قدرت سپاه، آمریکا را مجبور به عقب‌نشینی کرده است

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان گفت: سپاه امروز از چنان صلابت و قدرتی در منطقه خلیج فارس، در هوا و درجبهه مقاومت برخوردار است که آمریکا را مجبور به عقب‌نشینی و شکست‌های پی در پی کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار مجتبی فدا در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت سردار محمد حجازی اظهار کرد: دوم اردیبهشت ماه مصادف با سالروز تصویب اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب توسط شورای انقلاب است، مجموعه‌ی سپاه در بحبوحه انقلاب، تظاهرات و راهپیمایی‌ها توسط جوانان پرشور و با انگیزه که در پاسخ به ندای رهبر انقلاب در صفوف مبارزه با رژیم شاهنشاهی حاضر شده بودند، تشکیل شد.

وی ادامه داد: به واسطه دگرگونی و تغییراتی که در ساختار کشور به وجود آمد و امام (ره) ظرفیت مشارکت و حضور دفاع از نظام را برقرار کردند، برهمین اساس برخی از جوانان انقلابی از همان روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی در دفاع از امنیت، برقراری آرامش و در کمک به شورای انقلاب و مردم انقلابی نقش آفرین شدند.

فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) استان اصفهان گفت: سپاه پاسداران طی بیش از ۴ دهه از عمر خود همواره نقش مؤثری را در صحنه‌های مختلف ایفا کرده است.

وی افزود: امروز اگر به سرگذشت این نهاد مقدس بنگریم، شاهد هستیم تمام پاسداران اولیه انقلاب مانند شهید خرازی، شهید خلیفه سلطانی، شهید حجازی، شهید ردانی پور، شهید همت و شهید کاظمی که ظرفیت‌های اولیه سپاه را تشکیل دادند، در راستای دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی به شهادت رسیده‌اند.

خداباوری و ولایتمداری، مهمترین شاخصه پاسداران

فدا با اشاره به شاخصه‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین شاخصه سپاه خدا باوری است، از دیگر ویژگی پاسداران ولایت‌مداری است، زیر بنای سپاه را معنویت شکل می‌دهد، ارتباط با خدا و حوزه‌های علمیه، زیرساخت سپاه بر اساس اسلام ناب می‌باشد، شهادت طلبی، خدمت به مردم و فدا یی انقلاب بودن از دیگر شاخصه‌ها است.

فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) استان اصفهان ادامه داد: سپاه به واسطه ساختاری که دارد از چنان تنوع، قابلیت انعطاف و نشاطی برخوردار است که در ۴۳ سال گذشته انقلاب متناسب با تهدیدات سازماندهی خود را برقرار کرده است، در ابتدای انقلاب در کمک به نیروی انتظامی، برقراری آرامش و خدمت‌رسانی به تناسب دشمنان در مناطق کردستان، ترکمن‌صحرا، خوزستان و آذربایجان غربی جز اولین گروه‌هایی که است به ندای حضرت امام لبیک گفتند و از فرودگاه بدر اولین گروه به سنندج اعزام شدند و همان ابتدا مورد اصابت قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه با شروع جنگ تحمیلی سپاه کنار ارتش و سایر نیروهای مسلح وارد صحنه درگیری و حفظ میهن اسلامی شد، افزود: با تقویت بسیج و نیروهای مردمی در ۸ سال دفاع مقدس سپاه ساختار و ظرفیت‌های نظامی را سازماندهی می‌کند و با مشارکت نیروهای مردمی و بسیج چنان ظرفیتی را فراهم می‌کند که عملیات‌های بزرگ و دشمن‌شکن را فرماندهی و عملیات‌های بزرگ را در طول ۸ سال انجام می‌دهد.

حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب

فدا گفت: چابکی، توانمندی و قدرت عملی سپاه شرایط را به نحوی فراهم کرد که در سال ۱۳۶۵ حضرت امام با تشکیل نیروی هوایی و دریایی سپاه موافقت کردند و دستورالعمل به تأیید ستاد نیروهای مسلح و حضرت امام رسید، به تناسب آن نیروی دریایی در مناطق شمالی و جنوبی، نیروی هوایی در مناطق مختلف کشور و نیروی زمینی با یگان‌ها و لشکرهای عملیاتی به حفظ و حراست و نگهداری از انقلاب پرداختند.

فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با اشاره به فعالیت‌های سپاه بعد از جنگ تصریح کرد: بعد از جنگ سپاه مجدد بهبود ساختار، آموزش و کیفی‌سازی نیروها را در دستور کار قرار می‌دهد، نیروی قدس در سال‌های ۶۹ و ۷۰ به همراه نیروی دریایی و هوایی ظرفیت حضور نیروهای مستشار پاسدار را در جبهه مقاومت فراهم می‌کند که به کمک نیروهای منطقه برای مبارزه با استکبار جهانی بشتابد.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت مردمی که حضرت امام ایجاد کرد، پشتیبانی و حراست از انقلاب را به مردم سپرد و مردم را در حفظ حکومت مشارکت داد که به وسیله نیروی مقاومت بسیج شکل گرفت، نیروی مقاومت بسیج تشکیلاتی است که در اختیار نیروهای انقلاب است و به وسیله مأموریت و شبکه‌سازی که در مناطق مختلف دارد، شاهد فعالیت سپاه و بسیج در سیل، کرونا و حتی جنگ نرم و مقابل با فتنه‌های مختلف هستیم.

قدرت سپاه، آمریکا را مجبور به عقب نشینی کرده است

فدا با تاکید بر نقش‌آفرینی اصفهانی‌ها افزود: در کنار نقش‌آفرینی سپاه، پاسداران و مردم اصفهان به واسطه خصوصیت ایثارگری و فدا کاری، نقش‌های کلیدی را در هسته مرکزی سپاه در سراسری کشور به عهده می‌گیرند، این خصوصیات بارز مردم اصفهان است که در دفاع از انقلاب ۲۳ هزار شهید را تقدیم کردند.

فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) استان اصفهان ادامه داد: امروز هم سپاه در کنار مردم در زمینه جسمانی، تجهیزات و دفاعی آمادگی دارد که در هرزمان و هر نقطه نظام جمهوری اسلامی مورد تهدید و تهاجم دشمن قرار بگیرد با آمادگی کامل و جانفشانی به کمک نظام و انقلاب بشتابد.

وی تصریح کرد: سپاه امروز از چنان صلابت و قدرتی در منطقه خلیج فارس، در هوا و درجبهه مقاومت برخوردار است که آمریکا را مجبور به عقب‌نشینی و شکست‌های پی در پی نموده، سپاه در کنار فعالیت نظامی در جبهه نرم به روشنگری، فعال‌سازی اقشار و پیشرفت علمی و بالابردن ظرفیت علمی توسط قرارگاه خاتم‌النبیا (ص) پرداخته و شرایط را فراهم کرده است، توسعه روز افزون کشور در سرلوحه کار قرار دارد، توان موشکی در کنار توان هسته‌ای و همچنین قدرت بازدارندگی را در کنار سایر ظرفیت‌ها به میدان آورده است.

کد خبر 656197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.