رؤسای دانشگاه‌ها موظف به اختصاص ۵ درصد از بودجه دانشگاه به مسائل فرهنگی شدند

سخنگوی وزارت علوم گفت: رؤسای دانشگاه‌ها موظف به اختصاص پنج درصد از بودجه دانشگاه به مسائل فرهنگی شدند.

به گزارش ایمنا، علی شمسی‌پور اظهار کرد: ما حدود ۱۲۰ دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی دولتی، ۳۰ پژوهشگاه و ۳۰ پارک علم و فناوری و به طور کلی تقریباً بیش از ۲۰۰ مرکز آموزش عالی داریم، واقعاً وضعیت حجاب در دانشگاه‌ها به این صورت است که در سطح کارکنان اصلاً مشکلی نداریم و در سطح دانشجویان وضعیت خوب است، ما اگر مسأله‌ای در این زمینه داشته باشیم در کمتر از ۲ یا ۳ درصد مؤسسات آموزش عالی ما است که این کلیپ‌هایی که منتشر می‌شود همان است که به عنوان کل آموزش عالی کشور نمایش داده می‌شود.

وی افزود: کار اصلی وزارت علوم و دستورالعمل اصلی برای این موارد دستورالعمل فرهنگ‌پایه و بر مبنای گفت‌وگو است و در برخی دانشگاه‌ها کمیته‌های هادی تشکیل شده است، بیش از ۵۰-۶۰ درصد موارد براساس آمار طبق گفت‌وگو حل شده است.

سخنگوی وزارت علوم ادامه داد: کار بزرگی که از پارسال در وزارت علوم آغاز شده تقویت بنیه فرهنگی دانشگاه‌ها از طریق بودجه‌ای است که تزریق می‌شود.

شمسی‌پور گفت: در سال ۱۴۰۰ و در ادامه آن در سال ۱۴۰۱ در هیأت امنای دانشگاه‌ها تصویب شد که سه درصد از بودجه دانشگاه‌ها صرف فرهنگ شود که در برخی دانشگاه‌ها انجام شد و در برخی دیگر خیر.

به گفته وی، رؤسای دانشگاه‌ها موظف شدند پنج درصد از بودجه دانشگاه را صرف فرهنگ کنند که بودجه زیادی است و مجلس هم قول داد بودجه‌ای را اضافه کند که از سوی سازمان برنامه و بودجه به ما تخصیص داده شود، در یکی دو سال آینده این پیشرفت فرهنگی در دانشگاه‌ها ملموس است.

منبع: فارس

کد خبر 663071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.