تکریم ۲۲۰ نفر از خادمان دیروز مردم در شهرداری اصفهان

امروز جمع ۲۲۰ نفری از خادمان بازنشسته شهرداری به منظور تجلیل و تکریم به همراه خانواده‌های خود دور هم جمع شدند و پس از ۳۰ سال خدمت صادقانه دیدار تازه کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، گرد سفید نشسته بر مو، خط و خطوط فراز و نشیب روزگار نشسته بر پیشانی، کمر خم شده ناشی از ۳۰ سال کار سخت و خالصانه یا دستان لرزان مهمانان، حکایت از حضور افرادی دارد که بوی تجربه، امید و خدمت ۳۰ ساله می‌دهند. جلسه تکریم و تجلیل از بازنشستگان شهرداری اصفهان، تحت رسم زیبا و قشنگ «رسم پیشکسوتی» است.

باشگاه شماره دو شهرداری اصفهان، امروز _شنبه بیست‌وسوم اردیبهشت‌ماه_ از ابتدای صبح میزبان جمع کثیری از بازنشستگان شهرداری است که واحد تکریم و امور بازنشستگان اداره کل منابع انسانی فراهم کرده است، مردان و زنانی که پس از یک عمر خدمت صادقانه و خالصانه با لبخندی بر لب نشسته اما خسته از نامهربانی‌های روزگار و بالا و پایین رفتن‌های قیمت‌ها و مشکلات، امروز در دست یار دیرینه خود، هم‌سفران دیروز و امروز و دلسوز زندگی مشترک خویش به این مراسم زیبا دعوت شده‌اند.

تکریم ۲۲۰ نفر از خادمان دیروز مردم در شهرداری اصفهان

۲۲۰ نفر از مردان و زنان کارمندِ بخش‌های مختلف شهرداری اصفهان به این محفل تجلیل آمده‌اند تا جشن ۳۰ سالگی خدمت خود را دور هم و با تازه کردن دیدارهای همکاران دیروز و رفقای امروز یکدیگر تازه کنند، این عزیزان مو سفید کرده و با دل همیشه بهار به‌تازگی دست کار روزانه و رسمی را در محیط کار بوسیده و بر بالای طاقچه زندگی نهاد و فصل نوین دیگری را به نام فصل عاشقی و بازنشستگی آغاز کرده‌اند.

شعار این دوره مدیریت شهری «اصفهان من، شهر زندگی است» که حیات و رونق‌بخش به این شعار در زیست عزتمندانه بازنشسته‌ها و پیشکسوتان است، لذا تجلیل و ارج نهادن بر این مردان و زنان رسم شهرداری اصفهان بوده و هست و بر این رسم افتخار می‌کند.

در کتاب‌های مرتبط زندگی آمده است «در روزگاران سخت، انسان‌های سر سخت می‌مانند»، بنابراین سرسختی، شاخص‌های مردان و بانوانی است که امروز به این محفل دعوت شدند.

محمدرضا عابدی و راضیه ایزدی دو استاد دانشگاه و متخصص رشته مشاوره و روان‌شناسی بودند که به عنوان سخنران این جلسه حضور داشتند؛ البته این متخصصان امر مشاوره با توجه به جو حاکم و محیطی جلسه، سخنان خود را بر خلاف روال جلسات گذشته به شکلی دوستانه، صمیمانه و روایت گونه و با مشارکت حضار برگزار کردند.

تکریم ۲۲۰ نفر از خادمان دیروز مردم در شهرداری اصفهان

محمدرضا عابدی گفت: میان قصه، داستان و حکایت تفاوت و تمایز است و زندگی‌های ما سرشار از قصه‌ها، داستان‌ها و حکایت‌ها است، قصه، جریانی است که اتفاق افتاده است و دارای نکته جالب برای بیان به دیگران است، بی‌شک در طول ۳۰ سال خدمت روزانه برای ما قصه‌های متفاوت افتاده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از بهانه گیری‌ها و توجیهات ما در قبال رویدادها، در حقیقت داستان‌هایی است که ما روایت می‌کنیم و اغلب حقیقت ندارد، افزود: اگر برای قصه‌ها و داستان‌های خود یک نام قرار دهیم، حکایت می‌شود، اما در این فصل از زندگی، مردان و زنان بازنشسته محسوب نمی‌شوند بلکه پیشکسوتانی هستند که تجربه، رفیق طریق زندگی آنها شده است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: پیشکسوتان چهار خصوصیت دارند نخست از خود و همدیگر مراقبت، دوم از خود و دیگران حمایت، از خود و دیگران پشتیبانی کرده و به خود و دیگران کمک می‌کنند.

راضیه ایزدی، استاد دانشگاه و متخصص رشته مشاوره و روان‌شناسی نیز در این جلسه گفت: قصه، جریان‌های اتفاق افتاده است، اما داستان قصه‌ای است که همراه با قضاوت‌ها، تحلیل‌ها و حتی غلوهای ما بوده، بنابراین همه قصه واقعیت بوده، اما همه داستان واقعیت نیست.

وی خاطرنشان کرد: زندگی‌ها بیشتر درگیر داستان‌هایی شده‌اند و این امر محیط و فضای زندگی را متأثر خود در جهت منفی می‌کند.

تکریم ۲۲۰ نفر از خادمان دیروز مردم در شهرداری اصفهان

این دو استاد در ادامه از پیشکسوتان درخواست می‌کنند قصه‌ای از ۳۰ سال خدمت خود در محیط کاری را با موضوع مراقبت، کمک، حمایت و پشتیبانی در ذهن خود بیاورند و برای حاضران تعریف کنند.

اجرای یک تئاتر کمدی، که خنده‌های از ته دل را به لبان سفید رویان مو سپیدان جلسه نشاند و نواختن موسیقی‌های سنتی توسط گروه هنرمندان» شورانگیز» که زخم هنرمندانه بر تار ساز خود می‌زدند، از دیگر ویژه برنامه‌های این مراسم تجلیل بود که سعی کرد چند دقیقه‌ای شاد و مفرح را برای این عزیزان پیشکسوت فراهم سازد.

اهدای لوح سپاس و هدیه‌ای یادبود به رسم یادگار در به پیشکسوتان شهرداری اصفهان پایان‌بخش این جلسه بود.

کد خبر 661028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.