ضرورت تعامل روابط‌عمومی با رسانه‌ها / مردم باید بدانند در هر مجموعه چه خبر است

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان با بیان اینکه رسانه باید به سهولت با روابط‌عمومی‌ها ارتباط بگیرد، گفت: روابط‌عمومی باید اجازه لازم را برای بیان و نشر محتوا و دستاوردها و اخبار سازمان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا محمدرضا جانثاری امروز _یکشنبه سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه_ در اجلاس بزرگ مدیران روابط‌عمومی استان اصفهان اظهار کرد: روابط‌عمومی حلقه رابط بین مردم و نهادهای دولتی و حاکمیتی است، زیرا این حلقه بیان‌کننده مواضع، فعالیت‌ها و برنامه‌های سازمان و دستگاه مربوطه است و باید از ابزار کار و بستر مناسب برخوردار باشد.

وی با طرح این سوال که آیا ابزار و بستر مناسب روابط‌عمومی را خوب به‌کارگیری کرده‌ایم افزود: به نظر می‌رسد آن قدری که باید خوب از این امکان و بستر استفاده نکرده‌ایم.

معاون استاندار اصفهان ادامه داد: باید توجه داشت که امروزه محتوا و مطالب زیادی در اختیار روابط عمومی‌ها قرار می‌گیرد و کار در این فضا در بستر و حوزه رسانه است، در همین راستا باید بتوانیم ارتباط رسانه با روابط عمومی را برقرار کنیم همچنین در این راستا لازم است روابط عمومی‌ها نیز آزادی عمل داشته باشند.

وی افزود: هدف از برپایی این گردهمایی بزرگ برقراری همین رابطه مستمر و جا انداختن این مهم برای مدیران سازمان‌ها است. باید برای رسانه و روابط‌عمومی تعریف و هدف مشخص داشته باشیم و ارتباطات این بخش‌ها به سهولت انجام شود.

معاون سیاسی استاندار اصفهان با بیان اینکه رسانه باید به سهولت با روابط‌عمومی‌ها ارتباط بگیرد، تصریح کرد: روابط‌عمومی نیز باید اجازه لازم را برای بیان و نشر محتوا و دستاوردها و اخبار سازمان داشته باشد، در این راستا قرار نیست برای بیان یا نشر هر مطلب و موضوع روابط‌عمومی هر بار به مدیر دستگاه مراجعه کند و جلسه بگذارد.

جانثاری خاطرنشان کرد: شورای اطلاع‌رسانی استان اصفهان مجدانه پای این مهم ایستاده است تا با جمع‌بندی و هدف‌گذاری درست، اطلاع درست در اختیار افکار عمومی قرار گیرد. مردم باید بدانند در هر مجموعه چه خبر است و این حق مدنی و شهروندی مردم است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ضعیف بودن ارتباط روابط عمومی‌ها با رسانه پذیرفته نیست، ادامه داد: بخشی از مهم به دلیل اینکه دست روابط عمومی‌ها بسته است شدنی نیست و به همین دلیل نمی‌تواند تکالیف خود را انجام دهد.

معاون سیاسی استاندار اصفهان گفت: امروز گاهی قضاوت‌های غلطی را شاهد هستیم که ۸۰ درصد با واقعیت تفاوت و تناقض دارد؛ چرا که اطلاع رسانی درست و دقیقی انجام نشده و این قضاوت‌های اشتباه را رقم زده است.

جانثاری با اشاره به اقدامات خوب در حوزه حجاب و عفاف استان اصفهان تصریح کرد: امروز همه پای کار حجاب هستند و کارهای خوبی انجام داده‌اند. فضای ادارات استان مناسب و مبرای از این مسائل است.

وی تاکید کرد: مدیران و کارشناسان روابط عمومی باید تلاش کنند تا خدمات کارکنان دستگاه متبوع خودشان دیده شده و خدماتی که به مردم ارائه می‌شود، بازخورد مناسبی داشته باشد. فعالان عرصه روابط عمومی با حداقل حقوق و امکانات باید از کیان انقلاب، نظام، دولت و سازمان محل کار خود دفاع کند و رسانه‌ها را برای انتقال فعالیت‌ها و دستاوردها به خدمت بگیرد.

کد خبر 662484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.