شهرداری اصفهان در اجرای طرح «سلام همسایه» نقش تسهیل‌گری دارد

شهردار اصفهان با اشاره به اجرای طرح «سلام همسایه» گفت: شهرداری یک تسهیل‌گر برای مساجدی است که علاقه به اجرای طرح «سلام همسایه» و تحقق مشارکت حداکثری اهالی محله را دارند و این تسهیل‌گری فقط منوط به مباحث مالی نیست و می‌تواند امور فرهنگی را نیز شامل شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز_ دوشنبه بیست‌وپنجم اردیبهشت‌ماه_ در نخستین نشست هم‌اندیشی و آغاز فرایند اجرایی طرح «سلام همسایه» در ابتدا با بیان خاطره‌ای از برکات حضور خود در مسجد محله اظهار کرد: برکت طرح «سلام همسایه» این است که افراد مؤثر یک محله باید خود برای دعوت‌خواهی دیگر اهالی برای دعوت به مسجد، به میدان بیایند و افراد را با محوریت مسجد دور هم جمع کنند.

وی با بیان اینکه امروز به شدت به کنار همدیگر بودن، همدلی و همراهی با یکدیگر نیازمندیم، افزود: مهمترین نقطه اشتراک ما مسجد است، هیچ کجا مثل مسجد نمی‌تواند مؤمنان را کنار یکدیگر برای حل مسائل کشور به دور هم جمع کند، در این راستا باید همچون گذشته تلاش کنیم مساجد پر رونقی داشته باشیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در نظر داریم با ورود به مساجد طراز انقلاب به حال خوب برسیم، گفت: قطع به یقین محوریت همه امور در مساجد، اقامه نماز جماعت است، اما باید مجموعه اقدامات جذاب و متنوعی را طراحی کنیم که میل آمدن به مسجد برای همه اقشار جامعه با همه سنین فراهم آید.

وی افزود: این جذابیت می‌تواند متناسب با اقتضائات باشد، بعضی اوقات راه‌اندازی کتابخانه، وسایل بازی یا برگزاری مراسم‌های مختلف می‌تواند افراد را جذب مسجد کند.

قاسم‌زاده تاکید کرد: هدف از اجرای طرح «سلام همسایه» این است که ارتباط مردم در دل محلات و یک نقطه متمرکز به اسم مسجد بیشتر شود، مسجد جایی است که مردم می‌توانند به عبادت بپردازند و از حال یکدیگر باخبر شوند.

وی با بیان اینکه سبک زندگی امروزه و محصول دنیای تکنولوژی ایجاد فاصله میان افراد است، گفت: در دل محله بهترین نقطه تلاقی، مسجد است که مکانی برای ملاقات با خدا و خلق خدا است.

قاسم زاده اضافه کرد: شهرداری در این عرصه یک تسهیل‌گر برای مساجدی است که علاقه به اجرای طرح «سلام همسایه» و تحقق مشارکت حداکثری اهالی محله را دارند و این تسهیل‌گری فقط منوط به مباحث مالی نیست و می‌تواند امور فرهنگی را نیز شامل شود.

کد خبر 661494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.