قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران نباید نیمه‌کاره رها شود؛ حتما پیگیر اجرا خواهم شد

وزیر کشور با بیان اینکه پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان، قم، تهران ظرفیت‌های فناورانه بسیاری دارد، گفت: این پروژه باید به انجام برسد و نباید اجازه دهیم نیمه کاره رها شود زیرا با نگاه بلندمدت، کشور ما به حمل و نقل سریع نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد وحیدی امروز _جمعه بیست‌ونهم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه فرمانداران، شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای بزرگ استان اصفهان، اظهار کرد: فعالیت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید از منظر رضایتمندی مردم مورد ارزیابی قرار گیرد. هرچقدر بتوانیم شهرها را بهتر و مناسب‌تر برای شهروندان آماده کنیم در کار خود موفق‌تر خواهیم بود.

وی افزود: شهر از لحاظ کالبد، مبلمان و مسائل زیباشناختی و فراهم‌شدن زمینه نشاط و فعالیت مردم، اهمیت بسیاری دارد که در این راستا تلاش شهرداران و دهیاران را بیش از پیش می‌طلبد اگر مردم از خدمات رضایت داشته باشند بسیاری از مسائل و مشکلات رفع می‌شود.

وزیر کشور با بیان اینکه در شهرها معمولاً با پدیده حاشیه نشینی مواجه هستیم که باید، مهار، مدیریت، اصلاح و رفع شود، گفت: نباید چشم خود را بر این پدیده ببندیم، باید جلوی رشد حاشیه نشینی را بگیریم که در این راستا انگیزه روستاییان برای زندگی در روستاها بیشتر شود تا از مهاجرت به شهر جلوگیری شود.

وحیدی اضافه کرد: برای حاشیه‌نشینی حتماً باید طرح داشته باشیم، بسیاری از مسائل اجتماعی در همین مناطق حاشیه نشین ایجاد می‌شود، از شهرداران انتظار داریم برای رفع این مسئله برنامه داشته باشند.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها در ایجاد اعتماد به سلامت اداری نقش ویژه‌ای دارند، ادامه داد: مردم باید احساس کنند در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، منابع شفاف و روشن هزینه می‌شود. بنابراین شهرداری‌ها باید منابع و هزینه‌های خود را به صورت شفاف به اطلاع مردم برسانند.

وزیر کشور گفت: شفاف‌سازی درآمدها و هزینه‌ها راهکار ایجاد اعتماد است، شهرداران باید گلوگاه‌های فساد را شناسایی کرده و از آن جلوگیری کنند.

وحیدی اضافه کرد: خدمات شهرداری‌ها از جمله صدور پروانه ساختمانی باید سریع‌تر انجام شود. همه باید به مرکز خدمات یکپارچه دولت بپیوندند تا تمامی درخواست‌ها از طریق این مرکز ارسال و رسیدگی شود البته صدور مجوزها در این سامانه نیز به شفافیت کمک می‌کند.

وی ادامه داد: در اماکن عمومی که در اختیار شهرداری‌هاست، مسائل اخلاقی و عفاف و حجاب حتماً باید رعایت شود. شرط ارائه خدمات رعایت حجاب است البته کسی را از خدمات محروم نمی‌کنیم اما این موضوع منوط به رعایت چارچوب‌های قانونی است.

وزیر کشور گفت: لازم است شهرداری‌ها به صنایع دستی توجه بیشتری داشته باشند و مکان‌هایی را برای ارائه این محصولات در نظر بگیرند. این اقدامات چهره شهر را فعال و با نشاط خواهد کرد.

وحیدی اضافه کرد: انتظار می‌رود شهرداران و دهیاران روابط نزدیکی با مردم داشته باشند. این خواسته مقام معظم رهبری و ریاست جمهور است. امسال انتخابات برگزار می‌شود و مردم باید با احساسات مثبت و به شکل حداکثری در انتخابات شرکت کنند که یکی از شروط آن ارتباط خوب شهرداران با مردم است.

وی ادامه داد: مدیران شهری باید در ایجاد فرهنگ تفکیک پسماند از مبدا کوشا باشند تا بتوان به نحو بهتری مدیریت پسماند را انجام داد.

وزیر کشور همچنین درخصوص قطار سریع‌السیر اصفهان، قم، تهران گفت: این پروژه ظرفیت‌های فناورانه بسیاری دارد و باید زودتر به سرانجام برسد نباید اجازه بدهیم این پروژه نیمه کاره رها شود زیرا با نگاه بلندمدت، کشور ما به حمل و نقل سریع نیاز دارد.

وحیدی تاکید کرد: باید فناوری این پروژه را بومی کنیم، شرکت‌های خصوصی فعال در این زمینه می‌توانند این کار را انجام دهند، بنابراین حتماً در تهران پیگیر اجرای آن خواهم شد.

کد خبر 662202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.