طرح هادی ظرفیتی برای ایجاد توسعه و عمران روستایی است

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: طرح هادی ظرفیتی برای ایجاد توسعه و عمران روستایی است و از بنیاد مسکن انتظار می‌رود طرح هادی برخی روستاها که هنوز تصویب نشده است را پیگیری کند تا مردم در رفاه باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _دوشنبه بیست‌وپنجم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه بررسی مدارس عشایری شهرستان لردگان اظهار کرد: در راستای تحقق طرح فرزندآوری و رشد جمعیت در شهرستان لردگان با توجه به کمبود فضاهای آموزشی در این شهرستان خاصه بخش رودشت و شهر سردشت و مدارس عشایری که مشکلات عدیده‌ای دارند از مسئولان استان و خیران تقاضا داریم نهایت همکاری را در ساخت و ساز مدارس انجام دهند.

وی افزود: لازم است از نزدیک مدارس کانکسی، سنگی و قدیمی منطقه عشایری بازدید شود.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: طرح هادی ظرفیتی برای ایجاد توسعه و عمران روستایی است و از بنیاد مسکن انتظار می‌رود طرح هادی برخی روستاها که هنوز تصویب نشده است را پیگیری کند تا مردم در رفاه باشند.

منصور کریم‌زاده، فرماندار شهرستان لردگان نیز در این جلسه گفت: امروز با حضور مسئولانی که مسئولیت مدارس را بر عهده دارند، به منظور بررسی مشکلات مدارس عشایری شهرستان لردگان جلسه‌ای داشتیم و از نزدیک بازدید میدانی از مدارس عشایری داشتیم.

وی افزود: از آنجایی که ۸۵ درصد مدارس عشایری در شهرستان لردگان وجود دارد و دولتمردان گفتند که دیگر نباید دانش‌آموزان در مدارس کانکسی درس بخوانند در این بررسی‌ها قول دادند زمین مناسب توسط اداره آموزش و پرورش عشایری استان در مدارس کانکسی و مدارس سنگی تخریبی در اختیار نوسازی استان چهارمحال‌وبختیاری قرار دهند و با همکاری مجمع خیرین استان نسبت به ساخت مدرسه اقدام کنند و رضایت مردم و دانش‌آموزان این منطقه را فراهم آورند.

سلمان کارگر، مدیرکل نوسازی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: امروز در شهرستان لردگان از مدارس عشایری این منطقه بازدید میدانی داشتیم با توجه به اینکه بعضی از مدارس نیاز به بازسازی دارند و بعضی هم نیاز به احداث دارند مقرر شد زمینی مناسب از طریق اداره آموزش‌وپرورش عشایری در اختیار ما قرار دهند ما هم در اسرع وقت نسبت به تکمیل اقدام می‌کنیم و در خدمت عشایر خوب استان هستیم.

وی تصریح کرد: دانش آموزان که در مدارس کانکسی درس می‌خوانند از مشکلات خود گفتند که در زمستان با هوای سرد و در فصل گرما با گرمای طاقت‌فرسا در این کانکس‌ها درس می‌خوانند و از مسئولان درخواست داریم ما را از این کانکس‌ها نجات دهند.

به گزارش ایمنا، با حضور فرماندار شهرستان لردگان، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان، رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری، رئیس آموزش و پرورش عشایری استان و جمعی دیگر از کارشناسان و اعضای شورای اسلامی استان مشکلات مدارس آموزش و پرورش عشایری در لردگان در جلسه‌ای بررسی شد، سپس با حضور میدانی در مدارس عشایری و کانکسی و سنگی و قدیمی منطقه عشایری لردگان مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 661404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.