مجموعه‌های فعال در حوزه اجتماعی از امتیازات ویژه بهره‌مند شوند

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از جمعیت دومیلیون نفری شهر اصفهان ۵۰۰ هزار نفر می‌توانند از کارت منزلت استفاده کنند، اما در حال حاضر فقط ۵۰ هزار نفر از مشمولان بالقوه در این طرح جذب شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی نباتی‌نژاد امروز _شنبه بیست‌وسوم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان که با حضور مدیران بهزیستی برای تعامل بیشتر شهرداری و بهزیستی در ارائه خدمات در محلات شهر اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به مسئولیت‌های دولتی و مردمی که بر عهده داریم، سرنوشت یکسانی داریم، از این‌رو باید اقدامات ما منجر به جلب اعتماد عمومی شود.

وی با اشاره به معضلاتی که گاهی گریبانگیر فعالیت‌های خیرخواهانه می‌شود، افزود: با فضای حرفه‌ای که مراکز مثبت زندگی و بهزیستی ایجاد کرده است، می‌توان کار واقعی انجام داد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: تسهیلاتی را با نگاه مثبت به نفع جوانان جامعه با تمرکز بر شرکت‌های دانش‌بنیان و با صدور مجوزهایی ارائه کردیم، لذا پیشنهاد می‌شود این تسهیلات مثبت به مجموعه‌هایی که در حوزه اجتماعی فعالیت می‌کنند، ارائه شود.

وی با بیان اینکه نظارت و شفافیت باید در مراکز اجتماعی وجود داشته باشد، گفت: امتیازاتی که برای شرکت‌های دانش‌بنیان لحاظ شده است، باید برای این مراکز نیز در نظر گرفته شود؛ شورای اسلامی شهر نیز در این راستا آمادگی هرگونه تصمیم‌سازی را دارد.

نباتی‌نژاد با اشاره به اینکه توان‌خواهان می‌توانند از تسهیلات کارت منزلت بهره‌مند شوند، افزود: بر اساس گزارش‌های موجود از جمعیت دو میلیون نفری شهر اصفهان، ۵۰۰ هزار نفر می‌توانند از کارت منزلت استفاده کنند، اما در حال حاضر فقط ۵۰ هزار نفر از مشمولان بالقوه در این طرح جذب شده‌اند.

وی تصریح کرد: مدیریت شهر دارای اماکن و ظرفیت‌هایی است که از حوزه آموزشی به فرهنگی تغییر مأموریت داده‌اند و در حال حاضر می‌توانند در دل محلات کم‌برخوردار به مسائل اجتماعی بپردازند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: بعضی از رویدادهای فرهنگی که در محلات برگزار می‌شود، با بحران مخاطب روبه‌رو است که می‌توان با ارتباط و مشارکت شهرداری، بهزیستی و مراکز مثبت زندگی، مددجویان را از آن بهره‌مند کرد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای توسعه اقتصادی و اشتغال، پشتیبانی از مراکز مثبت زندگی برای توسعه دیجیتال‌محور کسب‌وکارها شکل گیرد.

کد خبر 661005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.