تأکید استاندار اصفهان بر نگاه سیاسی و اجتماعی به حج

استاندار اصفهان با تأکید بر نگاه سیاسی و اجتماعی به حج، گفت: حج باید در بعد سیاسی نگاه وحدت جهان اسلام و مقابله با ظالمین و کفار و در بعد اجتماعی نگاه حمایت از ملل مستضعف دنیا را در ما زنده کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی عصر امروز _سه‌شنبه بیست‌وششم اردیبهشت‌ماه_ در همایش زائران بیت‌الله الحرام، اظهار کرد: همه ما اذعان داریم که حج بزرگترین همایش اسلامی است که نمایندگان و زائران زیادی را از بیش از ۱۰۰ کشور دنیا در سرزمین وحی دور هم جمع می‌کند و زائران خانه خدا با دل کندن از همه تعلقات و وابستگی‌های دنیوی و مادی سعی می‌کنند با حضور در میعادگاه مسلمین و شرکت در باشکوه‌ترین محفل دیدار خالق و مخلوق، یکی از جلوه‌های روابط بین عبد و معبود را رقم بزنند.

وی افزود: اهمیت این سفر در این است که همه این زائران به عشق لقای الهی و در جهت ثبت ارادت و بندگی خود و تبعیت از دستورات الهی و با هدف پالایش روح و حرکت در مسیر معنوی حج به این فریضه ورود می‌کنند.

استاندار اصفهان اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم که شناخت بیشتر اسرار حج و حکمت، فلسفه، اعمال و مناسکی که برای این آئین الهی تعریف شده، قطعاً اشتیاق بیشتر و استفاده بهتر را برای حجاج رقم می‌زند.

مرتضوی با بیان اینکه باید به رهنمودهای امامین انقلاب درباره حج توجه و تأمل داشت، خاطرنشان کرد: پیام‌های مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته، نگاه‌های جدیدی را به حج در عصر ما ایجاد کرده و کم‌کم نگاه‌های دنیا را به سمت و سوی جلوه‌های این فریضه الهی جلب کرده است.

وی تصریح کرد: آن چیزی که در کنار سایر برنامه‌ریزی‌هایی که برای بهره‌مندی‌های معنوی و استفاده دقیق‌تر و مناسب‌تر در کنار انجام وظایف و فرایض فراهم می‌کند، نگاه سیاسی و اجتماعی به حج است.

استاندار اصفهان تأکید کرد: حج باید در بعد سیاسی نگاه وحدت جهان اسلام و مقابله با ظالمین و کفار و در بعد اجتماعی نگاه حمایت از ملل مستضعف دنیا را در ما زنده کند و این نگاه دغدغه‌مند و مسئولانه باید در همه ما وجود داشته باشد.

کد خبر 661640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.