق می‌کند

امروز سوم خردادماه ۱۴۰۲، چهل‌ویکمین سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان است و اینجا در اصفهان و لشکر ۱۴ امام حسین(ع) رزم‌آوران و فاتحان گرد هم آمده‌اند تا فتح دیروز را پاس بدارند و مشق اقتدار تمرین کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اینجا پادگان لشکر مقدس امام حسین (ع) و ساعت ۶:۳۰ دقیقه بامداد است؛ قرار است در سالروز عملیات بیت‌المقدس در میدان این رزمگاه دیروز و میعادگاه امروز یگان‌های نظامی و انتظامی استان اصفهان گردهم آیند و سرود «ممدنبودی ببینی» را هم‌خوانی کنند.

ساعت هفت بامداد است و یگان‌های ارتش، سپاه، بسیج و فراجا یک به یک از راه می‌رسند و وارد محوطه لشکر ۱۴ امام حسین (ع) می‌شوند.

همان لشکری که ۱۳ هزار از ۲۳ هزار شهید جان بر کف اصفهان را تقدیم نظام و انقلاب و اسلام کرده است.

آبی‌پوشان نیروی هوایی ارتش در ورودی میدان و تکاوران یگان ویژه فراجا در گوشه انتهایی میدان صبحگاه لشکر به خط شده‌اند. رزم‌نوازان نیز در کنار تمثال شهدا و پرچم سه رنگ وطن ایستاده‌اند تا ایستادگی رزمندگان را به طنازی بنوازند و شیپور اقتدار بزنند.

میدان‌دار صبحگاه خبر از ورود سرداران و امیران و مدیران دارد. فرماندهانی که در دفاع مقدس حاضر بوده‌اند و موی سپید و چروک‌های جبینشان خبر از رشادت‌هایی دارد که شهادت مشق کرده‌اند و با رفقایشان در سالروز آزادسازی خرمشهرها و فتوحات دیگر نبردها، حضور داشته‌اند.

فرمانده میدان، سرهنگ کیانی است که رزم‌نوازانه پیش می‌آید و به فرماندهان و مسئولان حاضر در میدان سلام و خیر مقدم می‌گوید. فرماندهانی از جمله سردار جواد استکی، امیر سیاوش میهن‌دوست، سردار محمدرضا میرحیدری و سردار مجتبی فدا در این جمع حاضر شده‌اند و تصاویر سرداران شهید حاج‌حسین خرازی، مصطفی ردانی‌پور، علی صیادشیرازی، شهدای مدافعان حرم و تمثال مبارک سردار دل‌ها حاج‌قاسم سلیمانی نیز به چشم می‌آید.

لشکر امام حسین(ع)؛ میعادگاه فاتحان خرمشهر/ داستان دفاع مقدس با همه داستان‌ها فرق می‌کند

قاری قرآن کریم، سوره آیات ابتدایی سوره فتح را به زیبایی قرائت می‌کند، سپس طنین سرود مقدس جمهوری اسلامی فضای میدان را عطرآگین می‌کند.

سردار محمد هاشمی‌پور، فرمانده لشکر مقدس ۱۴ امام حسین (ع) برای عرض خیر مقدم پشت میکروفن حاضر شده است و می‌گوید: از افتخارات این لشکر همین بس که ۱۳ هزار شهید از بین ۲۳ هزار شهید استان اصفهان از این تیپ و لشکر بوده‌اند.

گروه موزیک آماده رزم‌نوازی است تا سرود معروف «ممدنبودی ببینی شهر آزاد گشته» را هم‌خوانی کند، سرودی که در دول خود تغییراتی دارد و نام شهدا و رزمندگان اصفهان در عملیات بیت‌المقدس را در خود جای داده است.

لشکر امام حسین(ع)؛ میعادگاه فاتحان خرمشهر/ داستان دفاع مقدس با همه داستان‌ها فرق می‌کند

آن ۲۳ روز سخت و ماندگار

محمدتوانگر، از رزمندگانی است که در عملیات بیت‌المقدس شرکت داشته است، او برای حاضران از آن ۲۳ روز سخت اما به‌یاد ماندنی می‌گوید. پیشکسوت دفاع مقدس در ابتدا امروز را به گذشته‌ها گره می‌زند و از گرفتن تپه اشرف دوره هخامنشیان به دست اشرف افغان و تبدیل آن به اصطبل افغان‌ها می‌گوید. سپس تاریخ خطه خراسان، هجوم وحشیانه مغولان و جغتای را یادآوری می‌کند. هجومی که نسلی را تغییر می‌دهد و دشت جغتای را فرا می‌گیرد.

توانگر ادامه می‌دهد: داستان دفاع مقدس اما متفاوت از تپه اشرف‌ها و جغتای‌ها است. دفاعی که اجازه نداد رخدادهایی این‌چنین به مانند ترکمنچای‌ها و جدایی بحرین‌ها تکرار شوند.

او با اشاره به بیانی از رهبر معظم انقلاب درباره ویژگی‌های امام حسین (ع) اشاره می‌افزاید: اقدام به موقع امام (ع) در بین همه شاخص‌ها و مولفه‌ها سرآمد است. داستان سرداران جنگ و دفاع ایران اسلامی نیز همین بود که به موقع اقدام کردند و اجازه تکرار ننگ‌های ثبت در تاریخ را ندادند.

به گفته این رزمنده دفاع مقدس در یک نیم روز گرم و سوزان آزادسازی خرمشهر قهرمان، ۱۵ هزار عراقی اسیر شدند، درحالی که در ۲۲ روز قبل از آن چهار هزار نفر دیگر اسیر شده بودند.

سخنان این رزمنده دیروز که به انتها رسید، بلندگوها به یکباره با صدای شهید کاظمی گرمابخش میدان شدند. حاج‌احمد در بی‌سیم در حال سخن گفتن است و با همان لهجه دلنشین اصفهانی می‌گوید: «خرمشهر را خدا آزادش کرد.»

خدایی که در همین نزدیکی است و اگر باورش کنیم خرمشهرهای درپیش رو را نیز آزاد خواهد کرد.

گزارش از: محمود افشاری، خبرنگار ایمنا

کد خبر 663152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.