نقش روابط عمومی‌ها ویژه و راهبردی است/ ضرورت بالابودن سواد رسانه‌ای مسئولان و مدیران

استاندار اصفهان گفت: نقش روابط عمومی‌ها یک نقش و جایگاه راهبردی و ویژه است و این موضوع به مرور زمان با توجه و تمرکز بیشتر بر نقش این حوزه، مهم‌تر و سازنده‌تر شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا مرتضوی امروز _یکشنبه سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه_ در اجلاس بزرگ مدیران روابط‌عمومی اصفهان در تالار پیامبر اعظم (ص) دانشگاه اصفهان با تبریک دهه کرامت اظهار کرد: مدیران روابط‌عمومی طلایه‌داران و پرچم‌داران عرصه ارتباطات و اطلاع‌رسانی هستند.

به گفته وی، سرعت و ظرافت در عصر ارتباطات حرف اول را می‌زند، جایگاه و شأن حوزه روابط‌عمومی در این عصر با نگاه راهبردی دنبال می‌شود و اهمیت این موضوع مهم بر کسی پوشیده نیست.

استاندار اصفهان تصریح کرد: امروز بسیاری از تصمیم‌سازی‌ها در حوزه روابط‌عمومی باعث تغییر رویکرد و نگاه مدیران می‌شود. این مهم منبعث از تصمیم‌های روابط‌عمومی‌ها برون و درون سازمان‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: امروز باید اعتراف کنیم نقش روابط‌عمومی‌ها یک نقش راهبردی و ویژه است و این موضوع به مرور زمان با توجه و تمرکز بیشتر بر نقش این حوزه، مهم‌تر و سازنده‌تر شده است.

مرتضوی با اشاره به اینکه اگر تصمیم‌هایی که درون یک سازمان گرفته می‌شود پیوست رسانه‌ای نداشته باشد، نمی‌تواند همه ثمرات را به خوبی منتقل کند، ادامه داد: نگاهی که بر حوزه روابط‌عمومی حاکم است باید توأم با درایت، هنر، دقت و زمان‌شناسی باشد تا بتواند نقاط عطفی را در تاریخ و سازمان متبوعش ثبت و ضبط کند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره دیدار سال ۵۷ همافران ارتش با امام (ره)، اظهار کرد: ایشان در این رابطه به قاب هنرمندانه‌ای اشاره می‌کنند که نقطه عطفی در تاریخ ایجاد کرد و به یادگار ماند. این نشان می‌دهد رسانه می‌تواند نقشی درخشان داشته باشد و این کار با درایت و تدبیر مقدور است.

حرفه روابط عمومی کار انبیا است

استاندار اصفهان گفت: حرفه روابط‌عمومی کار انبیا است و اگر از این زاویه به مدیریت روابط‌عمومی نگاه شود باید گفت که روابط‌عمومی‌ها هدایتگر و تنظیم‌گر جامعه با سازمان مربوطه هستند. پیامبران نیز دنبال همین مباحث و ارتباط با خالق، طبیعت و دیگر عناصر بودند و پیام‌های الهی را به مردم می‌رساندند.

وی با اشاره به اینکه مدیران روابط‌عمومی باید اخلاق و منشی متفاوت از سایر کارکنان یک سازمان داشته باشند، ادامه داد: این عزیزان همچون سربازان گمنام برای تجلی دیگران تلاش می‌کنند اما کسی متوجه کارها و فعالیت‌هایشان نیست و دیده نمی‌شوند.

مرتضوی گفت: مدیران ارشد سازمان‌ها باید توجه داشته باشند که خدماتی را که ارائه می‌دهند، ثمره و محصولی است که باید توسط روابط‌عمومی به جامعه منعکس شود. این انعکاس در واقع نشانگر عملکرد خود روابط‌عمومی‌ها است.

روابط‌عمومی می‌تواند امید را در جامعه احیا کند

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سلطه جریان رسانه‌ای غرب در جهان امروز اظهار کرد: امروز نظام سلطه با استفاده از ابزار رسانه و ارتباطات، گردو را گوهر و گوهرهای ما را کلوخه معرفی می‌کند. از همین‌رو باید ضرورت جهاد تبیین را دریافت و آن را در سازمان‌ها معرفی و دنبال کرد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه همه ارکان یک مجموعه باید در کنار و هم‌افزا با روابط‌عمومی باشند، ادامه داد: روابط‌عمومی با اقدامات خود، شیرین‌کننده ذائقه افکار عمومی است و امید را در جامعه احیا می‌کند و اگر اخبار و دستاوردها را به خوبی منعکس کند، امید در جامعه زنده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان می‌کوشند هیچ خبر خوب و مثبتی در جامعه ما مخابره و منتشر نشود، تصریح کرد: بیش از ۳۹ هزار و ۷۰۰ نفر در آمریکا با گلوله کشته می‌شوند اما خبر و تصویر چندانی در رسانه‌ها از این وقایع بازنشر نمی‌شود. آنها با اعمال سانسور خبری شدید، تنها به دنبال تجلی دادن نقاط قوت و مخفی کردن نقاط تاریک هستند.

مرتضوی گفت: متأسفانه در کشور ما دشمنان کار خودشان را می‌کنند اما برخی در بین خودمان به این هیاهوهای رسانه‌ای دامن می‌زنند. طبق گفته کارشناسان یک خبر منفی، ۵۵ درصد ضریب انتقال مثبت در جامعه می‌گیرد. این خیلی بد است که حتی یک خبر خوب، خبر بد باشد. برخی به دنبال خبر بد هستند و حتی اگر خبر بدی نباشد، می‌روند تا خبر بدی را خلق کنند تا ما همچنان روی آنتن باشیم.

تصویب ۵۷ مصوبه در سال ۱۴۰۱

وی خاطرنشان کرد: امروز همه باید هماهنگی میان مدیران ارشد، مدیران روابط‌عمومی و پیوست رسانه‌ای قبل از شروع تا پایان، و حتی بعد از گرفتن بازخوردها داشته باشیم و به مردم گزارش دهند. در این بخش بسیار آسیب‌پذیر هستیم و نیاز به کار و تلاش بیشتری داریم.

استاندار اصفهان با تاکید بر ضرورت بالا بودن سواد رسانه‌ای مسئولان و مدیران و تعریف جایگاهی بهتر برای روابط‌عمومی‌ها، اظهار کرد: باید برای اقدامات عملیاتی این دوره خاص در دل جنگ رسانه‌ای دشمن آماده باشیم و همه ابزار لازم در این نبرد رسانه‌ای را فراهم کنیم تا دشمن نتواند جلاد را مظلوم و مظلوم را جلاد معرفی کند.

وی با اشاره به برگزاری ۱۰ جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان اصفهان در سال گذشته افزود: ۵۷ مصوبه در سال ۱۴۰۱ در این شورا به تصویب رسید.

به گفته مرتضوی، یکی از پیگیری‌ها و مصوبات خوب شورای اطلاع‌رسانی استان ارزیابی حوزه ارتباطات و روابط‌عمومی سازمان‌ها در جشنواره سالانه شهید رجایی بود که محقق شد.

وی با بیان اینکه امسال انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه برگزار خواهد شد، اظهار کرد: انتخابات‌ها از نقاط عطف تاریخ انقلاب هستند که همه باید برای برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر آن بکوشیم و تلاش کنیم.

مرتضوی با اشاره به انتشار ویدئویی از وضعیت حجاب در یکی از مراکز تجاری اصفهان در رسانه ملی، گفت: هر چند این اقدام درست نبود و مجموعه صدا و سیما قابل احترام و پرتلاش است و حتی معذرت خواهی توسط مدیر این سازمان انجام شد، اما آیا پس از انتشار این ویدئو، کسی متوجه تماس و معذرت خواهی مدیر این سازمان هم شد؟

وی افزود: با پخش این فیلم، این تصور ایجاد شد که مدیران استان اصفهان بی توجه هستند. همین نشان می‌دهد در عرصه جهاد تببین کار بیشتری باید انجام شود.

کد خبر 662570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.