نظرسنجی از شهروندان درباره ۲۷۰ مضمون اصلی برنامه ۱۴۰۵ اصفهان

رئیس کمیسیون سلامت، خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان از راه‌اندازی سامانه‌ای برای دریافت نظر شهروندان درباره ۲۷۰ مضمون اصلی بازنگری برنامه ۱۴۰۵ خبر داد و گفت: این مضامین در سامانه ثنا (نظرسنجی) به‌زودی در پرتال شهرداری قرار خواهد گرفت تا مردم بتوانند درباره اهمیت این راهکارها نظر دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید امیر سامع امروز _یکشنبه بیست‌وچهارم اردیبهشت‌ماه_ در نطق پیش از دستور هشتادوششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: بازنگری برنامه اصفهان ۱۴۰۵ آغاز شده است و با بررسی ۲۰ سند بالادستی از جمله سند برنامه و بودجه کشور، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و اسناد بالادستی استان و منشور شورای اسلامی شهر در حال انجام است.

وی با بیان اینکه بازنگری برنامه ۱۴۰۵ طبق مضامین ارزشی که مدنظر این دوره مدیریت شهری است، ضروری بود، افزود: این برنامه پنج ساله نتیجه زحمات دوستان و برنامه‌ای کیفی است اما در بعضی از قسمت‌ها در حوزه اهداف و راهبردها نیاز به بازنگری دارد.

رئیس کمیسیون سلامت، خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: جلسات زیادی در این باره برگزار شده و حوزه برنامه‌ریزی، معاونت‌های شهرداری و کمیسیون‌های شورا، این موضوع را دنبال کرده‌اند، همچنین از مردم نظرسنجی شده و آن‌ها انتظارات خود را از شهر و ضعف‌های اصلی موجود در شهر بیان کردند، از سویی حدود ۳۰۰ مصاحبه نخبگانی نیز از مدیران قبلی، متفکران، اساتید دانشگاه، مردم و هنرمندان در حوزه‌های مختلف شهر و استان انجام شد.

وی ادامه داد: در این راستا چند ده هزار گزاره و نظرات ۱۰ سال اخیر مردم در ۱۳۷ استخراج شد و در یک نظام سلسله مراتبی این مسائل و راهکارها مورد بررسی قرار گرفت.

سامع اظهار کرد: برای انجام این اقدامات ۶۲۰۰ نفر ساعت کارگروه برگزار و ریز اولویت‌بندی‌ها انجام شده است؛ در این راستا مسائلی که بیشترین تکرار، اهمیت و اثربخشی را داشت، استخراج شد که در نهایت ۲۷۰ مضمون اصلی به دست آمد.

وی افزود: این مضامین در سامانه ثنا (نظرسنجی) به زودی در پرتال شهرداری قرار می‌گیرد تا مردم بتوانند درباره اهمیت و اولویت این راهکارهای اصلی که طی نظام فرایندی استخراج شده نظر بدهند.

طرح‌ها باید زود تصویب و اجرایی شود

رئیس کمیسیون سلامت، خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در نظام ارزشی بازنگری برنامه ۱۴۰۵ نیز روالی مشابه انجام شد، گفت: با بررسی‌های صورت گرفته و اولویت‌بندی‌ها، ۳۰۰ گزاره استخراج شد که از این میان، به ۴۰ و ۲۰ و در نهایت به هفت موضوع اصلی رسیدیم که شامل کرامت انسانی، شفافیت و فساد ستیزی، امانت داری، پاسداری هویت تاریخی و دینی، نیک نامی، عدالت‌محوری و مسئولیت‌پذیری و تلاش جهادی است.

وی گفت: این هفت گزاره اصلی باید در تمام مراحل بازنگری برنامه در اولویت‌بندی راهکارها، راهبردها و اهداف موردنظر شهرداری و همچنین در همه اقداماتی که خدمت‌گذاران در مدیریت شهری انجام می‌دهند، مدنظر باشد.

سامع اضافه کرد: این موضوع در کمیسیون‌ها رصد و پیگیری می‌شود و نتیجه اولویت‌بندی مضامین اصلی و راهکارها به‌زودی در کمیسیون تلفیق بررسی خواهد شد تا تأیید و تصویب بازنگری برنامه ۱۴۰۵ انجام شود.

وی در ادامه نطق خود با اشاره به اجرایی نشدن بعضی از پروژه‌های شاخص شهری اظهار کرد: در نیمه دوم سال گذشته به خصوص ماه‌های پایانی سال تاکید داشتیم که طراحی و تمهیدات لازم پروژه‌های شاخص شهری انجام شود، اما با گذشت دو ماه از سال در بعضی پروژه‌های شهر هنوز مراحل تشریفات قانونی برای انتخاب مشاور یا پیمانکار انجام نشده است.

رئیس کمیسیون سلامت، خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم شاهد اجرای به موقع پروژه‌ها طبق برنامه و بودجه پیش‌بینی شده باشیم باید در این زمینه تسریع شود، به نظر می‌رسد در این بخش مقداری تأخیر داریم و طرح‌ها باید زود تصویب و اجرایی شود.

کد خبر 661175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.