کاهش ۲.۶ درصدی ورودی پرونده به دیوان عدالت اداری در سال گذشته

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به برگزاری بیش از ۱۵۰ جلسه توسط ۱۸ کارگروه تخصصی متشکل از کارشناسان دیوان عدالت اداری، دولت و مجلس در سال گذشته، گفت: در نتیجه برگزاری این جلسات و اتخاذ راهکارها و تمهیدات مقتضی، ورودی پرونده به دیوان عدالت اداری در سال گذشته ۲.۶ درصد کاهش داشت.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام حکمت‌علی مظفری نیز در این جلسه ضمن اعلام آمادگی این دیوان برای کمک به دولت در راستای تحقق شعار سال «مهار تورم، رشد تولید» اظهار کرد: در سال گذشته بیش از دوهزار پرونده مرتبط با حوزه تولید در دیوان عدالت اداری مورد بررسی قرار گرفت و آرا آن‌ها صادر شد؛ در حال حاضر نیز ۳۵۳ پرونده این حوزه در معاونت اقتصادی و کار و تأمین اجتماعی دیوان عدالت اداری در حال رسیدگی است.

وی با اشاره به برگزاری بیش از ۱۵۰ جلسه توسط ۱۸ کارگروه تخصصی متشکل از کارشناسان دیوان عدالت اداری، دولت و مجلس در سال گذشته، افزود: در نتیجه برگزاری این جلسات و اتخاذ راهکارها و تمهیدات مقتضی، ورودی پرونده به دیوان عدالت اداری در سال گذشته ۲.۶ درصد کاهش داشت.

رئیس دیوان عدالت اداری در ادامه از افزایش میزان ابلاغ و مکاتبات الکترونیک دیوان عدالت اداری از ۸۴ درصد به ۹۱ درصد خبر داد و گفت: در حال حاضر هیچ‌گونه پرونده معوقه بالای یک سال در شعب دیوان عدالت اداری وجود ندارد.

امین‌حسین رحیمی، وزیر دادگستری در جلسه شورای عالی قوه قضائیه با اشاره به روند طی شده برای لایحه پیشنهادی قوه قضائیه در موضوع عفاف و حجاب اظهار کرد: لایحه دو فوریتی پیشنهادی قوه قضائیه با موضوع «حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب» پس از انجام تغییراتی از سوی دولت، روز چهارشنبه هفته گذشته به تصویب هیئت دولت رسید و روز گذشته، یکشنبه سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه به امضا رسید و ظرف روزهای آینده به مجلس ارسال خواهد شد.

حجت‌الاسلام علی عبداللهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه نیز در این جلسه از آغاز روند تجهیز دادگاه‌های استان خوزستان به سیستم پایش تصویری، ضبط و ثبت صوتی و تصویری کلیه فرآیندهای به وقوع پیوسته در جلسه دادگاه، خبر داد و اظهار کرد: این اقدام که بر اساس مبانی سند تحول قضائی در حال انجام و رو به گسترش است، شفاف‌سازی هرچه بیشتر عملکرد مراجع قضائی را در پی خواهد داشت.

کد خبر 662830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.