افزایش قراردادهای خواهرخواندگی اصفهان/ تداوم میزبانی از رویدادهای ملی

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان گفت: میزبانی شهر اصفهان از رویدادهای ملی و فرا ملی تداوم دارد، به‌طوری که روزهای پنج شنبه و جمعه هفته جاری شاهد گردهمایی رؤسای کمیسیون‌های معماری و شهرسازی شوراهای اسلامی کلانشهرها و معاونان شهرسازی شهرداری‌ها خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعلی معرک‌نژاد در برنامه «صدای شهر» اظهار کرد: بیست‌وهفتم اردیبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومی است، از این رو به همه افرادی که در عرصه رسانه و روابط عمومی تلاش می‌کنند به‌ویژه مسئولان ارتباطات که در مناطق پانزده‌گانه، سازمان‌ها و معاونت‌های شهرداری اصفهان در راستای تبیین و تشریح اقدامات و کارکردهای مدیریت شهری گام بر می‌دارند، تبریک می‌گوئیم.

وی با بیان اینکه شهر اصفهان در حوزه دیپلماسی شهری و عرصه ارتباطات بین‌المللی این دوره مدیریت شهری، به‌ویژه از سال ۱۴۰۲ اقدامات گسترده‌ای را آغاز کرده است، افزود: در این راستا برنامه‌ریزی‌های متنوعی برای میزبانی و بررسی موضوعات کلان بین المللی انجام شده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان افزود: بر این اساس برگزاری نشست رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی شوراهای اسلامی کلان شهرها، برگزاری رویداد ملی فناورانه حمل‌ونقل و دانش بنیان‌ها با حضور کلانشهرها و مشارکت مسئولان ملی همچون معاونت علمی ریاست جمهوری از جمله اتفاقات بزرگی بوده که طی یک‌ماه اخیر انجام شده است.

وی ادامه داد: برگزاری و میزبانی شهر اصفهان از رویدادهای ملی و فرا ملی تداوم دارد به‌طوری که پنج شنبه و جمعه هفته جاری شاهد برگزاری گردهمایی رؤسای کمیسیون‌های معماری و شهرسازی شوراهای اسلامی کلانشهرها و معاونان شهرسازی شهرداری‌ها با حضور وزیر کشور و وزیر مسکن، راه و شهرسازی در راستای همفکری در موضوعات مرتبط با بافت‌های تاریخی و فرسوده شهر خواهیم بود.

معرک‌نژاد گفت: امیدواریم ماحصل این رویدادها و اتفاقات منتج به حل‌وفصل مشکلات کشور در زمینه شهرها و معضلات کلانشهر اصفهان در عرصه بافت تاریخی و فرسوده شود.

وی خاطرنشان کرد: نکته بعدی بحث عقد خواهرخواندگی کلانشهر اصفهان با دیگر شهرهای جهان است که بر اساس تلاش ادوار مختلف مدیریت شهری در بعد کمی و کیفی عرصه بین‌المللی تا به امروز منجر به عقد خواهرخواندگی با ۱۵ کلانشهر جهان شده است که البته به نظر می‌رسد از این ظرفیت بین المللی به خوبی استفاده نکرده‌ایم یا اگر استفاده شده، شهروندان از آن بی‌اطلاع هستند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان اظهار کرد: شاید شهروندان اطلاع نداشته که فرایند احداث مترو و قطعات دستگاه حفاری تی بی ام را در سایه قرارداد خواهرخواندگی با یکی از شهرها پیش رفته یا در زمینه توسعه بعضی از محوطه‌های تفریحی شهر اصفهان نیز همکاری دیگر شهر خواهر خوانده اصفهان مؤثر بوده است.

وی اضافه کرد: درصدد هستیم آورده قرارداد خواهرخواندگی‌ها را برای شهر اصفهان بیشتر کنیم، در این راستا دیدارهای بین‌المللی و رویدادهای ملی مختلفی داشته‌ایم، آنچه که مسلم است اصفهان یک شهر تاریخی با رویکرد صنایع دستی است که حضور گردشگران می‌تواند باعث رونق اقتصادی شهر و شهروندان شود.

معرک نژاد خاطرنشان کرد: امسال سی و چهارمین سالگرد انعقاد نخستین قرار داد خواهرخواندگی اصفهان با شهر شیان چین را در اردیبهشت ماه شاهدیم که به این مناسبت یک رویدادی را پایان اردیبهشت ماه برگزار می‌کنیم و امیدواریم ماحصل ورود گردشگران خارجی باعث توسعه و رونق اقتصادی شهر اصفهان شود.

وی عنوان کرد: سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه با برگزاری رویدادی سعی داریم ابعاد مختلف قراردادهای خواهرخواندگی شهر اصفهان را برای مردم تبیین و تعریف کنیم و در قاب رسانه انعکاس دهیم.

کد خبر 661562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.