متداول‌ترین اشتباهات رانندگان سال‌خورده در تصادفات چیست؟

رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: متداول‌ترین اشتباهات رانندگان سال‌خورده به علت محدودیت‌های فیزیکی آنها است.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: رانندگان سال‌خورده به طور معمول خوش‌رفتار، مؤدب و صبور هستند و با تجربه و دقت بیشتری رانندگی می‌کنند، اما برخی از محدودیت‌های آنها مانند ضعف بینایی و شنوایی، حرکات کندتر و نداشتن عکس‌العمل به موقع و سریع، احتمال وقوع حادثه را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه رانندگان سال‌خورده از نظر تصادفات مرگبار پس از رانندگان کم‌سن و کم‌تجربه در رتبه دوم قرار دارند، افزود: متداول‌ترین اشتباهات رانندگان سال‌خورده در نتیجه محدودیت‌های فیزیکی آنها است و بیشتر تصادفات مربوط به آنها هنگام تغییر لاین، پیچیدن وسیع با شعاع زیاد و نداشتن توجه و دقت کافی هنگام حرکت به صورت دنده عقب است.

رئیس پلیس راه استان اصفهان ادامه داد: سایر کاربران راه هنگامی که راننده سال‌خورده را مشغول رانندگی دیدند، متوجه باشند که ممکن است او به خوبی نتواند آنها را ببیند یا به اطراف نگاه کند؛ بنابراین تا حد امکان فاصله ایمن را با او حفظ کنند.

وی خاطرنشان کرد: خوش رفتاری و مؤدب بودن افراد حین رانندگی و استفاده از اصول رانندگی تدافعی منجر می‌شود که این قشر از رانندگان به صورت مستقل، ایمن و دور از حادثه رانندگی کنند.

کد خبر 662391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.