جاده دسترسی سین به دستگرد احداث می‌شود/جانمایی شهرک شیرینی‌پزی

شهردار سین احداث جاده دسترسی به دستگرد را دغدغه مردم این شهر دانست و گفت: این جاده سین را به دستگرد و در ادامه به مرکز استان متصل می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود قنبری امروز یکشنبه_ بیست‌وچهارم اردیبهشت‌ماه_ در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: سین شهر مهربانی‌ها و خطه ای است که گردشگران مذهبی علاقه‌مند به سفر به این شهر هستند.

وی افزود: شماری از آثار و بناهای تاریخی این شهر از جمله منار معروف و مسجد امام حسین عسگری (ع) قدمتی یک هزار ساله دارند و حمام صفوی این شهرداری در طرح مردمت بوده و در حال بازسازی و بدنه‌سازی است.

شهردار سین با اشاره به وجود برج‌های کبوتر متعدد در این شهر، خاطرنشان کرد: برنامه بازسازی این برج‌ها در دستور کار است، هرچند شماری از مالکان این برج‌ها تمکین نمی‌کنند و با شهرداری همکاری ندارند، اما در بودجه سال جاری مرمت و بازسازی برج‌های کبوتر دیده شده است.

قنبری ادامه داد: امروز فعالیت ۱۸۰ کارگاه شیرینی‌پزی، شهر سین را به مرکز تولید شیرینی تبدیل کرده و شهرداری با هدف ساماندهی مشاغل این بخش به دنبال افتتاح شهر شیرینی در این خطه است، زمین این شهر تخصصی جانمایی شده است تا در آینده شاهد افتتاح آن باشیم.

جشنواره خربزه سین ثبت ملی شده است 

وی تصریح کرد: حسن اجرای راه‌اندازی شهرک شیرینی‌پزی همکاری و همراهی همه جانبه مردم بدون دخالت نهادهای دولتی است، دو فاز برای این مجموعه ۲۱ هکتاری تعریف شده است و در چند سال اخیر به دنبال اقدام برای تغییر کاربری زمین مجموعه هستیم.

شهردار سین اضافه کرد: جشنواره خربزه سین ثبت ملی شده و نژاد اسب سین نیز با نام شاهزاده در کشور معروف است و امسال جشنواره اسب ایرانی در شهر سین برخوار برگزار خواهد شد.

قنبری احداث جاده دسترسی سین به دستگرد را دغدغه مردم این شهر دانست و اضافه کرد: این جاده سین را به دستگرد و در ادامه به مرکز استان متصل می‌کند، اما بخشی از آن، خارج از حریم محدوده شهرداری است.

وی ادامه داد: امروز با همکاری نماینده مجلس و اعضای شورای اسلامی شهر ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای آزادسازی مسیر در نظر گرفته و تحویل اداره راه و شهرسازی شده است.

شهردار سین گفت: احداث جاده معروف حرم تا حرم امامزاده کمال‌شهر سین را به امامزاده نرمی دولت‌آباد و دو شهرستان دولت‌آباد و شاهین‌شهر را به هم متصل می‌شود.

قنبری با بیان اینکه بودجه سال گذشته شهرداری سین را هشت میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان است، گفت: ۶۰ درصد این اعتبار عمرانی و مابقی جاری است و تفریغ بودجه سال گذشته شهرداری سین ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده که محقق شده است.

حمام تاریخی شهر را احیا می‌کنیم

شهردار سین سیاست‌محوری این مجموعه را کسب درآمد پایدار دانست و اظهار کرد: دفع آب‌های سطحی از جمله معضلات این شهر است که در یک سال اخیر دو بار اتفاق افتاده است و گروهی از مشاوران برای مطالعه روی این معضل در حال کار هستند.

قنبری خاطرنشان کرد: طی این مدت، یک هزار و ۸۰۰ تن روکش آسفالت در بلوار حضرت امام (ره)، ۶۵۰ تن آسفالت در خیابان‌های سعدی، منتظری و معلم و ۲۰۰ تن آسفالت برای لکه گیری معابر صرف شده است.

وی تاکید کرد: در تلاش هستیم حمام تاریخی این شهر را با همان کاربری حمام عمومی احیا کنیم، هرچند شهرداری تمایل دارد این مجموعه به موزه تبدیل شود.

شهردار سین وسعت شهر را ۱۸۷ هکتار دانست و گفت: ۳۰ درصد این بافت قدیمی، فرسوده یا تاریخی است و احداث پارک جدید در دستور کار است که در مرحله طراحی اولیه قرار دارد.

قنبری با اشاره به مشکلات تأمین مسکن ملی، افزود: در این شهر و حومه آن هیچ زمین دولتی وجود ندارد و همه زمین‌ها مالکیت شخصی دارد.

وی سرانه فضای سبز برای هر شهروند را دو مترمربع دانست و اظهار کرد: ۱۴ هزار مترمربع فضای سبز در این شهرستان وجود دارد.

به گزارش ایمنا، خبرنگاران پس از حضور در نشست خبری از بافت تاریخی و مذهبی شهر سین از توابع شهرستان برخوار، در ۱۵ کیلومتری شمال اصفهان دیدن کردند.

کد خبر 661237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.